Drikker du kaffi i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
Har drukket én kopp te, men fikk så dårlig samvittighet.. Ellers har jeg kuttet ut koffein helt, prøvde meg på en slurk cola, men det smakte ikke som før:depressed:

Har drukket én kopp te, men fikk så dårlig samvittighet.. Ellers har jeg kuttet ut koffein helt, prøvde meg på en slurk cola, men det smakte ikke som før:depressed:

Hvorfor fikk du dårlig samvittighet av å drikke te? Hvis du er redd for babyen, så går det helt fint med en kopp te! :-) Drikker 1-2 kopper hver dag og gjorde det sist svangerskap også :-)

Drikker te og litt cola av og til, men den verste synderen er kakao... herregud, det er SÅ GODT!!!

Jeg er egentlig verdens største kaffe dranker, men nå frister det ikke i det hele tatt. Drukket kanskje 5 kopper totalt siden jeg ble gravid nå, og det er kun i selskap for å skjule at jeg er gravid :P er ikke alle som vet enda..

Hvorfor fikk du dårlig samvittighet av å drikke te? Hvis du er redd for babyen, så går det helt fint med en kopp te! :) Drikker 1-2 kopper hver dag og gjorde det sist svangerskap også :)

Får dårlig samvittighet fordi jeg er redd for at hjerterytmen til barnet øker og at barnet blir stresset av det. Prøver nå å finne en te uten koffein jeg liker ☺️ Nå er jo snart gløggsesongen i gang, så da kan jeg drikke det i stedet, uten rødvin så klart ☺️ Det er ikke koffein i gløgg? :smiley-ashamed004

Jeg er verdens værste kaffekjærring til vanlig og drakk minst 2x trippelshot latte og 3-4 kopper svart kaffe i tillegg. Så å trappe ned var jo helt krise for meg :p hadde stålsatt meg med koffein-fri kaffe i uke 6, men før jeg rakk å tømme pose nr 2 var lysten heeeelt borte. Ikke drukket kaffe siden, og savner det ikke heller. Helt avsmak.

Derimot drikker jeg cola zero, ett til to glass om dagen. Mest fordi det hjelper på kvalmen da, og fordi det greit å spy opp igjen....

Back
Topp