Drikker du cola?

Godt at jeg ikke er noe særlig glad i cola, eller brus :O

Ja hadde det, men er cola som får all støyten på slike ting.
Hva med red Bull for eksempel! :o
Noen studier viser også at inntak av kullsyre kan medvirke til beinskjørhet fordi kullsyre trenger kalsium for å nøytraliseres i kroppen tydeligvis og vi trenger kalsium og D vitamin for en god benbygning ;)

Ja! Det er som regel mye dritt å lese om cola, men jeg skulle gjerne likt å lese om redbull, battery osv.

Blir ikke adhden enda verre? Har ei venninne og en i familien som har ADHD som må være forsiktig med cola for ellers går de helt bananas.
Det er jo naturlig å være litt sliten og slappe av :)
Kommer ann på hvilken type. Adhd virker inn forskjellig på folk. Også har mennesker forskjellige løsninger og forståelse om hvordan det virker på enn selv.

Jeg blir ikke gira av det. Jeg klarer å konsentrere med bedre på oppgaver når jeg drikker cola og eks er sliten. For når jeg er sliten klarer jeg ikke å konsentrere meg om oppgaven og faller helt ut.

Når jeg faller ut blir jeg suste i hode og begynner å gjøre alt på en gang. Det blir bare tull. Da for jeg ikke med meg så mye heller for da går ting så veldig fort...noe som er et herk nå som man har for lite søvn og ingen mulighet å roe ned de små grå.

Folk med adhd reagerer eks anderledes på amfetamin enn mennesker uten adhd :)

Men igjen har jeg lært meg selv å kjenne og jeg bruker adhd på en produktiv måte. Så jeg står igjen med flere vinnerodd enn hva jeg ville ellers.

Ja! Det er som regel mye dritt å lese om cola, men jeg skulle gjerne likt å lese om redbull, battery osv.
Jeg også!
De skal vel også inneholde mer koffein så de skal være mye verre sånn sett.

Og alle forstår vel at brus ikke er sunt, men forstår man hvorfor så er det mye fellestrekk mellom all type brus som er usunt ;) cola er nemlig ikke verstingen blant alt, men kanskje mest kjent?

Nå ble jeg ekstra glad for at jeg synes at cola smaker høgg! De gangene jeg får det servert, merker jeg at jeg får vondt i halsen og blir skikkelig klissete på tennene. Best å holde seg unna :-)

Har du noen gang lurt på hva som skjer med kroppen din etter at du har drukket en flaske med cola?

Ny forskning har avslørt reaksjonen den går igjennom en time etter at du har tatt den første slurken og 60 minutter senere.

De første 10 minuttene: 10 teskjeer med sukker absorberes av kroppen. (100 prosent av anbefalt daglig dose.) Du blir ikke kvalm av den overdrevne sødmen fordi fosforsyre fjerner smaken slik at du ikke merker det.

20 minutter: Blodsukkeret går opp, noe som påvirker insulinet. Leveren reagerer på dette ved å gjøre om sukker til fett.

40 minutter: All koffein har blitt absorbert. Pupillene blir utvidet, blodtrykket blir høyere, og som en reaksjon på dette slipper leveren ut mer sukker i blodet. Adenosinreseptoren i hjernen er nå blokkert mot å føle søvn.

45 minutter: Kroppen din stimulerer dopaminproduksjonen som er nytelsessenteret i hjernen. Dette er faktisk fysisk på samme måte som heroin virker.

>60 minutter: Fosforsyre binder kalsium, magnesium og sink i tynntarmen, som øker forbrenningen.
Dette er satt sammen av høye doser sukker og søtstoffer som også øker urinutskillelsen av kalsium.

>60 Minutter: Koffeinens vanndrivende egenskaper setter i gang. (Som gjør at du må urinere.)
Det er nå du mister all kalsium, magnesium og sink som var på vei inn i skjelettet, og du mister også natrium, elektrolytter og vann.

>60 minutter: Nå kommer nedturen og blodsukkeret faller.
Du begynner kanskje å bli irritabel. Nå har du også mistet bokstavelig talt alt vannet som var i colaen. Og dette vannet var fullt av alle de nyttige næringstoffene som du kunne ha gitt til kroppen din for å holde væskebalansen eller styrke skjelett og tenner.

– Mange coca-cola distributører i USA bruker denne drikken for å rengjøre bilmotorer.

-Mange politibetjenter i USA har flasker med coca-cola i bilene, og når det skjer en bilulykke så bruker de det til å vaske blod av veien.

– Coca-Cola er bra for å fjerne rustflekker fra biler. Hell cola over og det vil forsvinne.

– For å skru opp en rusten skrue så dypp en klut i coca-cola og surr den rundt i noen minutter.

– For å fjerne flekker fra klær – hell coca-cola på møkkete klær, og vask som vanlig i vaskemaskinen. Resultatet vil overraske deg.

– I India bruker noen bønder coca-cola istedenfor sprøytemidler for å holde insekter unna, fordi det er billigere og fordi det gir et godt resultat.

Coca-cola er derfor et unektelig brukbart produkt. Men det burde brukes til andre ting enn å drikkes!
.

Jeg har lest dette, men jeg fant ikke kilden på informasjonen. Det står forskning, men hvilken? Tviler ikke på at noe er sant, men er viktig med kildekritikk også! :)

Jeg drikker cola :D Kan ta en boks i uka uten dårlig samvittighet, men jeg for noen år siden drakk jeg veldig mye, 1,5 l på en dag.

Drikker cola life ved begynnende migreneanfall. Fungere som medisin for meg.

Tåler ikke light brus.

Jeg har lest dette, men jeg fant ikke kilden på informasjonen. Det står forskning, men hvilken? Tviler ikke på at noe er sant, men er viktig med kildekritikk også! :)
Dette er jo å samle mye forskjellig på samme plass.
Ikke vanskelig å finne ut hva sukker og koffein gjør med kroppen. Det finnes det flere entydige forskningsrapporter om. Tviler på at de har gjort en forskning kun på cola, men tatt utgangspunkt i mengde sukker og koffein.

Ang rust og slik finnes det mange videoer på YouTube og noen av de har forklaring av hvilke stoffer som gjør hva

Liker ikke cola:p

Kommer ann på hvilken type. Adhd virker inn forskjellig på folk. Også har mennesker forskjellige løsninger og forståelse om hvordan det virker på enn selv.

Jeg blir ikke gira av det. Jeg klarer å konsentrere med bedre på oppgaver når jeg drikker cola og eks er sliten. For når jeg er sliten klarer jeg ikke å konsentrere meg om oppgaven og faller helt ut.

Når jeg faller ut blir jeg suste i hode og begynner å gjøre alt på en gang. Det blir bare tull. Da for jeg ikke med meg så mye heller for da går ting så veldig fort...noe som er et herk nå som man har for lite søvn og ingen mulighet å roe ned de små grå.

Folk med adhd reagerer eks anderledes på amfetamin enn mennesker uten adhd :)

Men igjen har jeg lært meg selv å kjenne og jeg bruker adhd på en produktiv måte. Så jeg står igjen med flere vinnerodd enn hva jeg ville ellers.
Slik blir jeg også når jeg er sliten, tror det er helt normalt :) Det er vel det som ofte er grunnen til at folk drikker cola/sportsdrikk/kaffe osv når de er trøtte og slitne ;)

Flott å bruke adhden på en produktiv måte ja :)

Dette er jo å samle mye forskjellig på samme plass.
Ikke vanskelig å finne ut hva sukker og koffein gjør med kroppen. Det finnes det flere entydige forskningsrapporter om. Tviler på at de har gjort en forskning kun på cola, men tatt utgangspunkt i mengde sukker og koffein.

Ang rust og slik finnes det mange videoer på YouTube og noen av de har forklaring av hvilke stoffer som gjør hva
Det er sant, da! Du har hentet denne fra en sånn link som deles på Facebook, ikke sant? Det er denne linken som burde legge ved kilden, for å vinne mer troverdighet. Ja, YouTube har mange eksempler på hva cola kan brukes til, men forskning viser også ulike sider ved bruksområder for koffein og sukker, og dette er kildene linken burde henvise til!

Drikker ikke cola xD

Det er sant, da! Du har hentet denne fra en sånn link som deles på Facebook, ikke sant? Det er denne linken som burde legge ved kilden, for å vinne mer troverdighet. Ja, YouTube har mange eksempler på hva cola kan brukes til, men forskning viser også ulike sider ved bruksområder for koffein og sukker, og dette er kildene linken burde henvise til!
Ja de anser det nok som "lett underholdning", men jeg leser gjerne forskningsrapporter. Burde vært lagt ved ja!

Drikker kun cola sammen med captain morgan eller baccardi. Så ikke så veldig ofte mao ;)

Back
Topp