Drikker dere kaffi?

Jeg drikker men ikke mye . 1 kopp og 1 eller 2 kopper utenom med te :) vil ikke overskride anbefalingen

Bare koffeinfri nå, og innimellom te. Vanligvis drikker jeg 1-2 kopper kaffe (med koffein) om dagen. Hadde sikkert gått bra fortsatt, men vil heller være for forsiktig ;)

En halv kopp om dagen ca. Har også mistet lysten på kaffe nå. Drikker isteden mye vann, litt juice og solbærtoddy.

Noen dager uten kaffe, andre dager 1-2, varierer veldig. Men er bevisst :)

Kan gå mange dager uten at jeg drikker noe. Men hender jeg tar en liten kopp eller to som er etter anbefalingene. Nå har jeg blitt så trøtt så måtte ha en kopp!

Har ikke lyst på kaffe om dagen, smaker ikke godt. Drikker vanligvis mange kopper om dagen, men nå har det vel blitt en kopp tilsammen på 2 uker ;-)

To halve kopper på ukedagene på kontoret og bytter det ut med noen glass cola i helga!

Drikker ikke kaffe, bare latte en gang i blant. Men drikker en del pepsi max. Der har jeg trappet ned til 2-3 glass om dagen.
Noen som vet hvor mye kaffe det er i iskaffe? :P

Drikker ikke kaffe, bare latte en gang i blant. Men drikker en del pepsi max. Der har jeg trappet ned til 2-3 glass om dagen.
Noen som vet hvor mye kaffe det er i iskaffe? :P
Kommer sikkert helt an på type iskaffe, men sånn som de fra Tine for eksempel inneholder vel like mye kaffe som i en kopp vanlig kaffe :)

Drakk ikke så mye kaffi før heller. Men var veldig glad i cola zero/Pepsi Max. Prøver å minske inntaket av dette nå.

Før nyttår drakk jeg pepsi max som om det var vann og minst tre kopper kaffe hver dag... Bestemte meg for å slutte med brus og dermed kuttet jeg ned på kaffe'n etterhvert. Siden jeg håpet jeg var gravid så var det ikke så vanskelig som jeg trodde, men jeg gikk på en skikkelig smell et par dager før jeg testa.. tok tre kopper ganske raskt etter hverandre mens ei venninne var på besøk, var helt gira da hun dro og føltes ut som om blodpumpa var i høygir... Så jeg ble skikkelig skremt, og har holdt meg unna siden....

Hvordan klarte du det? Jeg har desverre og den uvanen med Pepsi Max...
Drikker det, og ikke vann... Jeg er verst, men mannen drikker og en del. Her går det 2 4pk i uka:nailbiting:.
Drakk en del av det i de 2 andre svangerskapene og, men visste ikke noe særlig om det da...
Har prøvt å slutte/kutte ned flere ganger uten hell. Får vondt i hodet.... Men drikker ikke kaffi.
De siste dagene har jeg klart å begrenset det veldig. Men klarer ikke slutte...:mad:

Du er god som fikk det til!

Hvordan klarte du det? Jeg har desverre og den uvanen med Pepsi Max...
Drikker det, og ikke vann... Jeg er verst, men mannen drikker og en del. Her går det 2 4pk i uka:nailbiting:.
Drakk en del av det i de 2 andre svangerskapene og, men visste ikke noe særlig om det da...
Har prøvt å slutte/kutte ned flere ganger uten hell. Får vondt i hodet.... Men drikker ikke kaffi.
De siste dagene har jeg klart å begrenset det veldig. Men klarer ikke slutte...:mad:

Du er god som fikk det til!

Takk, jeg tror at en riktig innstilling er det som er viktig. Bestevenninna mi drakk masse under sitt forrige svangerskap og tenkte ikke noe over det, og det gikk så fint så. Jeg hadde ikke tenkt til å ha totalavhold,og jeg kan unne meg et glass til middagen i helgene.. Mannen drikker fortsatt like mye som før, men vann og saft er like godt og enda bedre for babyen tenker jeg...;-)

Drikker ikke spesielt mye kaffe, men ble om del cola zero, noe jeg plutselig ikke fikk så lyst på lengre så det løste seg selv heldigvis :)

Jeg er suuuuper kaffe elsker så men jeg klarer meg med morgen kaffi og en til lunch, har gjerne blitt en til ut på dagen men skal holde meg til koffeeinfri , det er jo bare noe en må klare. Er jo bare en vane så :) skal ut og kjøp koffeinfri nå. Må si jeg er ganske lettet over at det var mye mindre savn etter kaffe enn jeg trodde:):)

Edit: Trappa ned ganske mye på brus siste mnd så har bare hatt to små glass sden jeg fant ut jeg var gravid,, og da pepsi max:)

Back
Topp