Drikker dere kaffe?

Camile

Blir kjent med forumet
Jeg har alltid vært veldig glad i kaffe, men nå som jeg er gravid bør vel kaffedrikkingen begrenses. Jeg prøver å ikke drikke mer enn en kopp kaffe per dag. Hvordan er det med dere? Drikker dere kaffe nå som dere er gravide? :coffee

Har også alltid vært kaffeelsker. Nå drikker jeg en halv kopp på morgenen og en halv kopp midt på dagen ca. Foreløpig har jeg ikke mistet lysten på kaffe, men prøver å begrense inntaket litt:joyful:

Jeg drikker kaffe, men begrenser det. Tenker at dersom jeg ikke drikker kaffe på jobb kommer kollegaene mine til å lure. Jeg har en thermokopp, så jeg har bare pittelitt i. Jeg tror jeg kommer til å kutte det helt ut snart. Men ingenting slår lukta av nykokt kaffe på morran. Elsker det.

Jeg har byttet ut til koffeinfri kaffe, men tar meg en kopp eller to med vanlig kaffe innimellom :)

Jeg brygger meg en termos med koffeinfri til jobb, funker helt ok. Men tar meg gjerne en god kopp med koffein i løpet av dagen ;)

Prøver å begrense meg, men uten en morgenkaffe, tror jeg nesten at jeg fortjener å bli trukket i lønn:sleep011. Ikke mye produktiv da nei:wideyed:

Ja blir en latte nå og da, nå drikker jeg kun en kaffe når jeg er i byen og veldig lite ellers. Tror man burde begrense det til under 2 dl per dag, ikke helt sikker på om det var det det var. Hvet om andre som kutter helt ut men en kaffe må jeg ha fra tid til annen

Jeg har to unger på ett og tre år og jobber 100% 7-15 hver dag.

Så ja, jeg drikker absolutt kaffe. :wacky:

Prøver å begrense meg til to kopper om dagen. Noen dager klarer jeg å kun drikke morgenkaffen, men 14-knekken og ettermiddagen er beinhard. I forrige svangerskap mistet jeg lysten på kaffe utover i svangerskapet.

Jeg har kutta fra 3-4 kopper om dagen, til en. Drikker hjemme til frokost (kapselkaffe fra maskin), men kaffen på jobb klarer jeg ikke lenger (traktekaffe). Så den har jeg bytta ut med koffeinfri te ☺️

Ja, to kopper. Forrige svangerskap drakk jeg to kopper (i blant tre) hver dag. Det gikk helt fint, og jordmor sa at det var helt ok.

Har ikke lyst på lenger pga kvalmen.

Drakk ikke noe særlig kaffe før svangerskapet, så har ikke vært ett problem å kutte, men energidrikkene har krevd mer å kutte ut!

Tror de sier maks 2-3 kopper (gjelder all koffeinholdig drikke), men uansett frister ikke kaffe så veldig for tiden. Blir vel maks en kopp om dagen, som regel en halv kopp til frokost og en halv kopp om ettermiddagen :-)

Drakk ikke noe særlig kaffe før svangerskapet, så har ikke vært ett problem å kutte, men energidrikkene har krevd mer å kutte ut!
Sniker
Har faktisk ikke drukket litt energidrikke heller siden jeg fant ut av graviditeten :happy: vanskelig da vi var i Sverige rett før og hamstret ganske mye :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:

Har trappet kraftig ned på kaffe. Er spent hvordan det blir i helgen. Må finne ut om jeg trenger kaffen mest på dagen eller natten, da jeg jobber nattevakt:confused: er det godt å ha kaffen.

Jeg har begrensa meg til 1 latte pr dag etter jeg leste dette. Latte lager jeg med Nespressomaskin. Drikker Pepsi Max i tillegg :oops:

Vedlegg

• CBED8B89-1A3E-4A44-89AD-FFC152AF194C.jpeg
    CBED8B89-1A3E-4A44-89AD-FFC152AF194C.jpeg
    28,1 KB · Visninger: 18
Drikker alltid 1-3 bokser RedBull på jobb, vet det blir lagt merke til hvis jeg ikke gjør det lengre. Men fordelen er at det er nytt år, så tenkte jeg drar en «nyttårsforsettet mitt er å bli mer sunn....»

Back
Topp