Drikker dere kaffe?

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
... Sånn nå helt i starten av svangerskapet, drikker dere kaffe?
Har lest at Koffein kan føre til spontanabort?
Har også hørt at 1-2 kopper kaffe skal være ok, men hvis d øker risikoen? Er kaffemenneske, men har klart å for det meste holde meg unna ( hender det blir en kopp eller to enkelte dager.. ) men jeg erstatter det med kakao eller te, er det så mye bedre da? Haha! Og hva med starbucks sine gooode drikker med kaffe i? Sukkerbombe i tillegg til koffein? ( kanskje ikke så mye koffein i de da, siden det bare er litt kaffe blandet i det..)

Konkluderer vel med at vann er det beste, men en vil jo kunne kose seg med god samvittighet innimellom også ;-))

Aprilbaby❤️

Jeg prøver å holde meg til koffeinfri kaffe, men drikker vanlig av og til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenker at 1 eller 2 kopper om dagen må nå være greit, men jeg holder meg til grønn te. =)

Drikker kanskje 1-2 kopper om dagen, men noen dager ingenting. Drikker en del te da, men da drikker jeg ofte te uten koffein i :)

Jeg drikker kaffe. Prøver å holde meg til max tre kopper som jeg gar hørt ikke bør overstiges. Drikker ikke hver dag, da. På jobb går det mye kaffe :/ Jeg har drukket tre kopper allerede...

Men er det sant at d kan føre til spontanabort, eller er d "bare" fare for lav fødselsvekt?

Aprilbaby❤️

Etter å ha googlet litt, ser jeg at det er splittede meninger blant fagarbeidere hvorvidt kaffe er skadelig og hvor mye som bør være max.

Det de mer eller mindre er enige i er at barn kan få lavere fødselsvekt, som kan gi negative effekter senere i livet.

Jeg har også lest at 2 eller flere kopper pr dag kan øke sjansen for sa med ganske mye, tidlig i svangerskapet. Siste svangerskap drakk jeg max 2 kopper, nå drikker jeg koffeinfri til rundt 12 uker tenker jeg, deretter unner jeg meg en kopp eller 2 :-)

6. April 2013
7. April 2015

Måtte kjøpe meg koffeinfri kaffe i dag da. Så kan jeg drikke kaffe med god samvittighet! :-D Er i grunn ikke koffeinet jeg vil ha, men smaaaken! Så håper det smaker så å si likens ;-)) Om ikke skal jeg overleve uten noen uker altså :-P

Aprilbaby❤️

Måtte kjøpe meg koffeinfri kaffe i dag da. Så kan jeg drikke kaffe med god samvittighet! :-D Er i grunn ikke koffeinet jeg vil ha, men smaaaken! Så håper det smaker så å si likens ;-)) Om ikke skal jeg overleve uten noen uker altså :-P

Aprilbaby❤️

Si ifra om det smaker godt da :P Er smaken jeg er ute etter også :P

Nei fordi det frister ikke overhodet :P
Men hvis jeg hadde hatt lyst på hadde jeg tatt en kopp! :) Det skal jo være trygt med 1-2 kopper. Men da skal man jo ikke drikke te eller cola(ect.) samme dagen..

drikker 1-2 kopper om dagen pluss svart te

Back
Topp