Drikker 1-2 kopper
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aldri hørt at to kopper om dagen dobler sjansene for sa, jeg drikker 2-3 kopper om dagen nå, men er nok redusert fra 4-5 som jeg gjør til vanlig. Har ikke like lyst på nå, men vet jo at det egentlig er veldig godt!!
Helsedirektoratet fraråder gravide kvinner å drikke mer enn 1-2 kopper kaffe daglig, fordi de mener koffein kan være skadelig for fosteret.
I en studie som ifølge Forskning.no er offentliggjort i fagtidsskriftet American Journal of Obstetrics and Gynecology, heter det at høye daglige doser koffein øker abortfaren vesentlig. «Høye doser» er her definert som 200 milligram eller mer.
- Gravide kvinner som drikker to eller flere kopper kaffe per dag, dobler sin risiko for spontanabort i forhold til kvinner som unngår koffein, hevder forskere. Risikoen er spesielt stor tidlig i svangerskapet, skriver nettstedet.![]()
Hvorfor sier de at det er greit å drikke 1-2 kopper daglig, hvis 2 kopper dobler faren for SA? Da burde de anbefalt ikke mer enn1 kopp da![]()
Helsedirektoratet fraråder gravide kvinner å drikke mer enn 1-2 kopper kaffe daglig, fordi de mener koffein kan være skadelig for fosteret.
I en studie som ifølge Forskning.no er offentliggjort i fagtidsskriftet American Journal of Obstetrics and Gynecology, heter det at høye daglige doser koffein øker abortfaren vesentlig. «Høye doser» er her definert som 200 milligram eller mer.
- Gravide kvinner som drikker to eller flere kopper kaffe per dag, dobler sin risiko for spontanabort i forhold til kvinner som unngår koffein, hevder forskere. Risikoen er spesielt stor tidlig i svangerskapet, skriver nettstedet.![]()
De anbefalte "alle" å ta svineinfluensa vaksina i mitt forrige svangerskap. Barna der skulle jo følges opp en viss tid etterpå. Og nei jeg liker ikke kaffe. Og alt med måte. men det får være grenser.