Drikker dere kaffe??

Drikker 1-2 kopper:-)

Drikker noen kopper hver dag ja. Gjorde det sist også. Prøver å drikke litt kofeinfritt også (nespresso sine).

I dag har jeg ikke drukket kaffe. Men i morgen skal jeg på jobb igjen etter ferien, og da bruker jeg å drikke ganske mye kaffe. Jeg jobber veldig tett med en kollega og jeg tipper hun kommer til å legge merke til det ;) får prøve å late som jeg drikker kaffe ;)

Aldri hørt at to kopper om dagen dobler sjansene for sa, jeg drikker 2-3 kopper om dagen nå, men er nok redusert fra 4-5 som jeg gjør til vanlig. Har ikke like lyst på nå, men vet jo at det egentlig er veldig godt!!

Men ville ikke vært redd for å drikke litt kaffe, de sier jo at det er greit med to kopper om dagen :)

Aldri hørt at to kopper om dagen dobler sjansene for sa, jeg drikker 2-3 kopper om dagen nå, men er nok redusert fra 4-5 som jeg gjør til vanlig. Har ikke like lyst på nå, men vet jo at det egentlig er veldig godt!!

Helsedirektoratet fraråder gravide kvinner å drikke mer enn 1-2 kopper kaffe daglig, fordi de mener koffein kan være skadelig for fosteret.
I en studie som ifølge Forskning.no er offentliggjort i fagtidsskriftet American Journal of Obstetrics and Gynecology, heter det at høye daglige doser koffein øker abortfaren vesentlig. «Høye doser» er her definert som 200 milligram eller mer.
- Gravide kvinner som drikker to eller flere kopper kaffe per dag, dobler sin risiko for spontanabort i forhold til kvinner som unngår koffein, hevder forskere. Risikoen er spesielt stor tidlig i svangerskapet, skriver nettstedet. :-)

Helsedirektoratet fraråder gravide kvinner å drikke mer enn 1-2 kopper kaffe daglig, fordi de mener koffein kan være skadelig for fosteret.
I en studie som ifølge Forskning.no er offentliggjort i fagtidsskriftet American Journal of Obstetrics and Gynecology, heter det at høye daglige doser koffein øker abortfaren vesentlig. «Høye doser» er her definert som 200 milligram eller mer.
- Gravide kvinner som drikker to eller flere kopper kaffe per dag, dobler sin risiko for spontanabort i forhold til kvinner som unngår koffein, hevder forskere. Risikoen er spesielt stor tidlig i svangerskapet, skriver nettstedet. :)

Hvorfor sier de at det er greit å drikke 1-2 kopper daglig, hvis 2 kopper dobler faren for SA? Da burde de anbefalt ikke mer enn1 kopp da ;)

Hvorfor sier de at det er greit å drikke 1-2 kopper daglig, hvis 2 kopper dobler faren for SA? Da burde de anbefalt ikke mer enn1 kopp da ;)

Det vet jeg ikke, men uansett så er det vel noe å tenke litt på :-) sendte deg kun sitaten fordi du mente du ikke hadde hørt om det før :-)!

Nei, men ikke fordi jeg er gravid, liker ikke kaffe.

- Gravide kvinner som drikker to eller flere kopper kaffe per dag, dobler sin risiko for spontanabort i forhold til kvinner som unngår koffein, hevder forskere. Risikoen er spesielt stor tidlig i svangerskapet, skriver nettstedet. :-)

De anbefalte "alle" å ta svineinfluensa vaksina i mitt forrige svangerskap. Barna der skulle jo følges opp en viss tid etterpå. Og nei jeg liker ikke kaffe. Og alt med måte. men det får være grenser.

De anbefalte "alle" å ta svineinfluensa vaksina i mitt forrige svangerskap. Barna der skulle jo følges opp en viss tid etterpå. Og nei jeg liker ikke kaffe. Og alt med måte. men det får være grenser.

Ja, da trenger man vel ikke å drikke mer enn 2 kopper kaffe om dagen? Det er ikke verd risikoen :-)

Opp til hver enkelt hva de gjør. Myndighetene kommer med så mye skremsel, spesielt førstegangs gravide. Husker selv hvor usikker jeg var med førstemann. Litt sunn fornuft er grei ;)

Drikke ikkje kaffi - ikkje stor på den fra før heller. Men tenker generelt på det ein seie om kva dei gjorde før Google og all den forskningen som er tilgjenlig. Eg synes det er veldig greitt å følga dei råda ein blir gitt. Ønsker at spiren min skal få det beste utgangspunktet :)
Sjølvsagt - nokon kan leva i over 90 år og har røykt i 75 av dei uten so mykje som ei skramme på kroppen. Andre kan leva til dei rundar 40/50 år og dø av kreft uten å ha rørt ein sigarett.
Det er eit faktum at fleire barn vart fødd med "missdannelser" og sjukdommar før i tiden. Det var også fleire som vart dødfødt før i tiden. Eg vel å trur at det har ein samanheng med dagens kunnskapsnivå og teknologi :)

Ja! Jeg er veldig hysterisk og dømmer overhode ingen av de som drikker kaffe, så det er sagt! :)

Jeg har kuttet ned til en kopp Nespresso for dagen. Tar meg en koffeinfri eller to om jeg får lyst på mer. Drikker ikke brus til vanlig, så da ligger jeg godt under det anbefalte inntaket, regner jeg med. Trenger den ene koppen for å komme i gang med dagen. ;)

Er veldig glad jeg slipper å være så hysterisk og Google meg ihjel etter ting og tang!
Alt med måte uansett!
Slapp av og nyt svangerskapet isteden! Om man skal sjekke opp all forskning osv, så er det farlig å spise poteter, brød osv! Sjansen for å kræsje med bil er nok større enn at litt kaffe er skadelig for fosteret!

Skal sies at jeg er ganske hysterisk når det gjelder hva jeg spiser av mat, men når det gjelder kaffe er jeg ikke det. uansett om man har enSA er det vanskelig å finne årsaken, og hvis du drikker et par kopper kaffe om dagen tenker jeg at det neppe er derfor, heller at det har skjedd noe feil og at det ikke er levedyktig. Nei, alt med måte! (Hvertfall når det gjelder koffein)

Back
Topp