Drikker dere kaffe?

Sjokoladepiken

Flørter med forumet
Dere som er kaffedrikkere, drikker dere kaffe nå også under graviditeten? Jeg drikker en del kaffe til vanlig, men har nesten ikke drukket noen ting mens jeg er gravid. Får nesten dårlig samvittighet av en halv kopp. Vet man kan drikke mer enn som så, men ser liksom for meg ungen ligger der inne med høy puls. hehe. Hvilke tanker har dere om dette? Tror jeg skal unne meg en halv kopp nå. ;-)

Jeg veier lysten på cola opp mot lysten på kaffe :-/ Så da blir det litt cola og så bytter jeg ut kaffen med koffeinfri kaffe hjemme eller te på jobben.

Har sånn noenlunde kontroll på hva jeg får i meg daglig slik at jeg ikke overstiger den grensen som er satt. Prøver nå febrilsk å kutte ned mengden sukker (cooolaen miiin) men så vil jeg heller ikke ha i meg for mye aspartam så det er tøffe tak for tiden, he he.

Kaffekruset var tilnærmet limt til hånda mi før, men nå smaker det ikke godt!!!!! Så sånn sett går det fin-fint! Forrige svangerskap kutta jeg ned til en kopp om dagen..... Tenkte litt på det at koffeinet neppe kunne nær bra for den lille, så skjønner godt hva du mener!!!

Drakk ikke kaffe de først 4 mnd, for da smakte det helt jævli, men har begynt litt igjen nå. Tar meg en kopp i ny og ne, men har litt melk i :)
Cola og andre drikker med coffein i styrer jeg unna. Da drikker jeg heller annen brus :)

Nå er ikke jeg den store kaffedrikkeren hjemme, blir vel i underkant av en kopp for dagen. Hadde jeg vært på jobb, hadde det nok blitt litt mer kaffedrikking, ja...

holder meg til 2 kopper de dagene jeg drikker kaffe... cola drikker jeg ikke nåe jeg er gravid.. blir heller juice :) 

Jeg drikker én liten kopp kaffi per dag. Er ikke så glad i brus, så går mest i vann... tror ikke det er farlig med litt kaffi...

Første 4 mnd, synes jeg kaffe smakte og luktet helt grusomt. (måtte nesten gå av bussen om noen hadde morgenkaffen med seg)
Nå drikker jeg kaffe som vanlig. Blir 1-2 kopper per dag. Snakket med lege og jordmor om dette, de synes det var helst greit, men helst ikke mer enn det.
Hadde det likt med forrige svangerskap også.

her blir det ca to kopper til dagen, da det er ca mengden med koffein som er anbefalt.  grei måte å regulerer magen på i trege tider :P

Det var omtrent det første som skjedde når jeg ble gravid: kaffe smakte plutselig helt pyyyton!! Blærk! Og det gjør det for så vidt ennå :P Så nei, jeg drikker ikke kaffe. 

I første trimester hadde jeg IKKE lyst på kaffe. Men etter det har jeg drukket en kopp om dagen, noen ganger to. Hvis jeg drikker cola i tillegg holder jeg meg til max en kopp kaffe. Av te drikker jeg mest av de koffeinfrie som rooibos og diverse urteteer.

Hadde en periode i starten av graviditeten der jeg syntes at kaffe smakte helt pjuk! Nå er jeg tilbake til den obligatoriske morgenkaffen igjen og tar av og til en kopp til lunsj. Har som regel melk i hvis jeg drikker mer enn to kopper;-)

kaffe smaker pyton for meg.. har bytta ut kaffi-dosen med pepsi-max istedet

tigerbebis skrev:
Det var omtrent det første som skjedde når jeg ble gravid: kaffe smakte plutselig helt pyyyton!! Blærk! Og det gjør det for så vidt ennå :P Så nei, jeg drikker ikke kaffe. 

Sign

Helt avhengig av en kaffe latte om morgenen. Utover det blir det innimellom et glass cola eller en kaffe senere på dagen også.
Ikke dårlig samvittighet for det :-)

Jeg drikker både kaffe og cola ikke i mengder altså, men ca 1-2 kopper kaffe og noen dager litt cola utpå dagen.

Jeg drikker kaffe gitt..... av og til litt for mye, men drikker ikke papsi max. Bytter ut en kopp kaffe med frukt te hvis jeg føler jeg har drukket nok. Blir vel fort vekk 3 kopper, nå skal det sies at jeg drakk vel sikkert 5 kopper ++ før :P

Jeg drikker ikke kaffe til vanlig og nå gjør lukta meg rett og slett kvalm.. :-s Drikker ikke cola eller pepsi max heller for liker ikke svart brus. Så jeg er egentlig heldig som slipper å kjempe mot koffeinsuget. Men jeg har mine laster med solo da. Og sjokolade.... Ikke helt sunt det heller. :-s

Jeg klarte ikke kaffe det første trimesteret, men begynte å drikke det igjen sånn i 4.mnd tror jeg. Drikker bare kaffe med melk (latte/iskaffe) osv jeg da, en hver morgen og ofte en Pepsi Max til kvelds på helgene.

Back
Topp