Drikker dere brus

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Drikker dere brus nå eller er dere så flinke å holder dere helt unna?[emoji3] Jeg drakk mye pepsi max før jeg ble gravid men har trappa ned mye etter graviditeten. Men må ærlig innrømme det blir noe brus i helgene[emoji85] Blir så lei av å drikke vann hele tiden[emoji40]

Jeg drakk også mye Pepsi Max. Det har jeg sluttet helt med. Tror sukker er bedre enn aspartam, så derfor unner jeg meg heller et glass sukkerbrus innimellom. Jeg drikker ikke kaffe, så litt cola innimellom tenker jeg går greit.

Drikker litt brus, men ikke store mengder. Jeg kan drikke et glass cola på lørdager (eller flere glass om d er en koffeinfri brus), og iste eller vann i hverdagen [emoji5] Tror også sukker er bedre enn aspartam - pepsi max og annen light brus er jo egentlig brus til de som har diabetes (sier min mor som er diabetiker). Har man ikke diabetes skal man drikke brus med sukker , har jeg fått høre siden jeg var liten [emoji5]

Drakk mye pepsimax før jeg også! Men sluttet den dagen jeg testet positivt. Enklere enn jeg hadde trodd :)
Drikker en god del farris og litt saft. Nora Uten tilset sukker. Vært godt med noe smak innimellom :)
Ellers kan jeg ta en liten halvliter, med noe som ikke er light, av og til :)

I fornuftige mengder går all brus bra!
Alt med måte [emoji5]
Har kuttet ned mye selv, men drikker litt cola innimellom!

Drikker ikke brus til vanlig, men no har jeg faktisk måtte drikke litt fordi det hjelper på magen/kvalmen. Jeg tenker det får gå for en periode, og satser på at kvalmen snart går over. [emoji4]

Jeg har kutta ned veldig mye. Men ikke bare på brus, men også på andre ting med mye unaturlige tilsetninger, eks smågodt, pastiller.
Tar et par glass brus i måneden ;)

Har faktisk ikke rørt brus med eller uten sukker etter jeg ble gravid.

Er utrolig glad i Soda Streamen min[emoji16] mye billigere, mer miljøvennlig og jeg kan drikke farris når som helst! [emoji108][emoji5]

Har faktisk ikke rørt brus med eller uten sukker etter jeg ble gravid.

Er utrolig glad i Soda Streamen min[emoji16] mye billigere, mer miljøvennlig og jeg kan drikke farris når som helst! [emoji108][emoji5]

Det minner meg på at jeg må bytte ut patronen til min [emoji12]

Jeg drikker brus hver dag, pepsi max. Er avhengig å klarer meg ikke uten.... :/

Drikker som regel aldri brus, men blitt noe mere di siste 9 ukene, men ikke overdrevent mye så jeg koser meg :)

Jeg drikker ikke brus til vanlig. Det er alt for søtt for meg. Spiser likevel sjokolade, så da er det vel i den flytende veien det ikke passer seg med sukker for meg ;).
Jeg eeeeelsker derimot taffelvann, så det bøttes det jo nedpå med.
Digger også vannmelon med is i blender på varme dager, så helt søtningsfri tørstedrikke var vel en løgn da likevel.. .:joyful:

Drikker til vanlig to små glass med brus om lørdagene. Holder meg unna de med koffein, og drikker ikke brus hver helg. Tenker å slutte helt nå snart som babyen får i seg alt som jeg spiser/drikker. Tenker som så at en gir jo ikke brus til nyfødte babyer, så da kan jeg holde meg unna det resten av graviditeten :)

Drikker ingefærøl som en helt i helgene, og fun light fruktchampagne i hverdagen. Ryker et par glass Pepsi i ukedagene også, men prøver å begrense det. Ritzkjeks og ingefærøl/funsaft holder kvalmen unna, så selv om jeg ikke ville gitt dette til en baby så drikker og spiser jeg det med god samvittighet!

Drikker brus som vanlig, men det blir stort sett bare litt i helgene så ingen store mengder i utganspunktet. Går i vann til vanlig.

Back
Topp