Drikker dere alkohol foran barna?

Nei.. nå er jeg avholds, men hadde uansett aldri drikki foran barna.. samboeren tar seg en øl til maten kanskje 1 gang i året..

Ja drikker foran barna, Men aldri beruset før de er i seng. Har aldri opplevd for mye fyll selv fra voksne. Min mor kunne drikke vin om kvelden osv men aldri full. Men vi drikker aldri begge to.

Kan fint drikke en øl eller to foran barna. Til mat eller kveldskos. Synes grensen går der. På ferie også gjerne en boks eller to-tre spredt ut over hele dagen. Ingen fyll. Nå går det kun i munkholm [emoji23]

Ja vi koser oss med et glass, men drikker oss aldri beruset!

Har ingen problemer med å.drikke et glass eller to. Men aldri noe fyllefest :-)

Kommer ikke til å bli en problemstilling, siden jeg er avholds :hilarious:

Har verken barn eller drikker alkohol, men jeg syns personlig 1-2 glass (kosedrikking) er OK med barn tilstede, mens flatfyll og berusede foreldre skal holde seg langt unna barna. Jeg er også oppvokst med at 1 av de tilstedeværende voksne ikke drikker i det hele tatt (uansett om det bare er snakk om 1 øl eller 1 glass vin), og dette er om det skulle skje noe. For eksempel om vi eldre barna måtte hentes noe sted eller noen i huset plutselig måtte på legevakten etc. Det vil jeg nok fortsette med hjemme. Ser da ikke problemet med at mannen eller andre i familien tar seg et par øl eller litt vin.

Drikker 1/2 -2 glass vin i året og da ikke engang på samme dag. Jentungen er mest trolig til stede. Har bare drukket 1/2 glass vin siden hun ble født i 2015 og det var julaften 2016.

Jeg er vokst opp i et hus med alkoholiserte foreldre. De får ikkje røre alkohol i nærheten av min datter, men svigers kan ta seg et glass til maten når vi er der. Jeg har hatt en cider til til maten hjemme et par ganger og ser ikkje at det er et problem. Selvfølgelig alt med måte!

Kan ta et glass til maten. Aldri mer før hun er i seng. Drikker sjeldent /aldri mer enn 2 glass vin så aldri blitt full. Ingen forskjell på ferier.

Et glass eller to er helt greit syns jeg, men hadde ikke syns det var ok om noen drakk seg brisen eller full foran dattera mi. Har en far som gjerne drikker seg brisen på julaften, og det er i hovedsak grunnen til at vi ikke feirer jul der.

Nei vi drikker ikke foran barnet.. Kan ikke nekte resten av familien ta en eller to øl til eks julemiddagen. Men aldri mer, vårt barn skal slippe å vokse opp med beruset familie venner og familie.

Back
Topp