Drikker dere alkohol foran barna?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Bruker dere å drikke ett glass vin eller øl når barna er til stedet?
Er det greit å drikke seg beruset når det er barn til stedet? Tenker da på når det er ferie, jul osv.

Jeg husker selv den gangen jeg så min mor full, jeg lurte henne til å skrive under ett brev fra skolen, men på det brevet så sto det at hun skulle gi meg 50 kr dagen etter, jaggu så tjente jeg meg 50 kr pgr av jeg var så utspekulert.
Men sant som sies så skulle jeg egentlig liggeover til tante den natten, men jeg hadde rømt :P

Det er første å siste gangen jeg har sett min mor beruset :P

Skjuler ingenting for barna så ønsker vi å ta et glass eller 2 sp gjør jeg det med barna tilstede, tenker det er viktig å vise at alkohol ikke bare betyr dårlig oppførsel og ekle voksne som mange tror[emoji57]

Drikker meg aldri full, med eller uten barn, det er jeg for voksen til[emoji23][emoji38][emoji85]

Når det gjelder ferie, jul osv så har ikke det invirkning på evt alkoholinntak, jul og ferie er ikke barnas alene og ønsker vi å ta et glass så gjør vi det, men igjen, syns det er viktig å vise et sundt forhold til alkohol og at man ikke MÅ endre adferd av det[emoji5]

Nei, det gjør jeg ikke. Har vokst opp med en alkoholisert far, så jeg vet hvor utrygt et barn kan bli. Det gjelder faktisk også om det kun er snakk om det ene glasset.

Jeg kan drikke et glass vin for eksempel, ja. Aldri full foran ungene. På julaften drikker folk kanskje til maten, men ingen blir fulle. Vi feirer som oftest med min familie eller svigers og om noen drikker seg fulle på julaften så har jeg ingen interesse av å feire jul med dem igjen om det er slik det skal være. Det har heldigvis aldri skjedd mens jeg har hatt barn.

Kan drikke ett glass og to ja. Men aldri full. Og aldri mer enn det.

Drikker ikke på jul og slikt da.

Drikker sjeldent foran barna, unntaket er en corona til fredagstacoen en gang i blant. Å drikke flere enheter med barna der gjør vi ikke.

Drikker oss aldri full, sjelden vi drikker foran han men ja vi jan ta oss ett glass

Vokst opp med et " sundt" forholdt til alkohol. Og ønsker at barna våre skal gjøre det samme. Alkohol er til mat og litt kos. Men ingen fyll. Men vår far skjermet oss ikke så vi fikk se baksiden av alkohol også. Dette gå oss et bredere perspektiv senere. Så godt forskjell på oss som hadde vokst opp med alkohol og de som var totalt skjerma på fest. Det virket ikke som de viste faren eller konsekvensen av alkohol.....

Så våre barn får se oss ta en pils eller et glass av noe slag. Men ikke no fyll og fanteri ( begynner jo nesten å bli for gammel til slikt uansett)

Vokst opp med et " sundt" forholdt til alkohol. Og ønsker at barna våre skal gjøre det samme. Alkohol er til mat og litt kos. Men ingen fyll. Men vår far skjermet oss ikke så vi fikk se baksiden av alkohol også. Dette gå oss et bredere perspektiv senere. Så godt forskjell på oss som hadde vokst opp med alkohol og de som var totalt skjerma på fest. Det virket ikke som de viste faren eller konsekvensen av alkohol.....

Så våre barn får se oss ta en pils eller et glass av noe slag. Men ikke no fyll og fanteri ( begynner jo nesten å bli for gammel til slikt uansett)
Har det på samme måte som deg [emoji4]
Så her kan vi ta oss en øl eller et glass vin uten at jeg tenker det gjør noe [emoji4]

Jeg så ikke mine foreldre fulle før jeg var over 18 år [emoji23] var et lite sjokk det også[emoji85]

Selv tar jeg et glass, kanskje to. For min del opplever jeg at det er viktig å vise at det er noe som heter alkohol og at det er noe som heter måtehold.
Ei av mine beste venninner, der rører verken hun eller mannen alkohol foran barna da de mener barna ikke bør se alkohol.

Jeg kan fint drikke alkohol til maten og til kveldskos foran ungene. 1-2 enheter.
Vi snakker også om rus/misbruk med eldste, og forklarer forskjellen på litt og for mye.

Et glass går helt fint[emoji4] Synes det er greit å vise et sunt forhold til alkohol og at det fint går ann å ta et glass til maten og for å kose seg[emoji4]

Drikker svært sjelden. Siden jeg ikke synes det er spesielt godt. Men mannen kan ta et glass vin eller øl uten problem.
Synes det er viktig at barna får se at det går an å ta en enhet eller 2, uten å bli påvirket.

Jeg jobber med vin og brennevin så det er en naturlig del av min hverdag. Dette er mitt første barn men oppdratt 3 søsken og ikke hatt noe problem med å smake eller å ta et glass eller to hjemme. Flinke til å forklare hva det er og hva som er forskjellen på vin og brus f.eks. Selv vokst opp i samme miljø med familie som jobber med alkohol og har et veldig sunt forhold (synes jeg selv da) til alkohol. Vi brygger også øl hjemme og de synes det er kjempe morsomt å få være med å korke!

Har det på samme måte som deg [emoji4]
Så her kan vi ta oss en øl eller et glass vin uten at jeg tenker det gjør noe [emoji4]

Jeg så ikke mine foreldre fulle før jeg var over 18 år [emoji23] var et lite sjokk det også[emoji85]
Haha jeg var på stallfest da jeg var 16 år. Der hadde min mor slått ut håret:p det var mer pinlig en noe annet. Men hun trodde at jeg ikke var byen så hun fikk et større sjokk da jeg kom * ler*

Kan drikke alkohol ja, men aldri full.

Jeg drikker ikke alkohol, men mannen tar seg gjerne ei øl eller litt vin til maten eller kos om vi har gjester. Det blir aldri fyll og rølping, kun for kosen.
Samme gjelder til jul og andre feiringer. Hele familien her har et ganske naturlig og avslappa forhold til alkohol. Nyter det, men ikke i store mengder.

Back
Topp