Drikke

Netta87

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Flere som sliter med å få i seg drikke?

Mat går faktisk ganske greit, men jeg klarer nesten ikke drikke på grunn av kvalmen... Jeg får truga i meg et par dl vann i løpet av arbeidsdagen for da er jeg ikke såå kvalm, men hjemme har jeg ikke sjans, verken før eller etter jobb... To-tre dl drikke i løpet av en dag er jo ikke akkurat nok, og jeg kjenner at det går utover kroppen på mange vis... Også får jeg jo ikke tatt vitaminene mine[emoji33] Har prøvd alt mulig, men ingenting frister, jeg bare brekker meg, kaster opp eller blir enda kvalmere... Er jeg skikkelig i god form klarer jeg å tvinge innpå en CapriSun i løpet av en kveld, og kanskje den sitter hvis jeg ligger helt stille...

Veit ikke helt hvor jeg vil med det her, men er jo alltid fint å vite at man ikke er alene [emoji6]

Uff, så kjipt.. [emoji29] Jeg er heldigvis ikke så kvalm, kommer i perioder.. men klarer ikke vann, syntes det lukter surt og harskt.. Her går det i Fun-light m isbiter..eller bare isbiter hvis jeg er veldig uggen.. Blir ekstra kvalm hvis jeg er dehydrert..

Drikker vann med sitron i, og synst det kommer seg litt da:)

Utenom det, så drikker jeg oboy :p knekker litt av kvalmen. Forstå det den som vil :p

Går mye enklere ned med sugerør her :D da slipper jeg ha den væska svømmende rundt i hele munnen :P

Jeg får ikke i meg så mye drikke heller, og det gjelder spesielt brus og all drikke med kullsyre Her går det i vann med sitron, lime eller appelsin i, det kverker kvalmen litt. Og Iste kan funke [emoji28]

Drikker iskaldt vann med litt sitron oppi, synes det hjelper når jeg er uggen.

Ja syns det er vanskelig å drikke rett fra glass, men med sugerør og isbiter oppi så går det greit [emoji847]
Så lenge det ikke blir i store mengder av gangen.

Jeg får helt avsmak på vann når jeg er kvalm, men iskald limonade eller iste med sitron går ned.

Jeg får ikke ned mange slurkene med vann heller.. Men appelsinjuice, oboy som er helt merkelig(fått helt dilla). Noe som smaker litt syrlig.. tenker at hvis man finner noe som går ned så får det bare være om det er litt usunt. Denne kvalmen gir seg forhåpentligvis etterhvert.

Jeg hat alltid vært veldig flink å drikke, drikker fort 2l vann iløpet av arbeidsdagen og hvertfall 1l til på ettermiddagen. Merker nå at jeg drikker mindre enn før, men drikker fortsatt 1,5-2l til dagen.

Flere som sliter med å få i seg drikke?

Mat går faktisk ganske greit, men jeg klarer nesten ikke drikke på grunn av kvalmen... Jeg får truga i meg et par dl vann i løpet av arbeidsdagen for da er jeg ikke såå kvalm, men hjemme har jeg ikke sjans, verken før eller etter jobb... To-tre dl drikke i løpet av en dag er jo ikke akkurat nok, og jeg kjenner at det går utover kroppen på mange vis... Også får jeg jo ikke tatt vitaminene mine[emoji33] Har prøvd alt mulig, men ingenting frister, jeg bare brekker meg, kaster opp eller blir enda kvalmere... Er jeg skikkelig i god form klarer jeg å tvinge innpå en CapriSun i løpet av en kveld, og kanskje den sitter hvis jeg ligger helt stille...

Veit ikke helt hvor jeg vil med det her, men er jo alltid fint å vite at man ikke er alene [emoji6]

Det var ikke mye... kanskje er det litt væske i den maten du får i deg også?

Kjenner meg litt igjen. Knusktørr og oppsprukne lepper, og en munn som er så tørr at den tidvis "klistrer" seg igjen [emoji28][emoji85]
Tenker at så lenge kroppen produserer urin, så er det "Ok"...

Det var ikke mye... kanskje er det litt væske i den maten du får i deg også?

Kjenner meg litt igjen. Knusktørr og oppsprukne lepper, og en munn som er så tørr at den tidvis "klistrer" seg igjen [emoji28][emoji85]
Tenker at så lenge kroppen produserer urin, så er det "Ok"...

Jada, får nok litt væske gjennom maten også. Jeg tisser i hvertfall 2 (noen ganger 3) ganger i døgnet, så tror ikke det er no fare med meg enda altså, men det er som du sier, hud, lepper og munn er uttørka og særlig på kvelden er jeg kjempetørst, men får ikke ned en slurk... Og det blir en slags ond sirkel, for tror jeg blir kvalmere av å mangle væske... Men får krysse fingra for at det går seg raskt til [emoji108]

Back
Topp