Drikke!

*baby.i.magen*

Flørter med forumet
Er det noen som vet hvor mye en baby på 7-8 mnd bør/skal drikke i løpet av dagen når h*n får bare fast føde.???

De skal da ha 10% av kroppsvekta.. Så veier barnet 8 kg, skal det ha 8 dl væske i løpet av dageb.. Da regnes væske som er i mat også.

Går d ann da? Her e hu ikke i nærheta.

Mine to drakk aldri så mye som dem "egentlig" skulle..var likevel sunn og frisk:) Man må jo se på ungen om den trives og ser bra ut, at den ikke er slapp og trøtt f.eks.

Jo. Hun får mme til hvert måltid. Men drikker ikke så veldig mye. alt fra 30-70 ml pr måltid. Hun har 4 faste måltid. Noen ganger et lite mellommåltid også. Tipper hun ligger på rundt 200-250 ml i døgnet. Hun veier 6700g, så hun "burda" vel ha drikki 600-700 ml da??Ikke sjans at jeg får i henne det. Hun har våte bleier flere ganger daglig. Men jeg synes bare det virker litt lite drikke. hmm... Å hvis jeg evt gir henne en flaske mme før måltidet så vil hun ikke ha grøt. Da drikker hun seg mett.

*Vinterbaby* skrev:

Jo. Hun får mme til hvert måltid. Men drikker ikke så veldig mye. alt fra 30-70 ml pr måltid. Hun har 4 faste måltid. Noen ganger et lite mellommåltid også. Tipper hun ligger på rundt 200-250 ml i døgnet. Hun veier 6700g, så hun "burda" vel ha drikki 600-700 ml da??Ikke sjans at jeg får i henne det. Hun har våte bleier flere ganger daglig. Men jeg synes bare det virker litt lite drikke. hmm... Å hvis jeg evt gir henne en flaske mme før måltidet så vil hun ikke ha grøt. Da drikker hun seg mett.

Husk at all væske telles, også det i grøten og middageb(om hun spiser det).

Back
Topp