Drikke til måltid (ned i vekt)

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Altså, det er ikke måte på hvor mye man finner om mat og menyer på nett når det gjelder å gå ned i vekt. Men jeg finner ingenting om drikke til all denne maten :hilarious:
Jeg skjønner jo selvfølgelig at man bør holde seg unna brus, saft og sukkerholdige drikker, men det blir vel litt kjedelig med vann til alt? Knekkebrød og vann f.eks :rolleyes:

Jeg drikker vann til alle måltider unntatt kveldsmaten (som er eneste brødmat-måltidet mitt). Da drikker jeg melk. Det er jo ikke noen grunn til å kutte lett/ekstralett/skummetmelk om man er på slankeren. Melk er proteinrikt og sunt.

Ellers drikker jeg pepsi max til lørsdagskosen og søndagsmiddagen, da.

Skummet melk inneholder vel bare 33 kcal per 100 ml, man kan jo koste på seg et glass i ril frokost eller lunsj selv om man er på slankern? :D

Nei før meg er det ikke kjedelig med vann til alle måltider. Jeg er vant med det .liker ikke melk brus drikker juice en gang iblant(veldig sjelden) . Mine barn drikker ikke heller brus. De har smakt med de sier att de ikke liker det.

Kaffe og te er kalorifritt, og det er jo ikke i veien for å drikke litt sukkerfri brus/saft heller (selv om det ikke er bra for tennene om man bælmer dette i mengder daglig).

Det som betyr noe er kalorier inn vs kaloriene ut. Så det er ikke noe problem å drikke brus, saft osv som ikke inneholder kalorier.
Nei, det er ikke sunt men det er godt når man har litt søtsug.
Jeg drikker mest vann, men også mye (litt for mye) cola zero. Med god samvittighet

Jeg pleier som regel bare å drikke vann. Av og til kjøper vi god juice til helgene. Drakk litt forskjellige før, men for min del er det en vanesak å bare drikke vann til og mellom måltidene, også blir det heller ekstra godt om man en gang iblant drikker noe annet. Pleier å drikke litt te/kaffe i løpet av en dag da. Om man tilsetter litt sitron i vannet gir det litt smaksvariasjon :)

Vi har forøvrig også investert i en soda stream, som piffer opp vannet betraktelig, bokstavlig talt :p Det hjelper når det føles "kjedelig" med bare vanlig vann.

Drikker sukkerfri brus til nesten alle måltider jeg :hilarious::hilarious: har gått ned 35 kg to ganger med samme (u)vane :p prøver å drikke mer vann men. Syns det er vanskelig :rolleyes::hilarious:

Jeg syns det er godt med iskaldt vann. Vann og isbiter! Prøvd?

Jeg drikker vann med isbiter og kanskje sitron eller agurk ellers i løpet av dagen, syns det er godt å drikke sånn utenom mat :rolleyes:

Jeg drikker vann med isbiter og kanskje sitron eller agurk ellers i løpet av dagen, syns det er godt å drikke sånn utenom mat :rolleyes:
Ahh. :)
Jeg prøver å kun drikke brus i helgene, og da 1 boks kanskje? Det hender vi deler en flaske mellom oss. Men det er litt pga vi prøver å spare mer også da.

Jeg prøver å kun drikke brus i helgene, og da 1 boks kanskje? Det hender vi deler en flaske mellom oss. Men det er litt pga vi prøver å spare mer også da.
Men nå bor dere jo så nærme Sverige. Så når grensene åpner så er det bare å kjøre på :hilarious::hilarious: hahah neida

Ja det burde i grunn vi gjøre også. Meeeen det får bli neste prosjekt :hilarious: brus er redningen min :hilarious:

Back
Topp