Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Drikker som oftest vann til maten. Men drikker mye brus osv utenom dette er noe jeg ikke vil bringe videre når vi nå får barn altså er oppvokst med at det er vann til middag, så vil nok fortsette med dette.
Vann, utenom lørdags kveld, da drikker vi litt brus. Utenom minste på 15 mnd hun får vann i hverdagen, og 50/50 vann/eplejuice på lørdagen.
Og melk til frokost/kvelds.
Melk til frokost, vann til de andre måltidene.
Jeg hadde dilla på appelsinjuice i svangerskapet med yngste, 6-åringen kjefta på meg hver dag - "mamma, du må ikke drikke juice, det er dårlig for tennene dine". Irriterende nok hadde han selvfølgelig helt rett, tannlegen har tjent en god slant på meg nå.
Før jeg ble gravid drakk jeg bare vann og 1 glass pepsi Max innimellom. Nå derimot har jeg blitt avhengig av å ha smak på det jeg drikker, sukkerfri saft eller Pepsi Max som regel
Vanligvis drikker vi vann til middagen og gjerne et glass brus til lørdagsmiddagen... Men nå som jeg er gravid går det i melk til alle måltider for min del... Helt avhengig!!
Som regel vatn til oss voksne og jentungen. Eg drikk av og til melk til frukost, jenta har aldri likt melk.
Storebror har vanskar med mat og næring og vi kan ikkje la ein sjanse til å få i han kcal gå frå oss. Han drikk dermed som regel appelsinjus (har jernmangel, c-vit. hjelper på opptaket), av og til smoothie eller sjokomelk.