Drikke nok vann?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei dere!
Noen som har oversikt over eget vanninntak? Det har ikke jeg! MEN, det skal jeg prøve å få kontroll på.. ganske sikker på at jeg drikker for lite.. Sto at det kan hjelpe mot kvalme, å få i seg nok væske!

Har man dager hvor kroppen holder mer på væsken og? For i dag har jeg virkelig drukket og vært tørst, men likevel tisset mye mindre enn normalt..

Hva er deres triks for å huske å drikke vann? :)

Vannflaske med seg alle steder og vann i stort glass foran på bordet hjemme:)
Eg blir så tørst av ammingen, så drikker vm

Jeg har alltid en flaske på kontoret med kaldt vann, og en flaske i stuen - veldig glad i termoflaskene som holder på kulden slik jeg alltid har kaldt vann :joyful: Drikker fint 3-4 flasker av vann når jeg har den tilgjengelig!:shy:
Så mitt tips er å alltid ha en termoflaske med kaldt vann i nærheten!

Tracker væskeinntak på fitbit-appen, veldig kjekt, spesielt nå når jeg sliter veldig med å få i meg nok væske på grunn av kvalmen. Var veldig dehydrert, men etter jeg fikk afipran har det bedret seg litt. Bruker å registrere kvalmen i appen Helseoversikt, og der står det hver gang jeg har registrert dagens væskeinntak at jeg bør ha i meg ca 2 liter. I dag var første gang på 1,5 uke jeg klarte å drikke over 1,5 l, og føler ikke jeg gjør noe annet enn å drikke dagen lang :facepalm: normalt sett har jeg aldri problem med å drikke 2 l, så dette er jo unormalt meg. Men håper jeg klarer mer og mer dagene som kommer også, hadde ikke sagt nei takk til at det hadde hjulpet litt på kvalmen heller :hungover:

Når man blir hoven i bena er det jo for at væsken ikke kommer ut igjen, men hoper seg opp i vevet. Men det er væske kroppen ikke klarer å dra nytte av, det blir ikke brukt som noe "lager/reservoar". En kan også se at væsken hoper seg opp andre steder i kroppen, spesielt mot slutten av svangerskapet, men mest vanlig i bena. Du kan jo prøve å se etter sokkemerker på kvelden de dagene du føler du har tisset ut lite i forhold til det du har drukket. Aktivitet, ha bena høyt hevet (på fotskammel feks) eller å bruke støttestrømper er tiltak som hjelper kroppen mot hovne ben :smiley-bounce012 (ingen reklame, men det finnes nettsider, som vaktrommet og color4care, som har mange kule støttestrømper! Har brukt det mye på jobb (sykepleier) og det er ganske godt å ha på om en blir litt sliten i bena)

Tracker væskeinntak på fitbit-appen, veldig kjekt, spesielt nå når jeg sliter veldig med å få i meg nok væske på grunn av kvalmen. Var veldig dehydrert, men etter jeg fikk afipran har det bedret seg litt. Bruker å registrere kvalmen i appen Helseoversikt, og der står det hver gang jeg har registrert dagens væskeinntak at jeg bør ha i meg ca 2 liter. I dag var første gang på 1,5 uke jeg klarte å drikke over 1,5 l, og føler ikke jeg gjør noe annet enn å drikke dagen lang :facepalm: normalt sett har jeg aldri problem med å drikke 2 l, så dette er jo unormalt meg. Men håper jeg klarer mer og mer dagene som kommer også, hadde ikke sagt nei takk til at det hadde hjulpet litt på kvalmen heller :hungover:

Når man blir hoven i bena er det jo for at væsken ikke kommer ut igjen, men hoper seg opp i vevet. Men det er væske kroppen ikke klarer å dra nytte av, det blir ikke brukt som noe "lager/reservoar". En kan også se at væsken hoper seg opp andre steder i kroppen, spesielt mot slutten av svangerskapet, men mest vanlig i bena. Du kan jo prøve å se etter sokkemerker på kvelden de dagene du føler du har tisset ut lite i forhold til det du har drukket. Aktivitet, ha bena høyt hevet (på fotskammel feks) eller å bruke støttestrømper er tiltak som hjelper kroppen mot hovne ben :smiley-bounce012 (ingen reklame, men det finnes nettsider, som vaktrommet og color4care, som har mange kule støttestrømper! Har brukt det mye på jobb (sykepleier) og det er ganske godt å ha på om en blir litt sliten i bena)
Her var det mange tips!:) Har nok flere apper som tilbyr drikke-tracking, men jeg er jo håpløs på huske å registrere det uansett.. husker jeg hadde en app som maste på meg om å drikke, den klarte jeg fort å koble ut og ignorere :hilarious: MEN, om jeg kombinerer drikke-app og en flaske med kaldt, fristende vann ved siden av meg, blir det jo lettere å ta den slurken med vann når appen ber om det.. eller bare uansett;)

La ikke merke til ekstra mye sokkemerker, men skal følge med! Hovnet ikke opp noen ting forrige svangerskap faktisk, litt pløsen i ansiktet kanskje, men dette kan jo bli annerledes:)

Jeg har alltid en flaske på kontoret med kaldt vann, og en flaske i stuen - veldig glad i termoflaskene som holder på kulden slik jeg alltid har kaldt vann :joyful: Drikker fint 3-4 flasker av vann når jeg har den tilgjengelig!:shy:
Så mitt tips er å alltid ha en termoflaske med kaldt vann i nærheten!

Jeg tror jeg skal investere i en sånn termoflaske! Hørtes fristende ut med kaldt vann;)

Her var det mange tips!:) Har nok flere apper som tilbyr drikke-tracking, men jeg er jo håpløs på huske å registrere det uansett.. husker jeg hadde en app som maste på meg om å drikke, den klarte jeg fort å koble ut og ignorere :hilarious: M
Jeg synes drikke-tracking er masete selv, så det gidder jeg ikke, men holder med resten som nevner termoflaske, det er veldig kjekt! Og det trenger ikke være mer komplisert enn at målet er å fylle på den et par ganger om dagen :)

Termoflaske med meg hele tiden :happy:
Jeg synes drikke-tracking er masete selv, så det gidder jeg ikke, men holder med resten som nevner termoflaske, det er veldig kjekt! Og det trenger ikke være mer komplisert enn at målet er å fylle på den et par ganger om dagen :)
Noen termoflasker som er bedre enn andre? Smart med stor nok åpning til å få isbiter oppi feks?

Noen termoflasker som er bedre enn andre? Smart med stor nok åpning til å få isbiter oppi feks?
Jeg har sverger til Les Artistes Bottle up som du får kjøpt på bl.a Kitchn :happy: Jeg bruker ikke isbiter opp i. Så vet ikke om andre med større åpning.

Jeg har både Swell, Les Artistes og rimelige til 100kr. Mest fornøyd med Swell, da den holder leeenge på kulden!!
Tror ikke de er store nok til isbiter, men man kan kjøpe smaleisbiter og putte oppi isåfall :cat:

Back
Topp