Drikke mye vann...

jeg har med meg flaske uansett hvor jeg er ig har alltid 2 til 3 flasker i kjøkeskapet med kaldt vann. :)

Om du drikker for mye vann kan du caske ut nødvendige salter i kroppen, derfor skal man ikke ukritisk pøse på med vann. Men er en tørst så er en det, og da er det nok også greit. Men om man drikker vann uten å egentlig ville det så kan det virke mot sin hensikt.

Tenk at å drikke vann kan være så innviklet... :P i mitt hode :P

Tenk at å drikke vann kan være så innviklet... :P i mitt hode :P
Ja ikke sant ^^ Men det er som med så mye annet; alt med måte. Jeg har også hørt at det ikke stemmer at man bør drikke før man er tørst, men de lærde strides jo om alt så hvem vet. Jeg gidder ikke tenke så mye over det. Jeg liker vann og har som regel alltid med meg vann, men drikker etter ønske og behov.

Har en Camelback fyllt opp på pulten på kontoret :)

Ja ikke sant ^^ Men det er som med så mye annet; alt med måte. Jeg har også hørt at det ikke stemmer at man bør drikke før man er tørst, men de lærde strides jo om alt så hvem vet. Jeg gidder ikke tenke så mye over det. Jeg liker vann og har som regel alltid med meg vann, men drikker etter ønske og behov.

Ja, de gjør jo det. ;) Vanskelig å vite hva man skal følge. En kommer nok langt med litt fornuft, tenker jeg.

Man skal ikke drikke hvis man ikke er tørst.
Skal ikke drikke ukritisk for det er ikke bra for kroppen.
Her drikker vi kun når vi er tørst, men blir gjerne over 1 liter vann iløpet av dagen.

Nyere forsking har vist at det gamle rådet om å drikke masse vann ikke er riktig, kroppen sier selv ifra når den trenger vann. Jeg drikker masse på jobb, der er mye aktivitet og tørr luft, men jeg drikker lite hjemme

Har alltid med meg flaske med isbiter sitron og vann :) er en vanesak

Om du drikker for mye vann kan du caske ut nødvendige salter i kroppen, derfor skal man ikke ukritisk pøse på med vann. Men er en tørst så er en det, og da er det nok også greit. Men om man drikker vann uten å egentlig ville det så kan det virke mot sin hensikt.
Ja jeg brekker meg om jeg drikker uten å ville det! Er sykt dårlig på drikkeleker og sånt, haha!! Er bare ganske tørst hele dagen :p

Har en vannflaske stående på bordet alltid. Den er alltid i nærheten :)

Prøvar å alltid ha med ei flaske, men er nok fortsatt litt for dårlig på det eg og...

Jeg er flink til å drikke vann på jobb. Der har jeg alltid en flaske på arbeidspulten.
Hjemme er jeg ikke like flink dessverre.

Back
Topp