Drikke mye vann...

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Dere som er så flinke å drikke mye vann i løpet av en dag, hvordan husker dere å drikke så mye?? Jeg får i meg altfor lite, og drikker først når jeg kjenner tørsten...

Jeg synes det er enklest å få i seg en del vann om jeg har med meg en flaske rundt;)

Jeg er ikke noe flink, så venter på råd.

Keg ignorerer ofte tørsten og jeg, og det er vel ikke bra i det hele tatt...

Etter at jeg gikk ut i permisjon så har jeg gått inn for å drikke masse vann.
Så jeg sørger alltid for å ha det i umiddelbar nærhet. Sitter med et halvlitersglass ved siden av meg i stua, har kopp stående på do sånn at jeg tar en slurk når jeg er på do, pusser tenner eller dusjer.

Men er dårlig på å ta med meg vann når jeg drar ut og da drikker jeg også lite.

Så nøkkelordet er vel å alltid ha vann lett tilgjengelig :)

Har alltid med meg flaske. Både inne og ute :)

Har også alltid med flaske, men noen dager er jeg ikke flink i det hele tatt..

Er også elendig til å få fordelt vann utover dagen, mye enklere når vi er "hjemme" i nordnorge med klart mye bedre vann. Hær fyller jeg heller litt store doser vann i meg på kvelden, ender opp med sprengt blære da på morgenen.. Hehe, men for å få i meg nok vann så bruker jeg kun 0,5-0,6 glass, småglass er nesten bare tåpelig å prøve å få i seg nok vann med;p

Er veldig ofte tørst, så jeg drikker mye vann ;) har alltid med en vannflaske i veska.

Har alltid flere vannflasker liggende i kjøleskapet da jeg synest kaldt vann er det beste. :)

Drikker masse når jeg spiser - klarer ikke spise uten vann (med sjeldne unntak av juice). Ellers drikker jeg når jeg er tørst, noe som er sjelden. Hvis jeg trener, lager mat (blir alltid så varm av å stå over grytene) ute i sola...

Åh! Jeg får alltid kommentarer om at jeg drikker mye vann så tror jeg får i meg nok :o
Drikker 6-7 imsdalflasker om dagen, minst :)
Om du drikker for mye vann kan du caske ut nødvendige salter i kroppen, derfor skal man ikke ukritisk pøse på med vann. Men er en tørst så er en det, og da er det nok også greit. Men om man drikker vann uten å egentlig ville det så kan det virke mot sin hensikt.

Back
Topp