Dren i øret

sas

Gift med forumet
Kan de som har erfaring med at deres barn måtte ha dren i øret fortelle meg deres historie.
Min gutt er 2 år og 3 måneder og kan kun 4 ord men virker som han forstår det vi sier til han. Han har i snart ett år slitt med øret og gått jevnlig på antibiotika. i dag hadde vi fått endelig time til ørelegen og han kunne bekrefte det vi trodde, at han har vann i begge ørene.
Han har nå sendt henvisning til et sted i Asker da det var kortest ventetid der hvor han skal få lagt inn dren og eventuelt ta ut mandlene/polyppene (husker ikke hvem av dem han mente, men tror det er polyppene for det nevnte en lege i England da vi var der)

Men altså, er det slik at barnet hører bra med en gang man får satt inn dren?
Hvordan reagerte barnet?
Og hvis det fra før hadde dårlig ordforråd, hvor lang tid tok det før det bedret seg?

jeg var å satt inn dren x antall ganger vist nok pga nedsatt hørsel.. Tror den fallt ut eller noe så jeg møte inn å sette den inn igjen...
Men anyway... Begynte å høre ganske bra etter jeg fekk den.. Alt ble så høyt husker jeg, og jeg likte det ikke!! hehe

Søsteren min sin unge har fått det og språket har komt som bare det på henne etter hu fekk det!!
Hu snakket dårlig, så sku de sette inn dren og viste seg at øret var full i vann, så var ikke rart hu ikke hørte eller snakket godt sa legen..
men som sagt, hu begyner å snakke tydligere og mer nå, så tydlig at hu har begynt å høre bedre etter hu fekk det[:)]

Jeg kan fortelle min historie.. den handler om meg, og det er ikke ofte man sliter så mye.

Jeg har vært syk siden jeg var 14 dager gammel, forkjøla, ørebetennelse og det som følger med der. Blei operert når jeg var 3 år gammel, fjerna mandler, polypper og satte inn dren i begge ørene. Jeg husker ikke hvordan dette kjentes ut.

Har satt inn dren 20 ganger i narkose og 2 ganger uten. Når jeg var liten satt drena i opptil 2 år, den tiden det skal være der. Men fra jeg var 12 år eller noe datt de ut et par dager etterpå, for kroppen støtte de fra seg. En dren operasjon er ikke vond og man hører veldig bra med en gang. Litt ekkelt den følelsen og høre ting veldig bra men det normaliserer seg.

Hos meg så er det et problem i halsen som gjør at øret ikke får luft på baksiden av trommhinnen, det er mest sannsynlige grunnen til at jeg er operert så mange ganger. Jeg har nå høre apparat og det fungerer supert.. Kan si at det å gå fra å høre dårlig til å få dren er veldig deilig, for det er slitsomt å ikke få med seg alt..

Vil ikke skremme deg, det er en grunn til at øra mine er sånn og det er ikke vanlig. Lykke til.

Jenta vår var bare 15 mnd da hun fikk det, men 2 uker etter første operasjon hvor de fjernet polyppene og stakk hull på trommehinna for å få ut væske hadde det grodd igjen og hørselen var redusert med 30%.

Etter hun fikk dren så har det gått greit. Hun hører bra og snakker veldig bra.
Hun har aldri fått antibiotika for ørene.

Jeg fikk dren for første gang som 4 åring [:)] Hadde ørebetennelser flere ganger i mnd i perioder, og etterhvert virket det som jeg hørte dårlig. Jeg svarte ikke når folk pratet til meg, og mamma var først usikker på om jeg med hensikt ikke svarte, så om jeg overså henne brukte hun og spørre om jeg ville ha tyggis, og jeg svarte som regel ikke da heller [8D] Så da fikk hun bekrefta det hun hadde frykta, at hørselen hadde tatt skade av alle ørebetennelsene...
Husker at det var helt sykt å høre så godt etter jeg hadde fått dren (begge øra), de første dagene sa jeg ganske ofte til mamma, pappa og brødrene mine at dem måtte slutte og rope hele tida [:D]

å tusen takk for svar jenter. Interessant å lese deres opplevelser.
Hvordan var barnet det første døgnet? Og hvor lenge måtte dere vente før dere kunne dra hjem etter operasjonen?

Selve drenoperasjonen tok, hmmm, 10-15 min og oppvåkning to timer. Hjem etter det og hvile resten av dagen

ORIGINAL: sas

å tusen takk for svar jenter. Interessant å lese deres opplevelser.
Hvordan var barnet det første døgnet? Og hvor lenge måtte dere vente før dere kunne dra hjem etter operasjonen?

Jeg husker at jeg ble operert på formiddagen og dro hjem på ettermiddagen alle gangene [:)]
Er en bit å kjøre, 2 t 45 min hver vei.

Back
Topp