Dren i ørene

SelinesMam

Glad i forumet
Har noen av barna her fått det?

Vi må muligens det, Seline har fått skikkelig ørebetennelse igjen, og har vært så og si konstant rød i ørene, så nå skal vi på en kur til for å se om det blir bedre først, viss ikke må vi ha inn dren.

Og jeg vet ikke hva det vil si[:-]

Anneli har ikke fått det, men jeg hadde det da jeg var lita. Det er rett og slett et rør igjennom trommehinna som "tømmer" det indre øret for -æsj-, slik at det blir bra igjen. [:)] Jeg har hatt det to ganger, og merka STOR forskjell hver gang. Det kommer nok Seline til å gjøre å. [:)]
Men litt vondt er det jo. Etter operasjonen. Så får håpe hun slipper unna med den kuren. [:)]

Lykke til ihvertfall. [:D]

ORIGINAL: Anneli1206

Anneli har ikke fått det, men jeg hadde det da jeg var lita. Det er rett og slett et rør igjennom trommehinna som "tømmer" det indre øret for -æsj-, slik at det blir bra igjen. [:)] Jeg har hatt det to ganger, og merka STOR forskjell hver gang. Det kommer nok Seline til å gjøre å. [:)]
Men litt vondt er det jo. Etter operasjonen. Så får håpe hun slipper unna med den kuren. [:)]

Lykke til ihvertfall. [:D]

takk for svar[:)]
Huff, håper vi slipper det, men på en måte hadde vært greit også så ho blir helt bra og slipper så mye ørevondt som ho har hatt. Skal til legen igjen om en mnd, så da får vi se hva som skjer.

Stakkars Seline, masse god bedring.
Nora har dren i begge ørene sine. Før det hadde hun ofte ørebetennelser, samt trykket i mellomøret gikk ikke ned etterpå. Så hun hadde mye vondt stakkars. Jeg gruet meg veldig på forhånd før oprasjonen. Var veldig tøft da hun ble lagt i narkose. Da begynte jeg å gråte når hun sovnet, føltes som hun var dø, pga ble så tung i armene mine. Heldigvis var det fort over og jeg fikk komme inn til henne på oppvåkningen. Reiste hjem noen timer etterpå. Da var hun fin i formen, virket ikke som hun hadde vondt noen plass. Nora sover også mye bedre etter fikk dren, før hun fikk dren var hun urolig på natten, fikk ikke sove. Så hun hadde nok vondt.

ORIGINAL: AnetteN

Stakkars Seline, masse god bedring.
Nora har dren i begge ørene sine. Før det hadde hun ofte ørebetennelser, samt trykket i mellomøret gikk ikke ned etterpå. Så hun hadde mye vondt stakkars. Jeg gruet meg veldig på forhånd før oprasjonen. Var veldig tøft da hun ble lagt i narkose. Da begynte jeg å gråte når hun sovnet, føltes som hun var dø, pga ble så tung i armene mine. Heldigvis var det fort over og jeg fikk komme inn til henne på oppvåkningen. Reiste hjem noen timer etterpå. Da var hun fin i formen, virket ikke som hun hadde vondt noen plass. Nora sover også mye bedre etter fikk dren, før hun fikk dren var hun urolig på natten, fikk ikke sove. Så hun hadde nok vondt.

Huff, nei det var nok ikke noe gøy når ho fikk narkose[:(]
Nesten så jeg håper på dren nå, så vi blir kvitt de ørebetennelsene som kommer gang på gang, legen sa de hadde blitt kroniske nå. Og bedre søvn på natta sier jeg ikke neitakk til

Jeg er iallefall kjempe glad for at hun fikk dren, har ikke hatt noen ørebetennelser etter det. Samt så har språket hennes blitt mye bedre siden hun nå hører bedre.

Masse lykke til!

ORIGINAL: SindreSinMamma

Hehe, her kommer jeg med et litt "annerledes" svar[:)]

I en bok jeg har "Kjernesunn familie", anbefaler de å prøve å kutte ut kumelk- og kumelkeprodukter før man evt må legge dren.
En dansk lege som har jobbet som øre-nese-hals-lege, oppdaget at over 50% av pasientene hans slapp å legge dren da de sluttet med kumelk.

Og her kommer forklaringen:
Melk kan angripe slimhinnene i mage-tarm, øvre luftveier, lunger og nese-mellomøre. Det provoserer slimhinnene. De blir irriterte, produserer slim, og hovner opp og gjør vondt.

I magen kan det gi luft, fordøyelsesproblemer og kolikk.

I mellomøret kan det gi katarr når hevelsene stenger kanalen mellom nesesvelget og mellomøret.

I luftveiene kan det gi slim, hoste, astma og allergi.

Det er ikke så veldig mange leger så vet særlig mye om dette desverre... Men det er jo verdt er forsøk for å se om det er melken som er trøbbelmakeren?[:)]

takk, sendte deg en pm[:)]

ORIGINAL: SelinesMam

ORIGINAL: SindreSinMamma

Hehe, her kommer jeg med et litt "annerledes" svar[:)]

I en bok jeg har "Kjernesunn familie", anbefaler de å prøve å kutte ut kumelk- og kumelkeprodukter før man evt må legge dren.
En dansk lege som har jobbet som øre-nese-hals-lege, oppdaget at over 50% av pasientene hans slapp å legge dren da de sluttet med kumelk.

Og her kommer forklaringen:
Melk kan angripe slimhinnene i mage-tarm, øvre luftveier, lunger og nese-mellomøre. Det provoserer slimhinnene. De blir irriterte, produserer slim, og hovner opp og gjør vondt.

I magen kan det gi luft, fordøyelsesproblemer og kolikk.

I mellomøret kan det gi katarr når hevelsene stenger kanalen mellom nesesvelget og mellomøret.

I luftveiene kan det gi slim, hoste, astma og allergi.

Det er ikke så veldig mange leger så vet særlig mye om dette desverre... Men det er jo verdt er forsøk for å se om det er melken som er trøbbelmakeren?[:)]

takk, sendte deg en pm[:)]

skulle akkurat til å nevne kumelk som en mulig syndebukk, men fint at du kom meg i forkjøpet med et mye mer utfyllende svar enn jeg klarer sindresinmamma.. [:D]

fryktelig vondt med øreverk.. Lotta hadde sin første natt til mandag, bare 6 mnd, og pappan hadde dren selv, så jeg passer nøye på ørene til småttisene her i huset. ¨

Lykke til med ørene til Seline! håper det ordner seg[:)]

Isak har dren...
jeg har også hørt om det ang kumelk osv, men ørebetennelsene ble så hyppige og språket utviklet seg tregt... Så legen mente at det hastet.
Isak fikk lagt inn dren i mars (tror jeg?!) og det er en HELT annen gutt nå.. han har blitt kjempe flink å snakke, og jeg merker at han hører mye bedre..

Narkosen var som AnetteN sier over, ikke noe kjekt.. jeg følte meg veldig tom når jeg gikk ut av operasjonsrommet uten Isak. Men det var fort gjort, og de var veldig flinke å informere osv.. var ikke noe dramatisk i det hele tatt, for meg....  det var jo klart ekkelt.. Men Isak var rolig, og da klarte jeg også å forholde meg rolig (går jo også på sjukepleien, så følte at jeg ikke kunne lage noen scener [8D][8D][8D])

Kan legge ut om denne opplevelsen og det som skjedde etterpå massevis, men han var litt slapp når han våknet og ville helst kose. Han ble i fin form, og jeg sendte han på barnehagen 2 dager etter operasjon. Men da var han litt sliten og de ringte etter meg.. i ettertid har jeg tenkt at han kanskje ikke har hørt så godt, og kanskje fikk litt sjokk over støynivået i barnehagen... [;)]

Har vært litt plaget i ettertid.... men snakker som en foss, og har ikke ørebetennelser.... Har akkurat nå drenbetennelse.. (det er egentlig det samme som ørebetennelse, men siden drenet ligger å drenerer ut væsken, så får han ikke det presset på trommehinnen som Seline har når hun har betennelser. Så han slipper smertene.. ) litt travelt med hårvasken, siden han ikke kan få såpe i ørene, så mitt tips er å begynne med ørepropper så fort du kan, for å venne ho tildet!!!

Masse lykke til... jeg har aldri angret et sekund på at vi gikk for operasjonen, for nå ser jeg hvor fint han har det og språket har utviklet seg....

Lykke til!!!  [:)][:)][:)]

Nora var desverre en av de 50 % som ikke ble noe bedre etter kuttet ut melk. Men er jo verdt et forsøk. Nora har laktose intoleranse så hun drikker ikke vanlig melk.

Back
Topp