Dren i ørene. Erfaringer?

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
Vi har på oppfølgings kontroll hos ønh med 3 åringen og det er blitt bestemt at hun trenger dren i begge ørene. Noen som vil dele erfaringer? :)

Mye erfaring
Fått lagt inn 4 eller 5 ganger

Hva luree du på?

Hvor lang tid er de på sykehuset?
Kan de bade?
Er det mye ubehag etter operasjonen?
Noe spes man må ta hensyn til?

Skal selvfølgelig snakke med ØNH legen men liker også å høre det fra de som faktisk har gått gjennom det :) Det tar 1-2 mnd før hun får satt de inn så skjer ikke med gang.

Hvor lang tid er de på sykehuset?
Kan de bade?
Er det mye ubehag etter operasjonen?
Noe spes man må ta hensyn til?

Skal selvfølgelig snakke med ØNH legen men liker også å høre det fra de som faktisk har gått gjennom det :) Det tar 1-2 mnd før hun får satt de inn så skjer ikke med gang.
Det er ut igjen samme dag, må spise litt etter de har våknet fra narkosw å så kan de dra

Vi har fått beskjed alle gangene om at han kan bade men ikke dykke lenger enn til 10 m

Ikke vært noe særlig ubehag her, kun litt kvalme første timene

Det er ut igjen samme dag, må spise litt etter de har våknet fra narkosw å så kan de dra

Vi har fått beskjed alle gangene om at han kan bade men ikke dykke lenger enn til 10 m

Ikke vært noe særlig ubehag her, kun litt kvalme første timene

Ok det hørtes ikke så ille ut :) Litt kvalm av narkosen kan skjønne og har ingen planer om dra 3 åringen 10m ned under vann med det første :P

Tusen takk for svar!!

Min gutt har fått lagt inn dren 6-7 ganger, siden han var så mye plaget anbefalte de å unngå basseng helt. Vi har alltid kommet ut samme dag, noen ganger måtte vi være helt til kvelden, andre ganger rett etter han våknet av narkosen.

Min gutt har fått lagt inn dren 6-7 ganger, siden han var så mye plaget anbefalte de å unngå basseng helt. Vi har alltid kommet ut samme dag, noen ganger måtte vi være helt til kvelden, andre ganger rett etter han våknet av narkosen.
Takk :)

Hei.
Vi fikk akkurat lagt inn dren i oktober 2016. Vi merket at vår sønn ble mer roligere enn normalt.

Ikke noe ubehag etter operasjonen. Han tok også falske mandler i tillegg. Han var veldig plaget med mye slim og væske i ørene.

Vi gikk anbefalt om å ikke svømme på en periode og vi ble lagt inn dagen før pga hans kroniske sykdom.

Vi skal snart på kontroll og høre om vi kan bade igjen siden vi gikk på svømming før operasjonen.

Sønnen vår var ca 2,5 år.

Hei.
Vi fikk akkurat lagt inn dren i oktober 2016. Vi merket at vår sønn ble mer roligere enn normalt.

Ikke noe ubehag etter operasjonen. Han tok også falske mandler i tillegg. Han var veldig plaget med mye slim og væske i ørene.

Vi gikk anbefalt om å ikke svømme på en periode og vi ble lagt inn dagen før pga hans kroniske sykdom.

Vi skal snart på kontroll og høre om vi kan bade igjen siden vi gikk på svømming før operasjonen.

Sønnen vår var ca 2,5 år.
Så bra at det ser ut til å ha virket for sønnen din :) Føler meg litt mer avalappet nå som jeg har lest litt erfaringer :)

Er veldig fort gjort inngrep, og barna mine merket ikke noe.
Spiste godt og ikke noe ubehag etterpå eller i ettertid :)
For min del merket jeg UTROLIG godt, hun var ikke så mye syk som før og språket kom fort.
De var plaget med mye væske i mellom, og hvergang de var syke var de DET trykket og mye øreværk.
Slapp helt av dette går så fint så, lykke lykke til ;)

Vi har på oppfølgings kontroll hos ønh med 3 åringen og det er blitt bestemt at hun trenger dren i begge ørene. Noen som vil dele erfaringer? :)

Vår sønn tok det i august 2016. (2 1/2 år)

Kom på sjukehuset klokken 07.30, og vi dro hjem 14.00 samme dag :)
Oppvåkingen gikk fint, og drenet satt godt på plass. Selve inngrepet tok max 10 min.
Han måtte spise å våkne skikkelig før vi fikk dra hjem.
Fikk ikke noe beskjed angående svømming. Kunne bade noen dager etter innsatt dren.
Var viktig å følge med på han, da dei kan få dårlig balanse første døgnet (men trengte ikke å tenke på det, da han nesten sov hele dagen). Ingen ubehag.
Ellers var han i barnehagen neste dag, og var heilt fin :)

No skal vi på kontroll i februar, så spent på hva de sier :)

Back
Topp