Drar ut sonde

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Gutten min på 6 dager er en aktiv liten gutt den lille tiden han er våken men han er veldig sugelat og må derfor ha sonde. Og bare det siste døgnet har han fått tre nye sonder...
Hjemmesykepleien var her tidligere og satt ekstra teip på men gikk bare noen timer så var den revet bort. Noen tips til hva vi kan gjøre så han ikke drar ut sonden?
Han irriterer seg tydelig over den men han er absolutt ikke klar for å flaske med det første... vil ikke sette flere nye sonder i døgnet [emoji21]
 
Kan du høre om du kan få gi tillegget via hjelpebryst i stedet?
 
Kan du høre om du kan få gi tillegget via hjelpebryst i stedet?

Har prøvd det men han sovner alltid ved måltider etter et par minutter så maten renner bare ut... [emoji20]
 
Hva med å gi ham melk med teskje? Du må selvfølgelig gi veldig lite av gangen men jeg vet om folk som har tydd til det av nettopp samme grunn.
 
Sønnen min fikk votter på armene på nyfødtintensiven. Da klarte ikke han å sno en finger mellom sonden og nesen for å dra ut. Hvordan går det med dere?
 
Setter dere sonde selv, eller må dere på sykehuset når han drar den ut? Om dere må på sykehuset, ville jeg fått de til å lære dere å legge ned selv hjemme i allefall :) Denne tapen er ikke så lett. Mi dro den ut tidlig selv, de finner raskt ut av det der... Har dere forsøkt med tskje som nevnt, eller eventuelt kopp?
 
Sønnen min fikk votter på armene på nyfødtintensiven. Da klarte ikke han å sno en finger mellom sonden og nesen for å dra ut. Hvordan går det med dere?

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det, takk for tips [emoji1] det går bra med oss, han har akkurat nådd fødselsvekta si og han er mer og mer våken men han vil dessverre ikke spise på egenhånd enda [emoji17]
 
Setter dere sonde selv, eller må dere på sykehuset når han drar den ut? Om dere må på sykehuset, ville jeg fått de til å lære dere å legge ned selv hjemme i allefall :) Denne tapen er ikke så lett. Mi dro den ut tidlig selv, de finner raskt ut av det der... Har dere forsøkt med tskje som nevnt, eller eventuelt kopp?

Vi setter sonde selv, er ikke lange veien til sykehuset men vi tenkte at det var greit å lære det selv nettopp på grunn av dette :)
Han har bare dratt ut en sonde siden sist og det viste seg at svaret var veldig mye ekstra teip :) men han er fortsatt veldig på den så må bytte teip ofte
 
Vi setter sonde selv, er ikke lange veien til sykehuset men vi tenkte at det var greit å lære det selv nettopp på grunn av dette :)
Han har bare dratt ut en sonde siden sist og det viste seg at svaret var veldig mye ekstra teip :) men han er fortsatt veldig på den så må bytte teip ofte
Ja det sparer mye styr i allefall, om man kan gjøre det selv. Ikke lett når de så gjerne vil dra de opp [emoji85] Håper den holder seg på plass nå med ekstra tape.
 
Back
Topp