Drar dere på cirkus?

Har selv vært på sirkus en gang som tenåring, men ikke noe jeg har behov for å ta mine med på nå.

Nei.

Var flere ganger som liten og det var fantastisk gøy. Men som voksen nei, ikke så lenge det er dyr der..

Nei, syns ikke noe om måten dyrene blir behandlet på og hvordan de må leve.
Og dessuten er jo sirkus drit kjedelig!:p

Nei.

Jeg er hyperallergisk mot mye som finnes på sirkus, så jeg tror ikke det er verdt det [emoji85]

Nei, er jo bare masse høy lyd og dødsfæle klovner[emoji85]

Hilsen hu med klovn og ballongfobi

Nei, men ikke for noen annen prinsipiell grunn enn at jeg synes det er drit kjedelig...

Sist jeg bar på sirkus , var det elefanter og løver og tigere ....jeg var livredd for å sitte på første rad husker jeg og det var ikke pgr dyra, men de jævla klovnene som skulle dra deg opp på tribunen :facepalm::dead:

Var så nære å ta med barna på sirkus for litt siden. Men ble litt for dyrt :(

Vi har ikke vært, de er for små enda.
Syns dette med dyr er vanskelig, det er jo ikke noe hyggelig, det man hører om sirkusdyr. Men dyr i kjøttindustrien har det ikke bra de heller. Vi har ikke sluttet å spise dyreprodukter, det er viktige næringsstoffer jeg vil at barna skal få i seg. Men vi prøver å begrense hvor mye kjøtt, egg og ost vi spiser.
Nå er det jo ikke helt det samme da, dyrehold(med uhyggelige konsekvenser) for matproduksjon vs. kun for underholdning (som sirkus og dyrehage). Tror vi vil unngå sirkus med dyr, vi også. Og kun gå til dyrehager der dyra har godt med plass.

Det er vanskelig. Det hadde vært interessa t å oppleve sirkus en uke eller to, med reising og trening for å se en, mest sannsynlig, annen side enn media fremstiller. Media er noe lureri mange ganger :o

Og produksjonsdyr i Norge kunne hatt det så mye verre, selv om jeg personlig mener at det er forbedringspotensiale. Personlig styrer jeg heller unna kylling ennstorfe feks. Sau spises ikke her fordi jeg ikke liker lukta eller smaken.

Det er vanskelig. Det hadde vært interessa t å oppleve sirkus en uke eller to, med reising og trening for å se en, mest sannsynlig, annen side enn media fremstiller. Media er noe lureri mange ganger :o

Og produksjonsdyr i Norge kunne hatt det så mye verre, selv om jeg personlig mener at det er forbedringspotensiale. Personlig styrer jeg heller unna kylling ennstorfe feks. Sau spises ikke her fordi jeg ikke liker lukta eller smaken.

Det er sant, det med mediene. De framstiller ting ganske ensidig ofte. Og man kan jo heller ikke være informert om absolutt alt. Velger vi noe soyabasert isf kjøtt eller fisk en dag, så støtter vi soya-industrieen. Den hører man også masse forskjellig om. Så hva blir riktig? Alt med måte tenker jeg er det beste vi kan gjøre.

Nei!!!

Nei, men det er kun fordi jeg synes det er latterlig dyrt..
Har heller vært i Dyreparken :-)

Om barna vil på sirkus en gang så skal de få lov å dra. Men blir ikke hele tiden. Det er syke priser på sirkus.

Var en gang med gutten da han var 3 (9 nå) og har ikke kjent på behovet for å dra igjen. Men han spør da...

Jeg var på sirkus flere ganger som barn og jeg elsket det! Jeg ble så fascinert av trapeseartistene og damene med de hvite hestene, drømte meg bort i dem rett og slett.

Nå tyve år senere så er det uaktuelt å dra så lenge sirkuset har dyr da dyrene umulig kan ha det godt i slike omstendigheter og jeg ønsker ikke at dyr skal lide i årevis for at familien min skal underholdes i noen timer.

Back
Topp