Drammen anyone?

reddharen

Flørter med forumet
Har tatt KS på Drammen to ganger, sist gang i 2000, så det er jo en god stund siden. Jeg syntes det var helt for jæ.... på barsel der, og har angst for selve barselavd. Er det noen der ute som har vært på barsel i Drammen i det siste som kan si litt om hvordan det er der nå? Fortsatt 3 og 4 mannsrom? Er det mer enn ett familierom nå?

Da jeg var der var personalet stresset og sure og jeg syntes ikke jeg ble tatt på alvor da barseltårene satte inn for fullt, måtte sitte på skyllerommet med babyen og gråte pga alle de andre på rommet, dette utviklet seg til en fødselsdepresjon.... Fikk ikke til amminga, så jeg pumpa meg i 4 måneder, fikk null hjelp på barsel...

Hadde jeg kunnet ville jeg født på Kongsberg, men pga. komplikasjoner må jeg til Drammen og ta KS

Å, du er heldig som kan føde på Kongsberg! Har hørt så mye bra om barselavdelingen der.
Lykke til!

asker og bærum er ett skikkelig bra sykehus!Men nå vet ikke jeg hvor du bor da,men er det planlagt ks er det jo ikke så farlig[:D]

Jeg tok ks på Drammen i oktober[:)]

Det er litt fler familie rom nå,jeg opplevde bare ei dustete jordmor som jobbet der.....
jeg hadde familie rom i 3 dager pga komplikasjoner men etter det måtte jeg dele med ei annen dame,og det funka ikke så bra..... men skriv et brev å legg det i papir bunken din så leser jordmødrene det.
De er veldig opptatt å snu en dårlig erfaring  til noe positivt så hvis du bare sier i fra så går det nok kjempe fint[:D]
LYKKE TIL....

Jeg fødte i Drammen i sommer. Jeg lå på familierom og vet om minst en som lå der samtidig som meg, hun også på familierom. Altså, det er mer enn et familierom.
Jeg synes de aller fleste var kjempehyggelige der. Altså, alle er jo hyggelige sånn sett, men det er jo noen man bare ikke har kjemien med. Sånn er det jo bare.
Jeg pratet veldig mye med hun som var assisterende avdelingsleder eller noe sånt. Marit ett eller annet...
Ta en telefon og dra inn på en samtale. Vær ærlig og forklar hva du ønsker og sånt, så får du nok et bedre opphold denne gangen.

Jeg fødte på drammen juli 06 og januar 09,hadde ikke KS da,men vi fikk familerom og de har 4 familierom der..
Jeg er veldig fornøyd med barselavd,å sa klart i fra at jeg ikke ville ha noe stress med ammingen og det ble godtatt av de som jobber der..

Ønsker deg masse lykke til[:)]

Jeg har to venninner som har ligget på barsel i Drm, og de hadde det ganske likt som det du forklarer[&o] Begge hadde ungene sine på intensiven, så de var jo alene uten barn på barsel. Følte de ble helt glemt...
Så synd du ikke kan være i Kbg da...jeg fødte der, og ble så godt tatt vare på. Så mye koseligere der, siden det er et mye mindre sykehus.
Men du har ikke mulighet til å bli overflytta til Kbg etterhvert da? At du bare trenger å være i Drm de første dagene eller noe?

Jeg har født på drammen 2 ganger...
Første gangen hadde jeg faktisk enerom i flere dager pga Sander lå på intensiven så etter 6 eller 7 dager måtte jeg dele rom med ei...
Ikke noe negativt å si om de annet hun ene som hadde nattevakt ene natta Jeg pleide å få brystpumpe inn på rommet siden Sander ikke kunne få pupp av meg men hun her sa klart i fra at nei jeg fikk komme meg inn på ammerommet jeg som alle andre...

Med Sabine i 2006 fødte jeg på morran hadde vel 2 mannsrom men jeg var knapt på rommet. sov der ei natt bare koselig damer

Jeg har ikke noe negativt å si om Drammen sånn i det hele og fulle.
Å jeg trives veldig godt på Drammen versa Kongsberg for skulle det bli komplikasjoner som med Sander så måtte han blitt sendt til intensiven i drammen med hjerneblødning.
På Drammen hadde de hele tiden kontakt med oslo (riksen) men siden de mente det ikke blei noe verre så blei han på Drammen for det ikke er så veldig bra å flytte pasienter med hjerneblødning...
Så takk og lov jeg fødte på drammen...
Å skulle jeg få flere barn blir de også født på Drammen

jeg skulle føde i kongsberg, men siden mini hadde dårlig tid og ville ut 6 uker før termin, måtte jeg til drammen. tok KS der 5 august i fjord.og ungen måtte på intensiven.
etter KS glemte de meg bort på oppservasjonsrommet, lå der i 6,5time..4 er vanlig.
ba på mine knær om og ikke få noen med barnet sitt på samme rom som meg på barsel,etter en dag kom det ei med barnet sitt. syntes de kunne lagt de med barnet på intnsiven på samme rom, for det var utrolig vondt.
hadde ike en eneneste fast og forholde meg til.
jordmora som tok imot johan var og så etter meg en gang for og ha en samtale, men da var jeg på intensiven og hun gadd ikke ta heisen opp, jeg leta etter henne men hun hadde aldri til, har enda ikke hatt jormorsamtalen som jeg fortsatt føler jeg trenger, pga en veldig spesiell fødsel.
det tok meg et døgn før jeg fikk holde lille johan.
sinnsykt ammepress, de var helt gale der..på både barsel og intensiven.
etter 2 uker ba jeg om og få prøve med flaske, jeg klarte rett og slett ikke mer. og jeg følte at alle så så ned på meg, de blikka...jeg følte meg forferdelig. men ingen forståelse.
og han forbanna legen vi hadde sa vær dag" et par dager til nå, så er du hjemme" det sa han i over en uke, men ingenting sjedde....jeg bare grein og grein og grein.
den dagen jeg sa at nå vil jeg til kongsberg , sendte de meg heller hjem...aldri vært så glad i hele mitt liv.
dette ble litt rotete, men jeg håper virkelig nestemann holder seg inne ihvertfall 3 uker til så jeg kan føde i kbg...
jeg vil ikke til drammen igjen.
men nyfødt intensiven skal ha masse skryt, de er utrolig flinke..og noen av pleierne der glemmer jeg ikke. eneste minuset er ammepresset på intensiven.

Jeg tok KS på Drammen i 07, og jeg hatet rett og slett å være der [:(]
Har ingen fin Opplevelse derifra, noe det egentlig skal være.
jordmødrene jeg hadde var så krasse , og nei.
Jeg gråt hele tiden, og fikk panikk hvergang samboern min skulle dra [:(]
Jeg var jo helt ny i dette, og de forklarte ingenting.. åssen ting skulle gjøres, følte meg rett og slett helt Alene!
Når vesla skulle ha pupp, så var det liksom å bare løfte ungen og trykke henne hardt inn i brystet, og bare Klype meg skikkelig i brystet.. Nei.. !
Neste gang blir det Hønefoss på meg.

Back
Topp