Dra på fest eller ikke?

Mammadrømmen

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Vi er ikke akkurat noen storfestere, samboer og jeg, det blir vel kanskje en eller to fester i året, men vi tar oss gjerne noen glass vin når vi blir bedt bort.

Og det er heller ikke noen hemmelighet for vennene våre at vi (les: jeg) har lyst på barn, men det er ingen som vet at vi har et barn på vei nå ;-)

Så har det seg slik at til helgen er det den årlige sommerfesten der hvor vi bor, den som alle skal på. Og et vennepar har spurt om vi vil dra med de...

Hva svarer jeg?

Jeg er overbevist om at jeg blir gjennomskuet hvis jeg finner på en unnskyldning å sier nei, men så er jeg også ganske sikker på at jeg blir gjennomskuet hvis vi drar og jeg ikke drikker. Og hvis noen kommenterer det så er jeg ikke sikker på om jeg klarer å holde masken :-P

Så, hva ville du gjort?

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Vi er ikke akkurat noen storfestere, samboer og jeg, det blir vel kanskje en eller to fester i året, men vi tar oss gjerne noen glass vin når vi blir bedt bort.

Og det er heller ikke noen hemmelighet for vennene våre at vi (les: jeg) har lyst på barn, men det er ingen som vet at vi har et barn på vei nå ;-)

Så har det seg slik at til helgen er det den årlige sommerfesten der hvor vi bor, den som alle skal på. Og et vennepar har spurt om vi vil dra med de...

Hva svarer jeg?

Jeg er overbevist om at jeg blir gjennomskuet hvis jeg finner på en unnskyldning å sier nei, men så er jeg også ganske sikker på at jeg blir gjennomskuet hvis vi drar og jeg ikke drikker. Og hvis noen kommenterer det så er jeg ikke sikker på om jeg klarer å holde masken :p

Så, hva ville du gjort?

Reist og sagt at jeg har halsbetennelse og går på antibiotika og dermed ikke kan drikke ;)

Ville også gått for antibiotikaunnskyldning! Men kanskje ikke halsbetennelse, da antibiotikaen du får for det ikke er farlig å blande med alkohol :)

Ville bare sagt at du har fått noen medisiner hos legen som du ikke kan drikke sammen med.

Feks mine anti dep medisiner bør man helst ikke drikke alkohol med.

Eller du kan si at dere skal gjøre noe i morgen tidlig, du skal skal kjøre...

Eller at du rett og slett ikke føler for det!;)

Eller som meg bli avholds:D

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Hvis du drikker vin så ville jeg helt alkoholfri vin oppi en flaske med alkohol(tom så klart). Hvis det er øl du drikker ville jeg gjort det samme om det er mulig for deg...

Hvis du drikker vin så ville jeg helt alkoholfri vin oppi en flaske med alkohol(tom så klart). Hvis det er øl du drikker ville jeg gjort det samme om det er mulig for deg...
Litt kjedelig å komme med 1 sixpack med åpnet øl ;)

Litt kjedelig å komme med 1 sixpack med åpnet øl ;)

Ingen som ser om du henter deg ny eller har samme boksen hele tida vel.. man legger faktisk ikke merke til sånt på fest..

Jeg sliter mer.. skal i bryllup og der serverer de jo rett fra flaska ved bordet.. og vi bor på stedet.. blæ.. tror de aller fleste vet om antibiotica unnskyldningen og trekker konklusjonen..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Eventuelt kan du sterilisere noen gamle vinflasker du har liggende og blande med saft :) Det gjorde jeg selv for noen uker siden da jeg og kjæresten ble invitert ut :)

Venninnen min gjorde dette og igjen reagerte.
De smakte til og med på vinen hennes uten at noen reagerte

<3 Gutt 04.02.12 <3

Det er lett!
Bare å kjøpe alkoholfri vin og helle en over på en annen vinflaske ;)

Skal på reunion med u.skolen så takk for tips, tar å kjøper med meg alkoholfri vin :):)

Jeg helte alkoholfri vin over på en gammel vinflaske med skrukork sist jeg var gravid. Ingen som la merke til det :)

Ja, den tanken slo meg også, blir nok det jeg ender med :-) Da vet jeg at jeg slipper spørsmål!

Jeg hadde med smirnof ice på julebord sist! Da drakk veninna mi de, mens jeg helte på pepsi max etterpå ;) ( er de flaskene som du ikke ser igjennom).. Funket helt fint det :)

Jeg hadde med smirnof ice på julebord sist! Da drakk veninna mi de, mens jeg helte på pepsi max etterpå ;) ( er de flaskene som du ikke ser igjennom).. Funket helt fint det :)

De selger jo noe slik captain morgan rusbrus, ser vel ut som cola?

<3 Gutt 04.02.12 <3

Hva med å kjøpe Carlsberg alkoholfri og bytte etikett med vanlig Carlsberg? Den smaker helt som vanlig øl. Hvis det er lett å få av etiketten da:)

Smart :-) Det blir nok å late som jeg drikker, da jeg ikke er så god på unnskyldninger.

Hva med å kjøpe Carlsberg alkoholfri og bytte etikett med vanlig Carlsberg? Den smaker helt som vanlig øl. Hvis det er lett å få av etiketten da:)

Takk for tips! Da er jeg mer glad i vin, så heller nok alkoholfritt på en vanlig flaske ;-)

Back
Topp