Dra på bading

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Hei, fine damer.

Jeg var på bading med lille (snart 3 år) forrige helg. Hun gledet seg veldig helt frem til vi skulle dusje. Hun virkelig HATER å dusje så det ble et mareritt. Hun klarte ikke å roe seg etterpå så jeg ble gående med henne på armen snakkende om at i hallen var det bare gøy og vi skulle verken vaske håret eller dusje, bare leke og kose oss. I en hel time gikk jeg slik. Etterhvert klarte hun å få interesse for barnebassenget og derfra var det fint frem til dusjingen igjen når vi skulle dra hjem.

Er det innenfor å droppe dusjingen før bassenget for lille? :smiley-ashamed005
 
Ta med en klut og plast kopper neste gang, så vasker du henne på den måten :) tenker hun må vaske seg, men kanskje ikke rett under den skumle dusjen
 
Det er absolutt ikke innafor å droppe dusjing hvis det betyr å bare hoppe rett i bassenget, men hvis du vasker henne slik at hun blir tilsvarende ren son ved dusj spiller det ingen rolle :)
 
Det er absolutt ikke innafor å droppe dusjing hvis det betyr å bare hoppe rett i bassenget, men hvis du vasker henne slik at hun blir tilsvarende ren son ved dusj spiller det ingen rolle :)
Ja, det er det. Jeg tenker jeg må finne på en kreativ måte å vaske henne godt uten at det blir under dusjen:) Sånn jeg har forstått det for henne så synes hun dusjen og spesielt lyden den lager er veldig skummel. Jeg så det var en balje der sist. Kanskje jeg rett og slett skal prioritere litt mer tid og heller vaske henne i baljen enn under dusjen☺️
 
Vaske er viktig, særlig bleie-området, men hele kroppen ja. Men at det mååååå være i en rennende dusj, nei. Balje går fint, eller om det er en håndholdt dusj som en kan ta ned, det synes mine er mindre skummelt. Og generelt gjerne øve på dusjing hjemme kanskje?
 
Har en som har fullstendig angst for dusj. Jeg bruker å ta med et stort dl mål (liter mål) og det godtar min. Han har vandt til dl mål hjemme også. Så kanskje du kan øve litt hjemme med ulike måter å «dusje» på og finne en måte lille synes er ok.
 
Vaske er viktig, særlig bleie-området, men hele kroppen ja. Men at det mååååå være i en rennende dusj, nei. Balje går fint, eller om det er en håndholdt dusj som en kan ta ned, det synes mine er mindre skummelt. Og generelt gjerne øve på dusjing hjemme kanskje?
Dusjene er fast på veggen men tenker kanskje balje kan fungere.Jeg har prøvd absolutt alt her hjemme i snart 2 år, det er kun balje som er ok så forhåpentligvis godtar hun det der også hehe:joyful:
 
Har en som har fullstendig angst for dusj. Jeg bruker å ta med et stort dl mål (liter mål) og det godtar min. Han har vandt til dl mål hjemme også. Så kanskje du kan øve litt hjemme med ulike måter å «dusje» på og finne en måte lille synes er ok.
Det høres fint ut. Jeg har prøvd alle mulige måter å duske på i snart to år men det er kun balje som hun ikke er redd for. Jeg tror det er noe med lyden i en dusj som skremmer henne og på badeland er det jo veldig mange dusjer som står på som oftest men jeg tenker å teste neste gang med at hun bader i balje og rett og slett ta den tiden det trenger :)
 
Høres ut som min. Helt hysterisk for dusje. Godtar kun å bade i balje hjemme. Og må vaske håret med vaskeklut(gutt, så det er kort:p). Helt hysterisk når vi var i badeland i sommer, og vil absolutt ikke tilbake
 
Høres ut som min. Helt hysterisk for dusje. Godtar kun å bade i balje hjemme. Og må vaske håret med vaskeklut(gutt, så det er kort:p). Helt hysterisk når vi var i badeland i sommer, og vil absolutt ikke tilbake
Uff da, bra vi er flere! :hilarious: det kan være vanskelig. Jeg husker jeg selv kun ville bade men aldri dusje eller vaske håret frem til jeg i hvertfall begynte på skolen:p
 
Hadde vasket før jeg reiste ut hjemme og vasket godt nedentil før basseng.
 
Er det en mulighet tro? Vil ikke bakterier fra å ta på klær og ny bleie gjøre det "møkkete" igjen? :wideyed:

hvor mye bakterier har nye klær på seg om barnet er nyvasket med rene klær? Nedentil kan vaskes med klut eller våtservietter?
 
hvor mye bakterier har nye klær på seg om barnet er nyvasket med rene klær? Nedentil kan vaskes med klut eller våtservietter?
Nei, det vet jeg ikke. Vi prøvde i dag, å bade og vaske i bajlen der dusjene er noe som heldigvis gikk veldig bra så én stk ren unge badet i dag i hvertfall:p
 
Takk for alle tips. Jeg testet ut å bade og vaske godt i en av baljene som er der dusjene er i dag og det gikk veldig bra:D
 
Vi har fått beskjed på babysvømming at det ikke er så viktig med barna, men viktig med oss voksne- en voksne er like mye bakterier/skitt i vannet som 50 babyer.
Det fikk vi beskjed om på to ulike babysvømminger
 
Vi har fått beskjed på babysvømming at det ikke er så viktig med barna, men viktig med oss voksne- en voksne er like mye bakterier/skitt i vannet som 50 babyer.
Det fikk vi beskjed om på to ulike babysvømminger
Det kan tenkes ja. Takk for svar! Jeg klarte som skrevet heldigvis å få vasket henne i en balje når vi var der i går så så lenge det går fint så kan jeg bare få inn 'rutinen' for fremtiden:)
 
Back
Topp