Dra bort på helgetur

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Samboer tar ferie på fredag og ønsker å dra bort i et par dager for å bo på hotell og besøke familie i en annen by ca 6 timer unna. Hvis vi skal dra bør vi dra kort tid etter samboer tar ferie. Er 33+0 i morgen, og vil vel være rundt 34+x når vi eventuelt drar.

Er litt skeptisk til å dra så sent i svangerskapet :rolleyes: men har veldig lyst å dra bort en liten tur siden det ikke ble noe ferie på oss i vår pga korona. Ville du reist så sent i svangerskapet? :nailbiting:
 
Hvorfor er du skeptisk?

Vi har vurdert biltur i sommer men her utgår det nok pga ryggsmerter når jeg sitter for lenge. Ellers skulle jeg gladelig reist bort! Bare husk å bruk støttestrømper og ta jevnlige pauser :happy:
 
Jeg hadde dratt! Gitt at jeg var i god form og ikke hadde noen tegn på at fødsel var i ferd med å starte.
 
Samboer tar ferie på fredag og ønsker å dra bort i et par dager for å bo på hotell og besøke familie i en annen by ca 6 timer unna. Hvis vi skal dra bør vi dra kort tid etter samboer tar ferie. Er 33+0 i morgen, og vil vel være rundt 34+x når vi eventuelt drar.

Er litt skeptisk til å dra så sent i svangerskapet :rolleyes: men har veldig lyst å dra bort en liten tur siden det ikke ble noe ferie på oss i vår pga korona. Ville du reist så sent i svangerskapet?

Jeg hadde nok det, ja; vi planlegger i hvert fall en biltur (med gåturer - foreløpig optimisitisk mtp hva jeg skal orke, men vi tilpasser selvsagt) rundt i Norge uke 27-28, og da er jeg mellom 31,5 og drøyt 33 uker på vei.. Vi har lagt ferien så tidlig som mulig mtp termin, men tenkt at den perioden bør gå bra (riktignok litt tidligere enn for din del, og så har jeg ingen spesiell grunn til å anta tidlig fødsel, men vet selvsagt ikke. Skulle noe skje, må vi komme oss til nærmeste sykehus - vet ikke hvor langt unna et sykehus dere skal i så fall)

:)
 
Jeg hadde dratt! Så lenge formen er bra. Vi har ikke planlagt den helt store ferieturen i år, men vi skal i hvert fall en tur på hytta og da blir vi jo borte noen dager. Da er jeg rundt 34 uker. Det er to-tre timers kjøring unna "vårt" sykehus, men litt kortere til nærmeste sykehus da hvis noe skulle skje.
 
Vi drar nok på hytta på søndag, da er jeg 33+6. Tar med fødebagen og papirer i bilen i tilfelle :) vi endre da opp ca 2 timer unna det sykehuset jeg skal føde på. Jeg ville nok ikke dratt på fjelltur 5 timers gåtur uten bilforbindelse, men så lenge det er mulig å nå frem til ett sykehus i rimelig tid og det finnes mobildekning ville jeg nok dratt :)
 
Her blir det en tur på hytta rundt uke 34 om jeg får tommel opp av gynekologen (siden det er risikosvangerskap fikk jeg beskjed fra jordmor om å høre med gyn) Hytta er 10 minutt unna nærmeste sykehus, men de har ikke fødeavdeling, 1,5 time til nærmeste fødeavdeling og 3 timer til sykehuset jeg skal føde på
 
Så lenge formen er bra og legen ikke hadde sagt noe annet så ville jeg dratt :)
 
Vi drar på tur om to uker, da er jeg 36 uker på vei :) det er sykehus med føde i nærheten av hvor vi blir og jeg tar med ting til baby sånn just in case
 
Takk for svar alle. Jeg er bare skeptisk hvis fødselen plutselig skulle starte :D jordmor mente forrige uke at det blir nok en terminbaby, men man vet jo aldri :rolleyes:
 
Jeg reiser på hyttetur med ei venninne denne uka/helga, uke 33 på fredag hytta er nesten to timer unna nærmeste sykehus, og 4,5 time unna Ullevål som jeg skal føde på.. jeg tenker enda at det er lenge til fødsel:sorry: så ikke tenkt så langt som andre her på å ta med ting i tilfelle, men skal gjøre det nå;) har innsett at det ikke blir fjelltur itilfelle uhell.. Og det blir nok siste turen på hytta såpass «langt» unna.. når samboeren får ferie skal vi nok reise litt da og, men ikke like øde;)
 
Hvis formen tilsier det så reis :)

Vi drar på hytta til helga, og ser for meg at det er siste turen dit i sommer.
Det er i utgangspunktet bare en times kjøring til nærmeste sykehus, men da vi er avhengig av båt for å komme frem og tilbake til bilen og tør ikke reise noe senere hvis fødselen skulle starte på natta.
Har også to styrtfødsler bak meg.

Ellers i sommer har vi egentlig ingen planer, ser for meg korte dagsturer i samme fylke, båtturer osv. Satser på fint og varmt vær!
 
Jeg kommer til å reise på helgeturer til familie frem til uke 38, tenker jeg. Nå har ingen av mine kommet før uke 39 da, så jeg er relativt avslappet til det. Dessuten vil vi være nærmere sykehus dit vi drar enn vi er her, uansett:hilarious: Eneste som blir avgjørende er om bekkenet håndterer bilturen:dead:
 
Mannen min drar på kurs i to uker når jeg er i uke 33+4... får bare satse på at det går bra! Jeg reiser hjem til familie i den perioden. :)
 
Ville reist som jeg ellers ville gjort, gitt at formen er grei. Skal på helgetur den helgen permisjonen starter, men tok ikke sjansen på å booke hotell til lengre frem i tid enn det. :) Hvis jeg er utenbys har jeg alltid litt i bakhodet hvor nærmeste sykehus er, «i tilfelle». Ingen krise å havne på et annet sykehus sikkert, men vil nok foretrekke at det blir slik jeg forbereder meg på for det.
 
Ser ingen grunn til å ikke dra jeg. Nå skal jeg på bilferie i år, kjører om 3 uker, da er jeg 34 uker :happy: Er ikke bekymret mtp termin, mest skeptisk til hvor vondt det blir å sitte i bil så lenge:dead:

(Nå skal vi da til Trondheim, og St Olavs er jo en av de fremste sykehusene i landet på premature så er veldig trygg :happy:)
 
Hadde reist. Sist svangerskap kjørte jeg fra Bergen til Oslo for å gå på konsert i uke 38, selv om babyen lå i tverrleie. Jordmor sa det var greit.
 
Vi reiser på hytta på Røros mandag 29. og blir i fem netter eller noe sånn.
Det blir siste turen vi reiser oppover nå, og siste turen i ferien. Så vi tar sjansen.
Det er såppass tidlig enda, minuset er at det er langt til fødeavdeling, men regner med at hun holder seg inne til vi kommer hjem.
 
Back
Topp