Dr. Phil

Dina_

Elsker forumet
Sitter her å ser på det nå å der har de om barn.
Et av spørsmålene til de tre legen som var der var: Kan mitt barnebarn bli overforet og syk av å få fast føde når han bare er 3 1/2 mnd.
Å svaret de da ga var at de hadde forsket på dette med fast føde på ny og hadde godt vekk i fra det gammle med at de kunne få fast føde når de var 4 mnd. De burde ikke få fastføde før de va 6 mnd pga allergi og at tarmsystemet kunne bli ødelagt....

Dette er ikke ment som kritik til noen (uten om litt til de som gjør det for sin egen skyld å ikke for barnet sin), Men siden vi hadde denne diskusjonen å dette nå kom på tv. Tror de har peiling på hva de snakker om[&:] Håper det[:)]

De sa også at vi burde begynne med banab eller papaya til barna i steden for grøt av ris for der var det så mye karbohydrater.....

OI. blei vist veldig lang denne

Det er tydligvis mange forskjellige meninger om dette, jeg må si jeg holder med Dr.Phil.
Det jeg har lest om at det å gi mat fra de er 4.mnd kun er til de som har behov for det
Hvis de ellers klarer seg bra på morsmelk bør man ikke begynne å supplere med annet før de er 6.mnd og jeg forstod det slik at det var mest fordi mor mest sannsynlig skal ut i jobb når barnet er 1 år, og at barnet da innen den tid bør ha lært seg å spise...[8|]

Back
Topp