Drømt noe spennende/morsomt/rart i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
«I første svangerskap drømte jeg at jeg våknet av at vannet gikk, så jeg forta meg på badet. Plutselig satt jeg med ungen i hendene, ferdig vaska og stelt, så jeg la fra meg ungen og gikk for å skifte på senga og vaske bort fostervannet fra golvet. Siden jeg var så godt i gang med vaskinga tok jeg resten av leiligheta med det samme, og etterpå ordnet jeg meg frokost. Ungen hadde vokst litt på den tida, og krabbet etter meg mens jeg ordnet frokost, men da jeg var ferdig med frokosten var den nyfødt igjen...

Begynte etter hvert å tenke på å ringe sykehuset og kjæresten for å informere om at fødselen var overstått, og at vi koste oss hjemme. Full panikk i andre enden ved begge telefonsamtalene, men jeg ikke skjønte hva de stressa for...»

Mange drømmer mange rare drømmer i svangerskapet, og her kan du lese om noen av de.

Har du drømt noe rart?

Jeg drømmer mye sykt!! :P Husker nesten alle drømmene mine også nå..
Ikke så lenge siden at jeg drømte at jeg var på sykehuset i fødekø og jeg endte opp med å føde en gutt i do..Så freaka jeg helt ut fordi jeg kun hadde en Rosa pysj etter storesøster..han måtte jo ha en blå pysj, noe som var heeelt umulig å finne, i drømmen :P Når noen spurte hva han het så klarte jeg ikke å huske navnet hans...haha.. huff:P

For ikke å snakke om den andre drømmen min.. da fødte jeg tvillinger.. men mens jeg skulle amme de så ble de til to rotter.. og jeg klarte ikke å få rottene til å ta puppen.. hahaha :D

Jeg drømmer sykt mye rart, men husker dem bare når jeg våkner på natten og så er de glemt neste dag liksom :/ som regel da, har husket et par bare :p

Inatt skulle jeg på ultralyd. Fikk beskjed om at det var noen bakterier i livmoren, og eneste måten å få dem bort på var å spise mark(!!!!) Altså.. de rosa ekle krypene som barna graver etter og leker med. Gynekologen laget en slags grøt av dette og jeg måtte spise alt. Kjenner jeg er uggen enda, selv om det bare var en drøm.
Da jeg skulle hjem spurte jeg han om han kunne se hvilket kjønn det var. Plutselig var vi i kassa på coop marked og han sjekket et grovt brød om han kunne se kjønnet på det.
Lurer jo på hvordan det går an å drømme så mye dumt uten å våkne av det. :rolleyes:

Ikke drømt noe babyrelatert som jeg kan huske, men drømte i natt at jeg vant 100 000,- på en spillemaskin. Da jeg skulle ta ut premien måtte jeg ta det ut i Flaxlodd som jeg så måtte skrape.. Dette var jeg meget irritert over husker jeg laughing7

Tidlig i svangerskapet drømte jeg mye svangerskapsrelatert, f.eks. at jeg krasja bil mens jeg var høygravid, at når babyen var født så skulle jeg på babysvømming, men klarte ikke få babyen opp av vannet så h*n fikk puste osv. Litt nervøs kanskje? :p Nå drømmer jeg mye rart (som jeg som regel kun husker det sekunder jeg våkner), sånn som i natt var jeg blitt dritgod på snowboard. Dreiv å spinna rundt i sirkler og viste meg fram til alle sammen i bakken:joyful: Kjører til vanlig ikke snowboard men.. :confused:

Må samtidig nevne at jeg har lest flere tråder her og den artikkelen på forsiden "fødte i en handlevogn på ikea", og ler meg halvt i hjel av drømmene enkelte har. Ler så jeg griner og klarer ikke stoppe:hilarious::hilarious: Typen ser bare rart på meg:D

drømmer rare drømmer hele tiden. men som oftest er de mer mareritt aktige. drømmer om monstre og slikt ofte nå :p

Men har og veldig realistiske drømmer, men så skjer det alltid noe som gjør at jeg forstår det bare er drøm x)

Jeg har aldri sovet gjennom en hel natt, så rekker 3-4 drømmer før jeg står opp :p

Hadde et grusomt mareritt i natt :/

Drømmen begynte m at jeg drømte og våknet mange gang i løpet av natten og sov veldig dårlig, så jeg dro på legevakten når jeg sto opp for å høre om alt sto bra til med den lille, men jeg hadde vist fått både svangerskapsforgiftning og HELLP, så jeg ble send direkte på operasjonsstuen for å forløse barnet, så jeg ble lagt i narkose og våknet noen timer senere. Da jeg våknet lurte jeg på hva det ble og hvordan det gikk med barnet, da sa di bare at jeg var i uke 19 med barne så di gjore alt di kunne for barnet. Så jeg gikk ned på intensiven for å se babyen og da jeg kom ned hadde di operert en brikke i hjernen til babyen sånn at den kunne overleve, så den kunne gå og prate, så di sa at jeg måtte gjette kjønn, jeg gjettet gutt siden babyen hadde veldig mørk stemme, og da ble sykepleieren sur pga jeg ikke viste at det var jente.

Brå våknet etter det, da var jeg så redd at jeg ikke torte å legge meg å sove igjen på noen timer :(
Håper jeg ikke drømmer noe sånn igjen!

Jeg har en drøm som spesielt går igjen. Det er at jeg får tvillinger, men ikke har et sted å bo. Så da må vi dra hjem til mamma hvor hun har tatt bort sengen vår så må ligge på madrasser på gulvet. Å de stakkars barna de har vi ikke kjøpt noe til :p

I natt drømte jeg at jeg fant ett ultralyd apparat på ett annet kontor på jobb her, så da sjekket jeg likegodt selv om jeg kunne se babyen. Jeg jobber i en offshore relatert bedrift, så det er ikke kjempe vanlig med ultralyd apparater her..
Jeg fant ut at det var en gutt, og var glad og fornøyd når jeg gikk derfra, helt til jeg plutselig kom på at jeg hadde glemt å sjekke om det var liv i babyen, så da måtte jeg tilbake å sjekke igjen. Sjekket igjen på kjønnet, fortsatt en gutt, og glemte da også å sjekke om det var liv i babyen, så måtte tilbake en tredje gang. Da tror jeg at jeg våknet, husker ikke om jeg fant ut av om det var liv...

Ett mareritt jeg hadde var ikke svangerskapsrelatert, men jeg drømte at ett vennepar av oss sendte ett selvmordsbrev til oss.. De var lei av å leve på kredit gjeld, så de hadde reist til syden for å ta livet sitt.. Utrolig ekkelt, og hadde en kjempe ekkel følelse da jeg våknet igjen..

Har hatt to spesielle drømmer dette svangerskapet som jeg husker.

Første drømmen var jeg på ultralyd, der så vi to bankende hjerter og etter hvert et tredje hjerte :p

Andre drømmen var det plutselig fullt liv i magen, bevegelse på tre forskjellige plasser :)

Spent på hva jeg ser i en eventuelt tredje drøm :D

Jeg drømmer så utrolig ville drømmer at samboeren min mener jeg bør skrive bok. Husker også alle i minste detalj. I natt drømte jeg at jeg skulle på oul og fikk beskjed om at jeg måtte føde med en gang. Jeg prøvde fortvilet å si at det var altfor tidlig, men ble bare avvist. Jeg lå i senga uten å ha født enda da en jordmor kom inn med en Teddybjørn inntullet i et teppe. Og de sa at dette var min baby. Jeg kjente jo fortsatt babyen sparke i magen og prøvde å protestere. Men jeg ble sendt hjem med Teddybjørnen og alle synes jeg var veldig rar som mente at det ikke var noe baby.

Har også bla drømt at samboeren min bygget en trehytte som vi måtte bo i og måtte heise barnevogn opp i et tau. Og at foreldrene til en av elevene mine ble drept fordi de ble lottomillionærer og jeg måtte holde barna deres skjult for at ikke de skulle ta de også siden de var arvinger.

Dette er bare et lite utvalg av de veldig merkelige drømmene jeg har om dagen

Back
Topp