Drømmeyrke som barn?

Skulle bare drive gård jeg! :P Er egentlig odelsjente :rolleyes:
Så vi får se hva tiden bringer når pappa ikke "gidder" mer :P

Jeg ville også drive gård, og sier fortsatt ikke nei takk ;)
Svigerinna mi er egentlig odel, men hun har ikke lyst på gården :D

Ellers ville jeg bli kirurg!
Er i dag utdannet møbelsnekker og interiørarkitekt og jobber som møbeltapetserer :)

Drømmen er en gård med eget verksted, så vi får se hva tiden bringer :p

Ville bli sekretær, en sånn type som hadde en kjekk sjef, filte negler, satt på dataen og surfa daglig, og fikk fremdeles masse betalt :P

Vel, jeg ble ikke sekretær :P Er et bud :P

Har vært innom mye rart, blant annet lærer. Etter et forsøk på økonomiutdannelse endte jeg opp som lærer :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Eg ville bli brannmann, kokk og jegar slik som pappaen min :)

❤️Gutt Februar 2014❤️

• Liker
Reactions: BMC
Ville lage barbie dukker eller bli politi :p jobber på sykehjem idag som lærling, skal gå mer skole etterhvert men usikker på hva :)

Trailersjåfør! Fordi jeg synes det var så koselig å være på biltur og høre på radio:)

Ville jobbe med barn.
Utdanna meg som hjelpepleier og jobba i 4 år på barneavd ;)
Men måtte gi meg da e fikk en kronisk sykdom som ødela helsa min :(

Jeg ville bli skuespiller for jeg likte å ta på meg "masker" å bli noen andre, og det fulgt meg ganske lenge har bakgrunn fra drama på videregående og litt slikt men nå studerer jeg til å bli apotektekniker ;)

Veterinær ;)

Ble barne og ungdomsarbeider, men kunne fremdeles tenkt meg veterinær! Bare så LANG utdanning!

Jeg var fast bestemt på at jeg skulle bli kunstner helt til min eldre fetter sa at jeg måtte skjære av meg øret for å bli kjent, og ja jeg trodde på han. Hehe.
Så skulle jeg bli lærer, datageni, forfatter eller profesjonell fisker :p ( hater å være med på fisketurer nå da ) men jeg er hjemme med aap pga sykdom. Men har ett håp om å begynne på førskolelærer studiet til neste år.

Jeg skulle bli geolog, var en tur innom arkeolog, og deretter gemmolog..... endte som assistent i bhg og er på rett hylle :)

Hadde lyst å bli fysioterapeut, for jeg så de hadde trampoline:D Det varte etterhvert i en del år, av andre grunner da. Slo det fra meg da jeg var 16 år, røyk noen sener og så hvor kjedelig jobb de gjorde på meg:)
Nå er jeg butikksjef i en klesbutikk. Har foreløpig tatt noen økonomifag på høyskolen, men det kjekkeste jeg har gjort er å jobbe i barnehage!

Gravferdskonsulent. Er fortsatt en "drøm", spesielt etter at jeg jobba på sykehjem i flere år.
Per nå jobber jeg som assisterende butikksjef i en matvarekjede.

Var innom bussjåfør (ca 4 år), dyrlege (ca 5 år) og endte opp på at lærer (fra 10 år) var drømmeyrket. Har akkurat begynt på lærerutdannelse.

Måtte gå å finne "boken om meg" for der har mamma skrevet inn alt jeg sa jeg ville bli :p

3 år- bonde, "sånn som bestefar og fordi jeg kan kjøre masse traktor." Vil være prinsesse når hun ikke skal i fjøset.
5 år- bibliotekar, "for de leser bare masse bøker på jobben"
6,5 år- patolog ("sånn person som spør de døde om hvorfor de er døde, eller finner det ut selv hvis de ikke vil svare")
12 år- patolog i rettsmedisin. Vil også bli forfatter

Føler jeg var en ganske creepy unge :p
Endte opp som bibliotekar og tar ekstravakter som veiarbeider innimellom ;)
Må forresten skuffe deg, kjære 5 år gamle meg, det blir lite lesing på jobb :p

Oj, tror jeg endret mening om hva jeg ville bli fra uke til uke, men husker jeg ønsket å bli postdame og frisør. Endte opp i tollvesenet. :)

Politi. Ble ambulansearbeider :)

Jeg vile bli lege..på penalet mitt på ungdomsskolen stod det: "det fødes lærere hver dag - bruk prevensjon!" Nå er jeg lærerstudent :D haha

Back
Topp