Drømmer så smått om nr. 2

Ungen har nettopp fylt 2 år, vi har fortsatt ikke fått solgt huset, jeg er på desperat leting etter ny jobb, og nå skjedde plutselig dette uten at vi har prøvd. EL kom plutselig mye tidligere enn forventet, og boom…

Gratulerer så mye :Heartred
 
Dagens test ser nesten helt lik ut som gårsdagens, men jeg tok den på kvelden.

IMG_4819.jpeg


Vi er fortsatt i sjokk her. Vi brukte jo ett år på å bli gravid med nummer 1, og så sitter denne plutselig uten at vi prøver engang? Det er så mye som skjer nå, så vi hadde ikke tenkt til å prøve før hussalg, ny jobb og sånn var i boks, men så var det kanskje meningen at dette skulle skje. Hvis alt går som det skal, så blir det februar-baby :love7
 
Litt bekymret for at testene ikke blir mørkere. Øverste er fra 9.6, de neste to er 10.6 morgen og kveld, og de to nederste var nå 11.6 på morran :nailbiting:
 

Vedlegg

  • IMG_4828.jpeg
    IMG_4828.jpeg
    969,7 KB · Visninger: 24
Uff, vet ikke helt hva jeg skal tro. Med første barnet så var økningen på testene tydelig, i hvert fall over to dager. Nå er jeg på dag 3 siden jeg fant ut at jeg var gravid, og testene er bare såvidt litt mørkere enn på søndag.
Her er søndagens test sammenlignet med dagens.

IMG_4837.jpeg


Og her er sammenligning av testene fra i går morges og i dag, splittet i to batcher.
IMG_4841.jpeg


Jeg ser en svak økning, men ikke mye…

Jeg har ikke blødd noe ennå, men jeg har masse murringer i magen. Men det husker jeg at jeg hadde med første graviditeten, så det er jeg ikke så veldig stresset over.
 
Stresser altfor mye med disse testene som ikke blir mørkere… måtte distrahere meg selv ved å dra på en liten shoppingrunde. Kjøpte med meg en pakke tester fra normal, bare for å prøve dem ut, og to digitale clearblue-tester. Normal-testen var enda svakere enn MakeSure, så vil nok ikke anbefale dem.
Fikk 1-2 på Clearblue. Det er noe helt magisk med å se ordene «gravid» på den testen altså… :love017
 

Vedlegg

  • IMG_4846.jpeg
    IMG_4846.jpeg
    822,2 KB · Visninger: 12
Testene er fortsatt ikke noe mørkere :( dette kan jo ikke være bra…
Ringte legekontoret og spurte om blodprøver, men det var visst ikke aktuell med mindre jeg blødde og/eller hadde smerter.
 

Vedlegg

  • IMG_4850.jpeg
    IMG_4850.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 26
En uke siden positiv test, men fortsatt ingen blødning. Testene er fortsatt svake, så det er ingen utvikling. Har mye menslignende kramper, såpass mye at jeg har tatt Paracet, men fortsatt ingen blødning. Vil bare bli ferdig med dette kapittelet…
Har heldigvis legetime i morgen, så får vi se hva hun sier. Håper vi i det minste kan ta blodprøver for å bekrefte SA og eventuell legge en plan for hva som skjer videre. Hater å ikke ha en plan. Hater å ikke ha noen å prate med om det. Hater det, rett og slett.
 
Testen i dag morges virket mye svakere, som egentlig var litt deilig å se etter så mange dager. Det var et tegn på at ting begynte å skje.
Var hos legen og tok blodprøve i dag, og skal tilbake igjen på onsdag. Håper på en rask reduksjon i tallene slik at jeg kan bli ferdig med hele denne opplevelsen. Det ser også ut som om blødningen begynner nå.

Det er veldig trist å miste, men jeg rakk aldri helt å glede meg. Først var jeg i sjokk, siden vi ikke prøvde å bli gravide. Og innen jeg begynte å komme over det verste sjokket, så så jeg at testene ikke ble noe mørkere. Så da begynte jeg allerede å forberede meg på kjemisk / SA.

Nå skal jeg prøve å bruke sommeren på å se fremover. Vi vil jo helst selge huset og kjøpe nytt før baby nr 2 kommer. Og jeg leter også etter ny jobb, og planen var jo egentlig å jobbe en stund før vi begynte å prøve. Men tanken på rundt 3 år mellom ungene virker veldig fristende, så kanskje vi skal begynne å prøve snart allikavel… vet ikke helt.
Det jeg i hvert fall har lært nå, er at man kan ikke planlegge dette. Kroppen gjør som kroppen vil. Når man vil, så kan man bruke år. Og når man ikke prøver, så skjer det helt plutselig uventet.

Ønsker alle en god sommer :Heartred
 
Back
Topp