Drømmen om nr 4 *gravid*

FruFrøken

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Himmelbarn
Oktoberfest 2024 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Har veid litt for og imot på å legge inn en tråd her, men nå etter et helt år inn i prøvinga så kan det være godt å ha en plass å lufte hodet uten å spamme IKM trådene for mye :hilarious:

Vi bestemte oss tidlig året 2021 at vi ønsket en til. Prøvinga startet vi august 2021.Jeg hadde da gått på minipillen siden januar 2015 og ikke hatt en eneste blødning.
Besøkte gyn i april 2021 for å se hvordan det sto til oppi der og hun sa at alt så fint ut. Hvis jeg ikke fikk tilbake mensen etter pilleslutt innen 4 uker skulle jeg ta kontakt. Det tok 19 dager, så det klager vi ikke på. Bekreftet el med tester og vi var igang.

Første pp ble syklusen på 35 dager, lutealfasen på 10. Litt kort, men det må man vel regne med etter så mange år på prevensjon.

Andre pp på 30 dager og lutealfasen oppe i 11 dager. Fint tenkte jeg, nå begynner det å rette litt på seg.

Tredje pp ble det totalt 32 dager, men lutealfasen var fremdeles på 11 dager.

Fjerde pp kom jeg ned på 27 dager, lutealfasen var på 11 da også. Nå begynte vi å bli litt skuffa, de andre barna hadde kommet med en gang så dette var litt rart. Men vi hadde jo blitt eldre begge to og jeg hadde gått sammenhengende på piller i så mange år at det kunne vel ta litt tid da, fant vi ut.

Femte pp kom, 31 dager og lutealfase på 12 dager. Hurra tenkte jeg, flere dager på lutealfasen trenger ikke være dumt!

Sjette pp ble testen positiv! Vi ble selvfølgelig VELDIG glad, endelig! Samme dag fikk 7 åringen positiv koronatest, så det var ikke så hyggelig…Mårran etterpå(12 dpo) droppet tempen. Det var rart tenkte jeg før jeg sto opp, gikk på do og der kom mensen.30 dager havnet denne syklusen på. Vi hadde altså fått være gravid i et døgn. Påfølgende uke fikk hele familien corona. Lillesøster testet positiv på lørdag og alle vi andre på tirsdag.

Syvende pp kom, 11 dpo fikk jeg positiv test igjen! Gubben var litt stressa og ville at jeg hver morgen skulle sende han melding på mårran om at tempen fremdeles var fin og ikke noe blod:Heartred
Dagene går, testen blir sterkere og alt virker fint. Etter 5 dager synes jeg testene stagnerer. 8 dager etter positiv test dropper tempen, samme ettermiddag begynner jeg å blø. 5+0, så det skulle jo egentlig være dagen vi kunne pustet ut litt og kommet oss over kjemisk grensa.
Dette var i starten av påska, så vi var på hyttetur med ungene og noen venner. Jeg blødde i 5 dager, men ikke like mye som en mens. Testene mine derimot, skøyt fart og ble sterkere.
Onsdag etter påska dro jeg til legen å målte hcg, den var på 296. Alt for lavt til å skulle være 6+2. 2 dager etter var jeg inn igjen, hcg viste 530, ingen tvil om at hcg økte men ikke dobling. Blødde ikke noe mer, bare litt spotting her og der.
Torsdag uka etter var jeg inne hos gyn. Hun kunne måle meg til 7-7,5 uke. Hjerteslag fant hun ikke, men mente det nylig hadde stoppet. Det stemte ganske greit med mine beregninger. Hcg på 2723. Hun ringte meg opp dagen etter(fredag) og sa at jeg måtte holde meg innen en times radius fra sykehuset, for noe stemte ikke. Hun sa også at jeg måtte dra inn på sykehuset på mandag for en vurdering der.
Det å krangle seg inn på sykehuset var lettere sakt enn gjort. De så ingen grunn til å ta meg inn. Men jeg sto på mitt.
Kom inn og en lege tok innvendig ul, så ringte hun på en overlege. Den overlegen ringte på 2 overleger til. Så ble jeg sendt på gangen i 10 minutter alene mens de diskuterte inne på rommet. Det var noe av de lengste og verste minuttene i mitt liv.
Når jeg fikk komme inn sa de at fosteret lå slik til at det var vanskelig å finne, men det var ingen tvil om at det var der ennå til tross for blødning. Jeg fikk med meg en modningspille jeg skulle ta morgenen etter også legges inn på sykehuset på onsdag. De var redde for stor blødning, så aborten måtte skje på sykehuset, fastende.
Onsdag kom og vi dro inn. Fikk totalt 4 runder cytotec uten spesiell efekt. Blødde litt etter et par timer men ikke nok. Måtte bli over til neste dag og prøve igjen.
Torsdag gikk ganske likt, 3 runder med piller uten effekt. Hcg målt til 4630. Jeg nektet en 4 runde piller. Eneste de gjorde var å gi meg store smerter og feber, ble liggende over til fredag. Ny runde med 3 overleger og ul som mente at noe effekt hadde det hatt og jeg kunne dra hjem.
Torsdagen etter kom jeg inn på kontroll. Fremdeles rester igjen og hcg på 4626. 4 ned på ei uke. De ville ha meg inn igjen onsdag uka etter for sjekk. Fremdeles rester men hcg var på 3200. Påfølgende uke var jeg inn og ut av sykehuset og ørten overleger og eksperter så på meg.
Onsdagen etter der igjen ville de ha meg på hysteroskopi. Da ville jeg vært 11+2 og var fremdeles ikke ferdig med svangerskapet. 1659 var hcg på da.
De har nå konkludert med at fosteret hadde satt seg i det gamle ks arret mitt(2 tidligere ks) og de var redd for stor blødning og stilte med fult operasjons team. Ingen garanti for at de ikke måtte åpne meg helt opp. De var bare inne å så, ville ikke røre noen ting.
13 dager etter husteroskopien var hcg nede på 285.
Akkurat 3 uker etter, var vi inne på samtale med overlege. Hcg på 111. Fremdeles rester, men ingen vil røre det og hcg går jo ned selv om det går sakte. Han sa at vi må nok reoperere ks arret med kikkehullsoperasjon siden alt ikke vil komme ut. Han ville vente til høsten.
Dette var 15 juli og jeg startet på p-piller for å ikke risikere å bli gravid i ventetiden. 5 dager senere var hcg på 69.
Klarte å gå på pillen i 15 dager før jeg ga opp i samråd med sykehuset. Jeg ble så dårlig og fikk en soppinfeksjon som nekta å gi slipp(endte opp med å gå på diflucan kur i en mnd)
6 dager etter pilleslutt så fikk jeg "mensen"(kalles vel bortfallsblødning) Tenkte at NÅ må vel hcg være ute av kroppen, men får fremdeles strek på 25 test etter at blødningen stoppet. Sykehuset vil egentlig ha meg inn for å måle hcg en gang i uka, men jeg nektet. Nå var jeg så drittlei sykehusbesøk og skuffelser. Formen min begynte endelig å føles som normal igjen etter å ha gått hele veien og vært dårlig. Nå var det sommerferie med familien jeg ville ha fokus på.
3,5 uke etter "mensen" hadde jeg så og si ikke utslag på 10 tidligtest. Bare en mysestrek. 16+3 skulle jeg ha vært da.
På cd 30 etter forjeblødning fikk jeg noe jeg vil kalle en vanlig mens. Ble så glad! Kanskje jeg endelig er ferdig med dette marerittet?
Ringte sykehuset og fikk krangla meg til å snakke med overlegen. Kunne få time om 2 uker, men jeg sa at det var IKKE aktuelt, for da gikk jeg eventuelt glipp av en eggløsning. Så fikk komme inn om 2 dager. Avtalen var at jeg skulle inn på kontroll om jeg fikk tilbake mensen på en normal måte av meg selv. Det hadde de egentlig lite troa på, men det gikk! Undersøkelsen viste tydelig den skaden jeg har på livmora. Dette vet de veldig lite om, men vi fikk klarsignal til å prøve igjen uten operasjon først. Sjangsen for at et foster vil feste seg der igjen er veldig liten, men de vet jo ikke. Hvis det skjer igjen, vil jeg få operasjon kjapt.
18,5 uke fra positiv test og til jeg ble "friskmeldt"(med forbehold) det har vært noen harde mnd både fysisk og psykisk. Det har satt sine spor og jeg har til dels utviklet sykehus-skrekk etter så mye fram og tilbake.

Nå er vi akkurat ferdig med det jeg vil kalle pp 8. eggløsning kom til normal tid, med en lutealfase på 12 dager. Syklusen havnet totalt på 31 dager.
Så nå er det bare å brette opp ermene til pp 9!
 
Cd 8 og spotter fremdeles… pleier å ha mensen i 4 dager, så 3-5 dager pause før spotting i 3-4 dager ca. Dette pga skaden på livmora mi, så restene blir hengende igjen inni der. Så håper det gir seg snart nå, så vi kan få starta med aksjelegging. Venter jo ikke el før om ca 10 dager, men greit å starte i rett tid. Den har kommet fra cd 16-21, men vanligvis rundt ca 18-19.
 
CD 10, spotting ferdig(enn så lenge) aksjelegging igang :cool05
Bruker fitbit klokka mi denne mnd. Blir morro å se om pulsen forandrer seg slik som flere snakker om. Tidsfordriv og en ting til å følge med på:hilarious:Starter med temping og el tester i morgen.
 
Spottingen holder seg borte, det er ganske nytt. Da stemte det jeg trodde at spottinga kom rett etter mensen denne gangen, uten opphold. Må si at det er bedre å gå med det sammenhengende.
Tempen er der den skal, ble ikke å ta el test i går, gidder egentlig ikke i dag heller. Aksjer blir lagt annenhver dag nå i uka her, sikkert mer i helga også får vi fortsette utover neste uke med annenhver dag for sikkerhets skyld. Ikke at det blir noe problem i forhold til lysta, men kabalen med jobb, unger og å få nok søvn er ikke bare-bare :hilarious:
Ei nær venninne sitter med nyfødt baby. De begynte å prøve etter oss og under et år etter de startet så sitter de der med baby. Jeg surner av 10-20 baby-snapper om dagen:meh: Unner dem alt godt, men er lei meg på mine egne vegne likevel…
 
CD 15, venter (u)tålmodig på el. Gubben sjekka tappen i går(jeg finner den ikke selv :hilarious:) og vi er ikke helt der ennå.
Men disse el testene mine ligger høyere enn normalt. Forstår ingenting jeg:bored: Psyker ut meg selv med at jeg kanskje ikke får el denne runden. Testene viser jo bare øking i LH, de bekrefter jo ikke el egentlig. Men tempinga må vel bekrefte el? Man får vel ikke økt temp om man ikke har hatt el? Ikke vet jeg, er nå det merkeligste man skal bekymre seg for.
Formen er ikke på topp i dag, hverken psykisk eller fysisk. Sovet bra i natt, sov en mini-dupp 12::30-13. var våken til 14, sov til 16:30. Sliter med å holde meg våken.
 
Da er jeg 1 dpo, tror jeg. Positiv el test cd 16, og masse murringer den dagen. Pleier vanligvis å ha el smerter dagen etter positiv test, så dette var merkelig. Var fremdeles oppe i ganske høy skår i premom cd 17, så forventa at i dag skulle den være lav igjen. Men neida, 0,61 på mårran. Tempen økte i dag, så vil jo tro at el har vært, men blir litt usikker når testene oppfører seg annerledes enn normalt. Blir nok å ta en test i ettermiddag/kveld bare for å følge med. Blir litt frustrert av hele greia, vil bare at alt skal være som det pleier!!:shifty:
 
5/6 dpo. Premom og FF er uenig. Tempen har holdt seg høy, men litt lav sammenlignet med ellers. Men i dag kom den opp på normalt nivå. Får ikke mulighet til å tempe i helga, så vi får se på mandag. IKM blir 29-30-01. Regner med jeg tester fra tirsdag av.
 
@FruFrøken Hvordan går det? :Heartred så at du hadde lakt ut postiv test i ikm gruppa?:woot:
Vi får se :smiley-angelic001 Trodde jeg hadde igjen flere BP tidlig, men det var selvfølgelig tomt i mappa mi:shifty: Skal få gubben til å kjøpe MS(blir vanlige siden de ikke har tidlige i butikk) i morgen, så bare å smøre seg med tålmodighet!
Har opplevd skygger på tester før, så tørr ikke ha helt troa ennå.
 
DPO 11/12. Har mest troa på FF som sier 12. skikkelig tempdrop i dag, så regner med mensen kommer i dag. Håper ihvertfall det, så jeg rekker blodprøve på cd 2 i morgen før helga. Må si at jeg ble skikkelig skuffa nå faktisk, fikk den fine strek/skyggen på babyplan for 2 dager siden og hadde et stort håp om positiv test i dag.
Hva skal man si…? Da skal vi over på pp10, helt ufattelig for meg som har vært så bortskjemt med å bli lett gravid med de andre barna. Greit nok, det blir jo "bare" pp3 om man regner med kjemisk og sa/MA…. Glad det straks er helg og vi skal ha barnefri, den vindunken i skapet skal få kjørt seg i helga tenker jeg :smiley-angry017
 
Dritt.no Det kan beskrive dagen i dag, ingen mens ennå. Fikk gubben til å sjekke tappen. Det er hans jobb(ikle at han klager :hilarious:) For jeg finner den aldri. Den har flytta seg litt ned, men er godt lukka ennå. Ergo, ingen mensen i dag. Får ikke tatt blodprøver i morgen. Jeg har virkelig lyst til å grine! Hvis mensen kommer på helg neste runde så blir det dr-drop in for blodprøver. Dette er bare håpløst. Skal inn til legen den 17.10. Da skaljeg insistere på at NOE, får de gjøre….
 
Positive tester i mårrest, men begynte å blø nå. Sykehuset skal ha meg inn på kontroll, helst i dag. Jeg løy og sa at jeg ikke kunne før på mandag… Makter ikke det her altså…
 

Vedlegg

  • D6DADA5E-4F38-4DF1-A6BB-2ED7F3C7C680.jpeg
    D6DADA5E-4F38-4DF1-A6BB-2ED7F3C7C680.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 106
Positive tester i mårrest, men begynte å blø nå. Sykehuset skal ha meg inn på kontroll, helst i dag. Jeg løy og sa at jeg ikke kunne før på mandag… Makter ikke det her altså…
Kjenner jeg blir frustrert og skuffa på dine vegne! Hvordan går det med deg i dag?
 
Kjenner jeg blir frustrert og skuffa på dine vegne! Hvordan går det med deg i dag?
Blør en god del mer enn normalt, rar og "uggen" form. Testen er lik som de i går. Prøver å slappe av og ikke tenke så mye på det egentlig. Men nå SKAL jeg ha minst progesteron fra neste mnd, noe annet kan de bare glemme :hilarious:
 
Da er testen så og si negativ igjen og jeg kan vel med ganske stor sikkerhet si at det ble en kjemisk igjen. Nå sitter jeg og leser side opp og ned om clomid og div progesteron tilskudd. Hvor vanskelig kan det være å få legen til å skrive ut det? Kan ikke forstå at det skal være noe problem å få slikt imens man venter på utredning?
 
Ringte sykehuset og fortalte hvordan ståa er, men nei. Inn vil de ha meg likevel :banghead:
 
Jada….Ble virkelig ikke noe klokere nå! Legen fant fostersekk på riktig str, høyt og fint i livmora :banghead: :hilarious: Såååå, bare å smøre seg med tålmodighet her. Jeg regner ikke med at dette går bra, pga testene mine som er så og si negative. Men hva F%#@ da?? Hvorfor ligger det igjen så "høyt og fint" oppi der? Jeg gir opp.
Livredd for å må ha cytotec kur og ødelegge hele høstferien neste uke med det. Skal inn på fredag igjen…
 
Ble ikke tur inn i dag, for overlegene skulle ha møte og diskutere hva de skal gjøre med meg i forskjellige scenario :hilarious: :hilarious:
Men i morgen tidlig vil de ha meg inn, spennende…
Det jeg er aller mest redd for er at de vil vente en syklus og se om kroppen klarer å kvitte seg med resten selv, for så at den ikke gjør det og en hel mnd er kastet vekk…
Også kan det hende han sier at jeg nå må ha operasjonen likevel før nytt svangerskap.
 
Så moro å være oppe til diskusjon :p
Merkelig greie egentlig. Fosteranlegg stemmer jo ikke med hvor langt du var på vei da du fikk positiv, og heller ikke med hCG på null. Virker heller ikke logisk at det skal være gammelt fosteranlegg; fra en tidligere syklus liksom. Rare saker, håper du oppdaterer i morgen! :)
 
Back
Topp