Drømmen om nr.2 (etter MA) blir virkelighet!

å så gøy å komme inn her å se denne oppdateringa. Gratulerer ❤️ Krysser fingrene for terminspire, nå er det din tur!
 
Åh, nå ble jeg helt rørt fordi du ble rørt :sad010 :Heartred Tusen takk! Er litt sånn at jeg ikke helt vet om det er virkelig enda :playful: godt jeg har hjemmekontor i dag, for merker det er vanskelig å konsentrere seg skikkelig nå. Skal lett klare å kose meg med noe annet enn rødvin :joyful: Håper så inderlig denne sitter hele veien. Men er jo så tidlig enda, så mye kan skje enda.

Du jeg vet ikke, jeg har jo bare mistet en gang, så får vel ikke noe mer oppfølging av den grunn? Da jeg var på første svangerskapskontroll (rett før jeg mistet) i mars, sa legen min at jeg kanskje fikk innkalling til TUL i uke 12, men at det ikke var sikkert. For de hadde nettopp startet opp med det nå, og hadde ikke kapasitet til at alle fikk det enda.

Hvordan går det med deg`?

Det skjønner jeg, går nok litt tid før det synker inn! Så gøy at det klaffet nå❤️

Tenker du kan be om tettere oppfølging og TUL til det offentlige på grunn av MA’en. Jeg fikk beskjed fra sykehuset om å be om TUL siden jeg har hatt to kjemiske:happy:

Det går overraskende bra! Utålmodig er jeg, men av en eller annen merkelig grunn så stresser jeg ikke, selv om vi nærmer oss et år med prøving sakte, men sikkert. Tror det er fordi vi eventuelt vil få hjelp og holde oss innenfor ønsket aldersforskjell:hilarious: Og så er vi enda mer på med aksjeleggingen denne mnd da❤️
 
Hadde vært fint å unngå 17 mai :playful: selv om det så klart egentlig ikke spiller noen rolle :happy: bare det kommer en frisk baby! :Heartred

Guttungen her kom 8 dager på overtid. Så håper virkelig ikke jeg går så mye over denne gangen :playful: og han er født i juni, så da rekker vi akkurat å få nr.2 før han fyller 4 år.

Ja det er vel ikke noe som sier at neste fødsel behøver å bli lik. Kanskje du går over denne gangen da :p
Får satse på at du heller føder litt før termin denne ganga da :angelic: Det må jo igrunnen bli en veldig fin aldersforskjell også da! De er så selvstendige i den alderen:love017
 
Det skjønner jeg, går nok litt tid før det synker inn! Så gøy at det klaffet nå❤️

Tenker du kan be om tettere oppfølging og TUL til det offentlige på grunn av MA’en. Jeg fikk beskjed fra sykehuset om å be om TUL siden jeg har hatt to kjemiske:happy:

Det går overraskende bra! Utålmodig er jeg, men av en eller annen merkelig grunn så stresser jeg ikke, selv om vi nærmer oss et år med prøving sakte, men sikkert. Tror det er fordi vi eventuelt vil få hjelp og holde oss innenfor ønsket aldersforskjell:hilarious: Og så er vi enda mer på med aksjeleggingen denne mnd da❤️
Ja det synker nok inn etter hvert :happy: Så lenge spiren holder seg på plass!

Hmmm, ja jeg kan kanskje skrive en melding til legen min å høre hva mulighetene er.

Bra du ikke stresser da :happy: håper det blir deres tur veldig snart! Denne gangen hadde vi kun sex dagen før EL og på EL dagen ;)
 
Får satse på at du heller føder litt før termin denne ganga da :angelic: Det må jo igrunnen bli en veldig fin aldersforskjell også da! De er så selvstendige i den alderen:love017
Egentlig hadde jeg håpet på litt mindre aldersforskjell. At de kanskje leker mer sammen om de er litt mer tette? Men for all del, er jo veldig behagelig med en som ordner mye selv osv samtidig som man har en baby :happy:

Hva er/blir aldersforskjellen på dine?
 
Egentlig hadde jeg håpet på litt mindre aldersforskjell. At de kanskje leker mer sammen om de er litt mer tette? Men for all del, er jo veldig behagelig med en som ordner mye selv osv samtidig som man har en baby :happy:

Hva er/blir aldersforskjellen på dine?
Tror det er veldig individuelt også.. Jeg og lillesøstera mi skiller 17 mnd og vi klarte ikke være i samme rom før vi var over 20 år begge to :hilarious: Kom aldri overrens før vi ble voksne.. så ikke alltid det er en fordel:hilarious: Mens mannen min og søstera hans skiller 4 år og har vært bestevenner hele livet :laughing002

Her blir eldste nesten 5 år og yngste nesten 3 1/2 år når minste kommer :)
 
Tror det er veldig individuelt også.. Jeg og lillesøstera mi skiller 17 mnd og vi klarte ikke være i samme rom før vi var over 20 år begge to :hilarious: Kom aldri overrens før vi ble voksne.. så ikke alltid det er en fordel:hilarious: Mens mannen min og søstera hans skiller 4 år og har vært bestevenner hele livet :laughing002

Her blir eldste nesten 5 år og yngste nesten 3 1/2 år når minste kommer :)
Sant det altså :happy: Er 4,5 år mellom meg og søstera mi, og vi har alltid vært gode venner. Så som du sier, så er det nok veldig forskjellig om de kommer overens eller ikke.

Høres ut som fin aldersforskjell det da :love017 men må bli slitsomt med tre :playful: vi stopper nok på to!
 
Sant det altså :happy: Er 4,5 år mellom meg og søstera mi, og vi har alltid vært gode venner. Så som du sier, så er det nok veldig forskjellig om de kommer overens eller ikke.

Høres ut som fin aldersforskjell det da :love017 men må bli slitsomt med tre :playful: vi stopper nok på to!
Vi får heller håpe på personligheter som matcher hverandre :laughing002

Det blir nok hektisk, ja :playful: Var også helt overbevist om at to holdt, men plutselig kjente jeg meg ikke ferdig allikavel:angelic:
 
Ja det synker nok inn etter hvert :happy: Så lenge spiren holder seg på plass!

Hmmm, ja jeg kan kanskje skrive en melding til legen min å høre hva mulighetene er.

Bra du ikke stresser da :happy: håper det blir deres tur veldig snart! Denne gangen hadde vi kun sex dagen før EL og på EL dagen ;)

Fikk inntrykk av at det er mye lavere terskel å bli trygget under svangerskapet enn det man kjenner på selv hvertfall, så ville absolutt snakket med legen :happy:

Skal begynne testingen for EL hver dag fra mandag av, så blir det vel sex hver dag til teststreken minsker igjen!
 
Gravid - 4+4
Fremdeles gravid, og testene ser ut til å øke fint enn så lenge (bilde nederst) :happy: :love017 Så da kan jeg puste lettet ut for i dag.
Foreløpig er jeg ikke veldig stressa eller bekymra, men merker jo at jeg sjekker etter blod hver gang jeg er på do, og kjenner etter symptomer eller fravær av symptomer :playful: Ikke så alt for mye symptomer enda. Foreløpig er det:
- Hvit utflod
- Litt mørkere brystvorter
- Tidvis støl/øm følelse i livmor/nederst i magen
- Treg mage
- Oppblåst og stram i magen - noe som blir verre ved mye bevegelse.

Men dette er ikke noe jeg kjenner på hele tiden, det kommer og går litt. Så langt i dag har jeg ikke kjent på noe spesielt i det hele tatt. Men det kommer nok. Mener å huske jeg ble trøtt i uke 5 og uggen/småkvalm i uke 6 sist. Rart det der hvordan symptomer er irriterende når de er der, men så blir man stresset og bekymret når det ikke er noe :hilarious:

Ellers har jeg tenkt litt over hvor fint det er at det klaffet i august, og at vi kanskje endelig har litt flaks:happy::
- Nå rekker vi å få nr.2 før guttungen fyller 4 år. Hadde det klaffet i september i stedet f.eks. så ville de kanskje fått bursdag på samme dag, eller i hvert fall utrolig tett, typ +- noen dager :playful: Så fint å slippe det.
- Foreløpig termin er 16 mai, og det var bursdagen til min farmor som ikke lever lenger. Så koselig om det forblir termindato :Heartred
- Nå i september er jeg også utrolig opptatt, så er fare for at jeg ikke hadde vært hjemme til EL heller om vi måtte fortsatt prøvingen.
- Og jeg slipper å være høygravid på sommeren :joyful:

Håper virkelig at denne spiren klamrer seg godt fast, vokser fint, og blir en ekte mai baby :love017:Heartred
2-3.jpg
 
Gravid - 4+4
Fremdeles gravid, og testene ser ut til å øke fint enn så lenge (bilde nederst) :happy: :love017 Så da kan jeg puste lettet ut for i dag.
Foreløpig er jeg ikke veldig stressa eller bekymra, men merker jo at jeg sjekker etter blod hver gang jeg er på do, og kjenner etter symptomer eller fravær av symptomer :playful: Ikke så alt for mye symptomer enda. Foreløpig er det:
- Hvit utflod
- Litt mørkere brystvorter
- Tidvis støl/øm følelse i livmor/nederst i magen
- Treg mage
- Oppblåst og stram i magen - noe som blir verre ved mye bevegelse.

Men dette er ikke noe jeg kjenner på hele tiden, det kommer og går litt. Så langt i dag har jeg ikke kjent på noe spesielt i det hele tatt. Men det kommer nok. Mener å huske jeg ble trøtt i uke 5 og uggen/småkvalm i uke 6 sist. Rart det der hvordan symptomer er irriterende når de er der, men så blir man stresset og bekymret når det ikke er noe :hilarious:

Ellers har jeg tenkt litt over hvor fint det er at det klaffet i august, og at vi kanskje endelig har litt flaks:happy::
- Nå rekker vi å få nr.2 før guttungen fyller 4 år. Hadde det klaffet i september i stedet f.eks. så ville de kanskje fått bursdag på samme dag, eller i hvert fall utrolig tett, typ +- noen dager :playful: Så fint å slippe det.
- Foreløpig termin er 16 mai, og det var bursdagen til min farmor som ikke lever lenger. Så koselig om det forblir termindato :Heartred
- Nå i september er jeg også utrolig opptatt, så er fare for at jeg ikke hadde vært hjemme til EL heller om vi måtte fortsatt prøvingen.
- Og jeg slipper å være høygravid på sommeren :joyful:

Håper virkelig at denne spiren klamrer seg godt fast, vokser fint, og blir en ekte mai baby :love017:Heartred
Vis vedlegget 388204
Dette ser jo kjempe fint ut❤️ Jeg krysser fingrene for at det fortsetter å går rett vei! Nå er det din tur
 
Takk! Håper virkelig det :happy: Men er jo vanskelig å ikke ha i bakhodet at det var jo først i uke 8 det gikk skeis sist
Ja det skjønner jeg veldig godt! Jeg følte akkurat på det samme. Er nok ingenting man kan gjøre for å slippe sånne tanker helt tror jeg! Det som hjelper mest er nok å prøve å holde seg så opptatt som mulig frem til du kommer forbi den uken❤️
 
Ja det skjønner jeg veldig godt! Jeg følte akkurat på det samme. Er nok ingenting man kan gjøre for å slippe sånne tanker helt tror jeg! Det som hjelper mest er nok å prøve å holde seg så opptatt som mulig frem til du kommer forbi den uken❤️
Ja heldigvis er det mye som skjer nå i september, så er ganske opptatt :happy: Det gjør jo at tiden går litt fortere i det minste.
 
Gravid - 5+1
Nå sier jeg meg offisielt ferdig med testingen. Testene kan vel ikke bli mer positive nå :love017 :joyful: (Bilde nederst).

Guttungen har vært på overnatting hos bestemor sammen med kusiner, så jeg og mannen fikk skikkelig date night i går :Heartred Og i dag tidlig med så fine tester og rolig frokost med mannen, er denne dagen perfekt! Selv om det er mye husarbeid som må unna etterpå før guttungen kommer hjem :playful:

Siste 2 dagene har jeg hatt ganske lite symptomer, mye mindre strekk og verk i livmor enn tidligere. Men det er vel vanlig at det varierer litt. Det jeg har merket mest siste dagene er at jeg er blitt såååå treg i magen :playful: Spent på om det kommer noen nye symptomer de neste dagene og ukene. Husker jeg ble super trøtt i uke 5 og kvalm i uke 6 sist. Men fint om det kan drøye litt denne gangen :smiley-angelic001 Neste helg skal jeg i utdrikningslag, så hadde vært fint å være i ok form. Ellers har jeg vel innsett at jeg må fortelle at jeg er gravid, selv om jeg bare er 6 uker. For hvem er vel i utdrikningslag uten å drikke ellers :playful: oh well, jeg kjenner egentlig bare bruden, så er ikke så stress at jeg må fortelle det.

Har også bestilt meg TUL til 7 oktober. Da er jeg 8+6. Sist mistet jeg i starten av uke 8, så må se at det er liv og at vi passerer det punktet hvor vi mistet sist :Heartred Kommer til å grue meg helt sinnsykt til den timen når det nermer seg :nailbiting: Tiden frem til TUL og uke 12 føler utrolig lenge! Heldigvis skjer det en del ting nå i september, så håper det gjør at tiden går bittelitt raskere :happy:
20220911_085018.jpg
 
Back
Topp