Drømmen om et barn

Hjerteliten

Glad i forumet
Sommerspirene 2025
Tenkte jeg også skulle forsøke meg på en tråd her inne, for å få ut litt tanker, og kanskje dele erfaringer med andre?

Litt om meg selv: 30 år, samboer med en fantastisk person jeg har kjent hele livet. Prøver på barn nr 1.

Går for tiden igjennom en EXU, og det er fryktelig sårt. Den følelsen jeg fikk når ClearBlue digital viste Gravid 1-2 26. mars 2024 var rett og slett ubeskrivelig. Overveldende glede og en sterk følelse av at «dette! Dette er babyen vår». Jeg tenkte egentlig ikke tanken på at noe kunne gå galt en gang, alt føltes bare så riktig… Men gleden var kortvarig. Allerede den kvelden begynte jeg å blø, og de 4 ukene som har vært siden har vært et helvete (har laget en egen tråd om akkurat dette). Mistanken er EXU…

Nå håper jeg bare desperat på en negativ graviditetstest av seg selv snart så vi kan forsøke på nytt. Om ikke noe skjer innen neste uken, blir det en runde med cellegift…

Først og fremst, veldig trist å lese at du går igjennom en exu ❤️
har noen sjekket deg med innvendig ul? Gjennomgikk en exu selv den uka her, og ingen fant noe hos meg før innvendig ul. Da fant de blod i buken også så da ble det fortgang i ting.

Håper det går bedre snart for deg.

Først og fremst, veldig trist å lese at du går igjennom en exu ❤️
har noen sjekket deg med innvendig ul? Gjennomgikk en exu selv den uka her, og ingen fant noe hos meg før innvendig ul. Da fant de blod i buken også så da ble det fortgang i ting.

Håper det går bedre snart for deg.
❤️ Hatt flere innvendig UL nå, men de finner ingenting. Om blodprøve til uken fortsatt viser økende HCG så blir det ny UL igjen.

Fortsatt positiv test, nettopp fullført 5 dager med en helt vanlig menstruasjon. Hadde et svakt håp om at denne menstruasjonen var «kroppen som ordnet opp selv», men testen i dag er altså sterkere enn den på torsdag. Forvirra og frustrert… Fikk i dag notifikasjon fra Nørs om at jeg nå er i uke 10, da jeg har glemt å avinstallere/slette graviditeten (installerte etter at jeg fikk den positive testen). Det var et slag i magen, for å si det mildt.

:sad002

Fortsatt positiv test i dag.

Vedlegg

• IMG_3907.jpeg
    IMG_3907.jpeg
    61,5 KB · Visninger: 122
Nå i uke 11… Fremdeles positive tester hver dag, men sykehuset mener fortsatt at det er en sjanse for at det kan ende i en tubarabort som vil ordne seg selv siden jeg ikke har hatt sterke smerter - men jeg føler på en utrolig bekymring rundt svak oppfølging. Altså, uke 11? Og vi vet ikke en gang hvor i kroppen min graviditeten eventuelt sitter? Syns hele situasjonen er både merkelig og frustrerende.

Skal i dag ta ny blodprøve på sykehuset, om den viser økning fra i går og ikke nedgang så skal jeg få ny ultralyd. Kanskje 176362761557374 ultralyden gjør en forskjell :smiley-angry017

Enda merkeligere er det at jeg har HELT normal syklus. Har altså hatt helt vanlige menstruasjoner 2 ganger, og får eggløsningsslim akkurat når jeg vanligvis får det. Noe jeg trodde var umulig når man har HCG i blodet…

Den satt ikke første syklusen etter EXU, men det hadde jeg heller egentlig ikke ventet. Leste mye om at folk ble raskt gravid på nytt etter SA og lignende (pga økte hormoner?), så det var likevel en skuffelse når menstruasjonen kom. Det positive er at den kom akkurat når den skulle, så det virker ut som jeg er tilbake til en stabil syklus igjen.

Nå vil mannen ta en måneds pause siden vi skal på utenlandsferie noen uker i august, og han tenker det kan bli godt for meg med en ferie uten å måtte bekymre meg masse for tidlig SA, hva jeg kan og ikke spise, osv. Er delvis enig, samtidig som hver måned ekstra føles fryktelig lenge å vente nå. Tror nok jeg dropper å teste for EL i juli, men at vi ligger når vi selv har lyst uten beskyttelse uansett. Så får skjebnen bestemme xsmile6

Back
Topp