Drømmen om en komplett familie

MamiLami

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Hei å velkommen til min lille dagbok.

Jeg og samboeren har vært sammen i 10 år, og vi var tidlig helt klar på ar vi ønsker to barn.
Vi ventet lenge med å får første, da vi rett og slett ikke følte oss klar.

Vi bestemte oss for å prøve i 2019. Så i april det året sluttet jeg med Cerazette som jeg hadde gått på i 12 år.
Vi gikk ikke seriøst inn og jeg hadde heller null innsikt i syklusen. (Jeg hadde ikke mensen da jeg gikk på pilla)
Men ila den sommeren lastet jeg ned en app å ble mer kjent med syklusen.

Rakk dog ikke å bli så veldig kjent da en positiv test plutselig lyste mot meg i august.
Vi ble overlykkelige å gledet oss stort.

Jeg har en blodsyksom som hete apc-ressisten, som da får blodet mitt til å koagulere raskere enn normalt, og måtte derfor ha ekstra oppfølging.
Til tross for dette hadde jeg et drømme-svangerskap. Halsbrann i én dag og svimmel én dag. Det var det.
Vi fikk vite at det var en gutt som lå i magehulen, og navnet sto klart meg en gang.
Vi var aldri innom tankten på at noe skulle går galt…

… men i februar 2020 var jeg til kontroll og blodtrykket mitt var skyhøy og det var protein i urinen. Legen ønsket meg inn på ny kontroll to dager etter der jeg skulle ligge å slappe av på er rom før ny test. Resultatet var værre og jeg måtte til sykehuset.
Der ble jeg innlagt, fikk modningssprøyte og utallige tester og ctg. Jeg forsto ingenting å trodde jeg skulle hjem dagen etter.
Dette sjedde da ikke. Etter en uke var tilstanden min blitt mye værre og lilleman hadde det ikke bra. Alt resulterte i katastrofekeisersnitt. Morkaken hadde løsnet og lillemann var preterminal.
Han kom ut i uke 31+4 og var 1308g (altså dysmatur) og 37 cm.
Det gikk to dager før jeg fikk se han, da det sto ille til med meg, og de var redd for å miste meg.
Men etter vi alle tre ble samlet igjen så gikk det bare oppover, og etter 1,5 mnd på nfi reiste vi hjem.

Han er nå en frisk og sprek gutt som kun sliter litt med sent språk ❤️
Vi føler oss nå klar for å starte reisen mot et søsken.
Jeg er 35 og samboer 33.

Kreds til deg om du orket å lese hele min histore, og koselig at akkurat du ønsker å følge vår lille reise ☺️

Oppdatering så langt:

PP1 august 2022: Ikke gravid
PP2 september 2022: Ikke gravid
PP3 oktober 2022: Ikke gravid
PP4 november 2022: Mulig kjemisk
PP5 desember 2022: Ikke gravid
PP6 januar 2023: Ikke gravid
PP7 februar 2023: Ikke gravid
PP8 mars 2023: Kjemisk
PP9 april 2023: Gravid :Heartred
 
Last edited:
Denne runden (som da er PP3) har vært veldig rar. Følte aldri at el kom, og var dom nok til å ikke teste. Vi la inn en del aksjer og følte det kunne klaffe denne gangen.
Tr skulle starte på mandag, men har enda ikke vist seg. Mye menssmerter i helgen som var, men kom ingenting. Ikke spotting en gang. Har testet mer enn jeg tør å innrømme (), men alt er helt blenda.
Begynner jo nå å bli voldsomt utålmodig, for siden det tydelig ikke satt denne runden, så ønsker vi jo å starte ny runde..
Noen som har opplevd at tr bare uteblir?
 
Tr kom endelig i natt
Så nå kan endelig pp4 starte. Satsert på normal lengde på tr som er 4 dager , noe som vil klaffe fantastisk godt mtp når el ca kommer.
Hadde tr kommer når den skulle hadde el mest sannsynlig kommet på en dag jeg jobber (jobber nattevakt), og når aksjer skal legges inn på dager jeg jobber sliter gubben en del med følelsen av plikt..
Så har high hopes for denne perioden. Kanskje tørr man håpe på å få gå inn i 2023 med en liten hemmelig spire i magen
 
Tr kom endelig i natt
Så nå kan endelig pp4 starte. Satsert på normal lengde på tr som er 4 dager , noe som vil klaffe fantastisk godt mtp når el ca kommer.
Hadde tr kommer når den skulle hadde el mest sannsynlig kommet på en dag jeg jobber (jobber nattevakt), og når aksjer skal legges inn på dager jeg jobber sliter gubben en del med følelsen av plikt..
Så har high hopes for denne perioden. Kanskje tørr man håpe på å få gå inn i 2023 med en liten hemmelig spire i magen
Hei! Så fint å se deg her inne med egen dagbok:greet025Åå satser så på at den sitter for dere nå! Tenk så koselig med en liten hemmelig spire i juletider :love7
 
Hei! Så fint å se deg her inne med egen dagbok:greet025Åå satser så på at den sitter for dere nå! Tenk så koselig med en liten hemmelig spire i juletider :love7
Hei å koselig at du stakk innom her :Heartred
Ts rød reiste si vei idag, så da er vi straks igang igjen.
Ja tenk om vi kunne fått en liten hemmelig pakke i magen i år. Ville vært verden herligste julegave :love7
 
Da var man i gang med el testing. Blir spennende å se om appen jeg har fulgt til nå i det hele tatt stemmer. Aldri brukt el tester før, så er over gjennomsnittet ivrig. Testtøsen i meg fikk en liten tilfredstillelse av å se to streker på testen :hilarious: Selv om den ene streken var for svak enda ☺️
Gleder med allerede til ny test i morgen. Bruker dere å teste på morgen eller kvelden?
Har en god feeling på denne runden. :happy:
 
Da hadde testingen etter el startet. Første gangen jeg gjør dette.
Veldig spennende egentlig :happy:
CFCBC3F1-E6E4-428C-BB76-CDD511F3DF8D.jpeg
 
Da var man i gang med el testing. Blir spennende å se om appen jeg har fulgt til nå i det hele tatt stemmer. Aldri brukt el tester før, så er over gjennomsnittet ivrig. Testtøsen i meg fikk en liten tilfredstillelse av å se to streker på testen :hilarious: Selv om den ene streken var for svak enda ☺️
Gleder med allerede til ny test i morgen. Bruker dere å teste på morgen eller kvelden?
Har en god feeling på denne runden. :happy:
Spennende! Jeg tester morgen og ettermiddag/kveld når strekene begynner å bli sterkere :)
 
Spennende! Jeg tester morgen og ettermiddag/kveld når strekene begynner å bli sterkere :)
Takk for svar ☺️
Ja tenker jeg også skal teste både morgen og kveld når streken blir sterkere.
Håper at el kommer på torsdag eller etter da jeg har nattevakt frem til da :)
Gubben liker ikke sengekos før jeg stikker på jobb, da dette føles som en plikt :arghh:
 
Nå tror jeg vi begynner å nærme oss noe her ☺️ gubben har tidligere blitt stresset når jeg har snakket om syklus, el, tr ol, men akkurat dette med el testing har han funnet spennende. Tror det har med at han fysisk kan se endringer og resultater på testene.
Blir nok litt aksjelegging i kveld, og så blir det spennende å se om vi får positiv el test i morgen… da har vi nemmelig barnefri :love7
B1F94111-63FB-4278-B728-47B24716F357.jpeg
 
Fikk lagt inn litt aksjer på fredag, og tenker å få lurt inn litt i kveld også, hvis lille turbo sovner vært på julegrantenning, pepperkakebytitting og hestekos.. mye inntrykk, så søvnen lar vente på seg.
Men el testene ser bare bedre å bedre ut, så nå må el være like om hjørnet, eller hva? ☺️
842B7E3A-6DD0-41BC-BF62-FFDC6FF8BD54.jpeg
 
Fikk lagt inn litt aksjer på fredag, og tenker å få lurt inn litt i kveld også, hvis lille turbo sovner vært på julegrantenning, pepperkakebytitting og hestekos.. mye inntrykk, så søvnen lar vente på seg.
Men el testene ser bare bedre å bedre ut, så nå må el være like om hjørnet, eller hva? ☺️Vis vedlegget 393138
Oi! Se på de strekene!! Så spennende:happy::D krysser fingrene for at den sitter denne runden for deg:Heartpink
 
Ja da var man i dpo-land, endelig. Denne perioden føler jeg vi traff skikkelig. El har tydelig vært på mye senere hver syklus enn antatt, så da er det vel ikke så rart at det ikke har klaffet (velger å håpe på at det KUN er det som har vært problemet :angelic:)
Så nå er man 1 dpo, og tiden bare stopper… tror det blir utrolig vanskelig å vente med testingen.
Vi driver å pusser opp i mellom-gangen samt gjesterommet, så har no annet å henge fingrene i enn testing. :):)
Etter jul skal sønnen få nytt rom, slik at hans nåværende rom kan bli barnerom :angelic:
Ellers skal jeg bli tante for første gang veeeeeldig snart. Det blir stas. Regner med babyfeberen skyter i taket da. ❤️
 
4dpo
Kan dagene gå saktere?? Føler på en intens teste-trang :hilarious: :arghh:
Hadd mye hodepine de siste dagene, samt halsbrann siden onsdag. I natt føler jeg at jeg går å små-gulper (er på nattevakt)..
Føler jeg maner frem symptomer…
Har et så voldsomt ønske om positiv test, redd for å gå på en skikkelig smell når/hvis testen igjen er negativ..
Har lovet meg selv at jeg kan får fyre av en test på mandag etter endt arbeidshelg, jeg vil da være 7dpo.. så nå er det bare å stirre på klokka å håper den går fort :)
 
7dpo

Blenda test, men man stirrer jo så lenge at man maaaaner frem en strek. Heldigvis er det enda tidlig, så håpet om to streker lever videre
361D93A4-0D86-47A3-A257-4A844FAEE85A.jpeg
 
Back
Topp