Drømmefødsel

Tja, bli slått i svime og våkne med en søt bebis i armene?!?

Jeg har to langt i fra drømmefødsler bak meg. Spesielt andre fødselen var veldig tung. Denne gangen gruer jeg meg skikkelig. Har flere ganger hvert inne på tanken på keisersnitt!

Drømmefødslen er vel å ha en følelse av kontroll. Ha en støttende jordmor med empati og kunnskap. Kjenne at en mestrer smertene og at en får en frisk og rask baby i armene når det hele er over. Og gjerne en fødsel som ikke trekker ut i i tid!!
 
Tja, bli slått i svime og våkne med en søt bebis i armene?!?
Omtrent det jeg har tenkt. ;) Håper egentlig bare jeg sover meg gjennom det. Bare våkner av litt barnegråt, for der var'n, liksom. :)

Mistenker at det ikke går så knirkefritt. Det eneste jeg egentlig ønsker meg er følelsen av å ha kontroll på situasjonen, for da tror jeg at jeg kan tåle det meste. Men ser ikke for meg at det skjer når jeg først står midt oppi det. Så jeg håper i hvert fall folk rundt meg har kontroll. :)
 
Jeg var heldigvis veldig fornøyd med første fødsel. Men det gjør jo bare at jeg blir mer bekymret enn da i forkant for jeg kan ikke tro at neste kan gå like greit.

Synes faktisk det er mer skummelt å tenke på fødsel nå, for sist var jeg bare innstilt på at dette blir blir helt nytt og jeg hadde ingen forventninger. Tenkte bare at dette går som det går og babyen får de ut på en eller annen måte. Osv. Nå vet jeg mye mer i forhold og har ikke samme "blanke" innstilling. Men heldigvis god tid ennå til å forberede seg mentalt:)

Tenker akkurat det samme! Jeg var så heldig med første, så jeg tenker at man umulig kan være SÅ heldig to ganger ;)
 
Drømmefødselen er at fødselen starter i passe tid før termin, av seg selv, med minst mulig smertestillende. Oh, i wish! :rolleyes:
 
Omtrent det jeg har tenkt. ;) Håper egentlig bare jeg sover meg gjennom det. Bare våkner av litt barnegråt, for der var'n, liksom. :)

Mistenker at det ikke går så knirkefritt. Det eneste jeg egentlig ønsker meg er følelsen av å ha kontroll på situasjonen, for da tror jeg at jeg kan tåle det meste. Men ser ikke for meg at det skjer når jeg først står midt oppi det. Så jeg håper i hvert fall folk rundt meg har kontroll. :)

Er muligens litt mye å be om:-/

Helt enig med det med å ha noenlunde kontroll, da er jo smertene enklere å håndtere!

Litt trist å grue seg denne fødselen. Har gledet meg til de to andre!
 
Back
Topp