Drømmefødsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvordan tenker du at den ultimate drømmefødselen går?

Som mamma har beskrevet dem.... (Ho har 4 fødsler bak seg)
Alle fødslene på max 10 timer, på den ene måtte ho ringe på jordmor fra rommet for at ho plutselig kjente trykketrang-siste gangen de sjekket var det typ 3 cm åpning...
Andre fødselen måtte jordmor vekke mamma fordi ho måtte sjekke åpning - da var den på 10 cm og hodet var nesten på vei ut av seg selv... O.o
Ho kjente knapt nok riene, men det var kontrollert nok til at det ikke ble hektisk.... Dritmisunnelig.... Spesielt npr min første fldsel endte på sååååå mange timer og var så inn i hamperæva vondt!!!

Epidural i det jeg kommer inn døren, to trykk, og der var gutten vår ute ;)

Ca som sist minus at eg spyr som en gris. Ble lagt inn kl 12 uten åpning, 17.50 var han ute og ingen var helt forberedt på at det skulle gå så fort ;-)

Vannet går med et splæsj. Jeg forstår det er fødsel for det kommer rier. Ringer føden, reiser inn, får epidural og 4 timer senere er han ute :)

Vannet går hjemme, god tid til å få på plass barnevakt. Riene begynner på vei til sykehuset, kommer inn g får konstanterer 5-6 cm åpning... Får klyster og en time senere er det klart til å presse. Gullet kommer etter 2 press og ingen rifter eller sying på mor....

Håper på en litt "roligere" fødsel denne gang (uten tangforløsning og et rom fullt av folk)!

Back
Topp