Drømmefødsel....

Jeg synes jeg hadde drømmefødsel! Og gikk relativt fort. Vannet gikk midnatt til 24.01 og jeg ringte A-hus. Hadde ingen rier, men siden det var nesten 7 uker til termin og tvillinger, ble det sendt amulanse! [8D] Jeg gikk til bilen selv, men måtte legge meg på tralla og bli kjørt inn i bilen.
Ble sjekket av en gynokolog så (vidt det var) for det var ikke noen tvil om at fødselen var i gang. Og siden jeg hadde bikket 33 uker, trenkte ikke fødselen å bli stoppet. Begynte å få litt tak rundt 3-4 tiden på natta og etter et par timer ble jeg lagt på føderommet.
Fikk forklart om at det ville være mange til stede under fødsel pga prematur- og tvillingfødsel. Siden samboeren var på Karmøy, var jeg dritredd for at han skulle gå glipp av fødselen, men da han endelig dukket opp rundt 10 tiden, slappet jeg litt av. Fikk også epidural rundt da. Fikk masse skryt av jormødrene og legene fordi jeg var så flink til å puste riktig. Det var det eneste jeg klarte å tenke på da, puste riktig. Ble klippet siden de var premature (?) og pressriene kom i 12-12.30 tiden tror jeg. Etter 3 pressrunder kom Alva ut kl 13.06. Hørte ikke noe skrik og ikke fikk jeg se hennemed en gang.(Skriket kom jo etterhvert da.) Hadde en jordmor som goldt igjen Ronja oppå magen så hun ikke skulle snu seg. Så fikk jeg beskjed om å stimulere frem fødsel igjen. Husker det var dritflaut, fordi jeg måtte massere brystvortene mine... [X(] Og Alva ble også lagt oppå brystet mitt for å stimulere! Men etter et par runder med pressing kom Ronja ut kl 13.26 (med Alva på brystet mitt, hehe) Ronja ble bært bort og sjekket også, og skriket kom kjapt.
Så fra vannet gikk til Ronja var ute, tok det 13,5 timer!

Etter fødselen takket jormødrene meg for en perfekt tvillingfødsel og spurte meg hvordan det var. "Trodde det skulle gjøre mer vondt" Klarte jeg å svare da! [:D](Ja, det var vondt med epidural, men hjalp på smertene i ryggen.)

Så, om vi skal ha en til, er jeg ikke redd for fødselen!

De to siste mine var Drømme fødsler.
Men Med han eldste hadde jeg vonde, veldig vonde rier i 18t men små rier i 18t før det. Hadde da epidural.

Men med han mellomste gikk vatne tidlig på morgenen, riene begynte ikke før 12-1 tiden på natta. Hadde 2-3cm halv 4 på natta kl 06 var han ute.
Med snuppa gikk det fortere, men der hadde jeg sterke kynnere(små rier) som kom og gikk med timer/flere min mellomrom fra morgenen dagen før hun ble født.
Den dagen hun ble født var det små rier nett som dagen før. så for meg at dette kunne ta tid. ikke var de så forferdelig sterke. på etter middagen varierte de fra å være svake til å bli ok vonde.
Men plutselig i 7-halv 8 tiden på kvelden kom de med kjappere mellomrom og den ene rien som avgjore at jeg skulle ringe føden var den vondeste ever.
Var liksom vant til de halv vonde, så skulle inn på kjøkken å ha meg drikke, endte med at jeg måtte holde meg fast i kjøleskapet og sa at mannen min måtte få fingen ut å ringe føden for den var for vond til at det skulle være falsk rie.
Jeg hadde ikke hastverk så mannen min fikk heve i seg en skål med frokostblanding. vi var på føden litt over 20. Hadde 3cm åpning kl 20.30
Vatne og pressriene kom samtidig ca 21.35 og 21.45 var snuppa ute.

Så med de to siste har jeg ikke hatt Smertestillende for det har gått så kjapt å smerten hadde ikke tatt knekken på kreftene mine :D

epidural gjør at man slapper merer av og at man gjerne bare kjenner toppen på riene. riene kjennes ikke så lange ut da i alle fall [:D]

med han eldste tok det 17 timer fra jeg kom inn på sykehuset til han var ute.
var en fin fødsel[:)] hadde epidural under denna fødselen [:)]

men lille tullemor tok det nesten 8 timer tror jeg fra jeg kom inn til ho var ute.
var også en veldig fin fødsel, med bare litt lystgass (som ikke funka på meg) og en spryte i rompa som heller ikke funka.
vil gjerne føde igjen[:D]

Første fødselen min var en skikkelig drømmefødsel. Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke var særlig vondt. Riene var som sterke menssmerter, og selve pressingen tok ca en halv time. Var mest redd for pressingen, siden anatomien liksom ikke stemmer helt med str på det som skal ut.... [8D] Men det gikk veldig fint, og var slett ikke så gale som jeg hadde trodd.

Nr. 2 derimot.... Vel, la oss si det sånn at jeg fikk kraftig igjen for at den første fødselen var så lett! [&:] Jordmødrene kikket i journalen min, og sa at ''dette kommer til å gå kjapt og fint, siden du fødte så raskt sist.'' Jaggu!! 36 timer etterpå måtte de ete ordene sine! [:D]

ORIGINAL: LineMerethe

Jeg vil også kunne påstå at min fødsel var en drømmefødsel. Lov å håpe på den samme neste gang. Skremt ble jeg hvertfall ikke, og jeg trodde det skulle være værre[:)]

Sign.

17,5 time fra første rie. 9 timer av dem på sykehuset. Kom inn med 4 cm åpning og "alt gikk etter boken". Pulsen til Amanda var veldig høy så måtte ha sånn bånd over magen hele tiden og på hodet hennes for å ha kontroll, men jm var så rolig at det bekymret meg ikke. Men etter 8 cm kan jeg godt slippe engangtil [;)] Da var smerten høy og pausene ikke eksisterende. Det jeg synes var vondestt var pressingen. Hun lå så langt oppe og gikk opp igjen hver etter hver press, - brukte nesten 2 timer på å presse henne ut.
Håper jeg slipper unna de j**** etter riene og den forferdelige renselsen neste gang [X(]

Back
Topp