Downs syndrom= abort??

ORIGINAL: talata

Umulig å svare på før man står i situasjonen syns jeg.

ORIGINAL: *bølla*

Aner ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde vært i den situasjonen. Går vel ikke an å vite heller før man er oppi situasjonen.

vanskelig å si.

men slik det er nå sier jeg ja til abort. men har jo enda ikke blitt gravid og klokka tikker å går, og om jeg nå blir gravid og der viser seg at det er down, vet jeg ikke om jeg klarer det, siden jeg sliter med å bli gravid.

så i utgangspunktet hadde jeg tatt abort. av mange forskjellige grunner, men samtidig så kan det være det eneste barnet jeg får og da beholder deg.

hva ble vel mitt svar da, både ja og nei.

Blir så lei meg av å lese disse trådene.. Har et funksjonshemmet barn selv..

Ville beholdt, uten tvil...

Umulig å svare på uten å være i situasjonen men akuratt her og nå så sier jeg at jeg ville beholdt barnet. Mange klarer seg jo fint fordi om de har downs, også er jeg litt av den oppfatningen at alle har livets rett [:)]

beklager men abort[&o]

hadde beholdt

ORIGINAL: FrøkenM

Hadde tatt abort
hadde nok jeg også

Jeg hadde beholdt, om jeg skulle ha tatt abort hadde det ikke blitt pga barnet ikke var helt som alle andre så lenge det er levedyktig.

i utgangspunktet tenker jeg at jeg ikke hadde tatt abort, men når man står der og skal ta valget så vet jeg ikke 100% sikkert hva det hadde blitt 

ORIGINAL: Kittekat

Hadde garantert beholdt. Synes ikke at det er god nok grunn for oppegående, normalt ressurssterke mennesker.
Barn med Downs syndrom har like mye rett til å leve som et barn uten.

sign

ORIGINAL: maja1

vet alle her hva det vil si å ha downs syndrom ? [8|]
http://no.wikipedia.org/wiki/Downs_syndrom

se på den lille smukke på 2 dager da..[:)]
han har et langt og i dagens samfunn godt liv foran seg...

de er jo kjempe søte. Problemet er vel ofte ikke at de bare har downs syndrom, men alt som kommer itillegg. Nå er det ulike grader også, noen fungerer omtrent normalt i hverdagen. Mens andre vil trenger hjelp til ALT.  Selv om jeg er veldig usikker på hva jeg hadde gjort. Måtte vi tatt hensyn til alt og mest av alt de to jentene vi allerede har.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Helt umulig for meg å ta stilling til.. da jeg ikke har vært i situasjonen...

Har en bekjent som har tatt 6 abborter pga at hun bærer noe i kroppen som gjør at guttene blir født med downs.. hun tok første abbort så sent som (tror jeg) 6 mnd.. Mener bestemt det var downs...

Hun klarte ikke å få friske fostere.. måtte til klinikk for å sile ut .. sånn at hun fødte jente.. og det klarte hun.. så nå har hun 2 friske jenter

Unnskyld meg!!!? 6 mndr???? drepte de barnet inni magen, eller etter de hadde tatt det ut??? Er det mest groteske jeg har hørt om på leenge! 6 mndr!!!

for en syk verden!

Hadde beholdt, uansett hva slags syndrom eller skade. Har ikke rett til å velge et barn bort fordi stakkaren er syk eller handicappet. Men ville ikke reddet det for enhver pris hvis det ikke klarte seg selv etter det ble født - (dvs respirator og gjenoppliving og sånn...)

tror nok faktisk jeg ha beholdt om alle andre ting ellers i livet var som det skulle(hus jobb osv osv)

ORIGINAL: * supermeg*

vet alle her hva det vil si å ha downs syndrom ? [8|]
http://no.wikipedia.org/wiki/Downs_syndrom

se på den lille smukke på 2 dager da..[:)]
han har et langt og i dagens samfunn godt liv foran seg...

de er jo kjempe søte. Problemet er vel ofte ikke at de bare har downs syndrom, men alt som kommer itillegg. Nå er det ulike grader også, noen fungerer omtrent normalt i hverdagen. Mens andre vil trenger hjelp til ALT.  Selv om jeg er veldig usikker på hva jeg hadde gjort. Måtte vi tatt hensyn til alt og mest av alt de to jentene vi allerede har.

hadde det vært tilfelle, ville du fått hjelp. Og det får man lenge før barnet trenger hjelp til alt også...

det er greit, men hadde jeg klart å tatt vare på de to jeg hadde, samt gitt det andre barnet det som trengtes. Nå snakker jeg i min situasjon[:)]

Back
Topp