Downs syndrom= abort??

Toneliza

Elsker forumet
Leste en artikkel i avisen i går at 99% av alle danske mødre tar abort hvis de ved ultralyd oppdager at det er et barn med Downs, mens i Norge er tallet 80%
Hva tror du din avgjørelse ville blitt?

Umulig å svare på før man står i situasjonen syns jeg.

ORIGINAL: talata

Hadde tatt abort

Jeg hadde garantert tatt abort jeg!!

Sign

Aner ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde vært i den situasjonen. Går vel ikke an å vite heller før man er oppi situasjonen.

jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, men med tanke på at jeg selv er ung og ikke vet hva jeg vil med resten av livet, pga jobb mangel og slikt.. ville jeg nok tatt abort.. trur jeg

definitivt beholdt barnet[:)]

Umulig problemstilling å sette seg inn i, men tror nok jeg ville ha beholdt.

Helt umulig for meg å ta stilling til.. da jeg ikke har vært i situasjonen...

Har en bekjent som har tatt 6 abborter pga at hun bærer noe i kroppen som gjør at guttene blir født med downs.. hun tok første abbort så sent som (tror jeg) 6 mnd.. Mener bestemt det var downs...

Hun klarte ikke å få friske fostere.. måtte til klinikk for å sile ut .. sånn at hun fødte jente.. og det klarte hun.. så nå har hun 2 friske jenter

Ganske sikker på at jeg hadde tatt abort.

Hadde aldri i verden klart og valgt bort et barn pgr av noe slikt...di er jo verdens vakreste og godeste mennesker...Nei hadde jeg valgt og blitt gravid igjen og det viste seg at han/hun hadde hatt downs skulle jeg virkelig tatt ansvar for mine handlinger også....Er jo ens eget kjøtt og blod uansett [:)]

Hadde beholdt det.

hadde aldri tatt abort pga downs. det har vi vert enig om før hver ultralyd. har en i familien som er psykisk utviklingshemmet og ville ikke vert for uten han

Sign..

Meeeen likevell så tror jeg kanskje jeg ville tatt abort!![:(]

Back
Topp