Dovner bort

Linnis

Glad i forumet
Flere som opplever at både armer og bein dovner bort oftere for tiden? Har vært slik hos meg et par dager nå, så fort jeg har ligget i samme stilling en stund så dovner jeg bort enten i ei arm eller en fot. På natta våkner jeg av Helsikkes strekk i leggene noe som er helt pyton:arghh::joyful:

Flere som opplever at både armer og bein dovner bort oftere for tiden? Har vært slik hos meg et par dager nå, så fort jeg har ligget i samme stilling en stund så dovner jeg bort enten i ei arm eller en fot. På natta våkner jeg av Helsikkes strekk i leggene noe som er helt pyton:arghh::joyful:
Våkner med strekk og armer som har sovnet hele tiden føler jeg :p

Jeg har en fot som tidvis dovner. Er nok pga press i bekkenet.

Men strekk i leggen.. Er ikke det sånn typisk magnesium-mangel-tegn?

Jeg har en fot som tidvis dovner. Er nok pga press i bekkenet.

Men strekk i leggen.. Er ikke det sånn typisk magnesium-mangel-tegn?
Ja har vel hørt at det kan være noe sånt, får ta meg en tur på apoteket i morgen å høre ut :-) grusomt værtfall å våkne opp av :joyful:

Har opplevd strekk i leggene flere ganger og det er helt grusomt vond, har lest at det er vanlig hos gravide og skyldes mangel på magnesium. Har også mistet føllelsene i fingrer og armer i første trimester, men det har gitt seg...

Ja har vel hørt at det kan være noe sånt, får ta meg en tur på apoteket i morgen å høre ut :-) grusomt værtfall å våkne opp av :joyful:
Ja, det er kjempevondt!! Ikke opplevd det mange gangene, men nok til at man ikke vil at det skal gjenta seg! Jeg synes det hjalp å strekke ut hæla hvis jeg kjente det kom.

Har ikke opplevd at armer og bein dovner bort, men har våknet flere ganger av strekk i leggene. Denne uken har jeg også verket litt i føttene om nettene. Ubehagelig.

Last edited:
Får dere kramper i bena kan det være lurt med magnesiumtildkudd ja :) helt vanlig da fosteret trenger mye magnesium spesiellt mot slutten av svangerskapet for utvikling av bein :-)

Jepp, akkurat det samme her

Våkner om natten om morgenen at armene har dovna, men begynt å slite med at jegh ar veldig vondt i et akupunkturpunkt på den ENE foten og som gjør vondt uansett hva jeg driver med....... Så er det ømt også.....;(

Dovner ofte bort i både hender og føtter, ja! Hendene er særlig om morgenen, mens den venstre foten min dovner bort hvis jeg sitter på do lengre enn 2 min sammenhengende:-P

Har vært utrolig mye av det den siste tiden assa, skal ikke mye til :-) blir jo nesten redd når man våkner opp spesielt etter en dubb eller midt på natta :-)

Back
Topp