Dovner bort i fingrene

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Merker at jdg har begynt å dovne bort i fingrene, spesielt ringfinger og lillefinger.. andre?

Mistet faktisk følelse i hele hånda mi i natt! Skikkelig ekkelt! Det er sikkert pga ekstra vann i kroppen? Men kan liksom ikke se at jeg har det....

Høres ut som det kan være nerver som kommer i klem noe som kan oppstå ved graviditet pga hevelse pga ekstra vann i kroppen. Ettersom det gjelder lillefinger og ringfinger høres det ut som ulnarisnerven som kan få det trangt ved albuen eller i håndleddet. Det er ikke farlig, men blir det veldig plagsomt ville jeg tatt det opp med legen. :)

Mistet faktisk følelse i hele hånda mi i natt! Skikkelig ekkelt! Det er sikkert pga ekstra vann i kroppen? Men kan liksom ikke se at jeg har det....
Er nok nerver i klem.. f.eks carpal tunnel syndrom.. går som regel over etter graviditet tror jeg..

Høres ut som det kan være nerver som kommer i klem noe som kan oppstå ved graviditet pga hevelse pga ekstra vann i kroppen. Ettersom det gjelder lillefinger og ringfinger høres det ut som ulnarisnerven som kan få det trangt ved albuen eller i håndleddet. Det er ikke farlig, men blir det veldig plagsomt ville jeg tatt det opp med legen. :)
Jepp.. er som regel når jrg sitter og lener meg på al uen i sofaen, så er nok trangere og skal ikke så mye til for at de sovner litt..

Her har det skjedd på nattestid i mange mnd allerede. Men ingen har alikevel merket noe til at jeg har vann i kroppen heller. Tror det startet når jeg var rundt 3 mnd på vei. Men har faktisk bedret seg litt igjen dei siste ukene.

Høres ut som Carpal tunnel-syndrom...Det har jeg hatt i tre svangerskap, og ble operert etter 3. mann, det var altså såååå deilig å slippe å ha en hånd som ikke virker!! Nå er jeg gravid med nr. 4, og har begynt å dovne bort i høyre hånd, håper jeg slipper operasjon, blir jo som regel litt bedre etter man har født.
Hvis det ikke er veldig ille, kan det hjelpe å gå med en skinne på hånden, det får du kjøpt på apoteket. Lykke til :)

Back
Topp