dovne hender?

soletti

soletti
flere som ofte mister følelsen i henderne? merkelig og skjer mest når jeg er i senga. har ikke ligget for kjært heller.....

Ikke i hendene men føttene mine dovner bort støtt og stadig. Det er sååå frustrerende og ekkelt, blir gal! Mest på kveldstid når jeg sitter i sofaen eller ligger i senga..

flere som ofte mister følelsen i henderne? merkelig og skjer mest når jeg er i senga. har ikke ligget for kjært heller.....
Jeg mister ofte følelsen i venstre hånd, når jeg ligger på høyre side...... var hos fysioterapeuten i går og fikk strekt ut noen sener i armen og nakken. Det hjalp, så i natt har det ikke hendt :D

Jeg mister ofte følelsen i venstre hånd, når jeg ligger på høyre side...... var hos fysioterapeuten i går og fikk strekt ut noen sener i armen og nakken. Det hjalp, så i natt har det ikke hendt :D

Åh vurderer fysiologi, for det skje veldig ofte hos meg, men før jeg ble gravid også, uten å ligge på armen eller no, de bare dovna og jeg må riste liv i dem, veldig ekkelt :-/

Åh vurderer fysiologi, for det skje veldig ofte hos meg, men før jeg ble gravid også, uten å ligge på armen eller no, de bare dovna og jeg må riste liv i dem, veldig ekkelt :-/
Det er sånn jeg har det også.... jeg går fast til fysioterapi en gang i uka hele året. Jeg sliter med kronisk stiv nakke og skuldre, og får betennelse ca en til to ganger i året.
Alt henger sammen med astmaen min :P
Har vært konstant stiv i nakken og skuldrene siden begynnelsen av tenårene.....

Har kjent tendensen, prøver å øke inntaket av vann, siden jeg har en mistanke om at det er fordi jeg begynner å få litt vann i kroppen..

Kan hende du har Carpal tunel syndrom, det kan man ha uten å være gravid og det er vanlig å få det når man er gravid, for veldig mange går det over etter svangerskapet er over.
Er det et stort problem når du ikke er gravid kan det opereres.

Å det kan hjelpe å begrense inntak av salt og sukker og ting som binder vann i kroppen.

For meg hjalp ingenting egentlig. Men har gitt seg etter hvert svangerskap da :)

Kan være graviditeten og det kan være så mye annet. Hvis du bekymrer deg for det så burde du ta en tur til legen tenker jeg. Det er jo veldig vanlig når man er gravid, men utenom svangerskap så skal det vel ikke skje like hyppig. Kan være så enkelt som nerver i klem, eller ting kan være mer alvorlig. Uten å skremme noen så fikk jeg en alvorlig sykdom ved at kroppen min dovnet bort, så det kan jo være greit å undersøke hvis det skjer ofte :)

Kan hende du har Carpal tunel syndrom, det kan man ha uten å være gravid og det er vanlig å få det når man er gravid, for veldig mange går det over etter svangerskapet er over.
Er det et stort problem når du ikke er gravid kan det opereres.

Å det kan hjelpe å begrense inntak av salt og sukker og ting som binder vann i kroppen.

For meg hjalp ingenting egentlig. Men har gitt seg etter hvert svangerskap da :)

Tanken har slått meg ja :-) det var værre når jeg var veganer for noen år siden, er mye bedre nå, men sukker og salt skal jeg prøve, for er ikke flink nokk der.

Hender og føtter dovner bort mye raskere enn før :-S her dovner også hender bort lett i senga.

Tanken har slått meg ja :-) det var værre når jeg var veganer for noen år siden, er mye bedre nå, men sukker og salt skal jeg prøve, for er ikke flink nokk der.

Kan jo hende det var noe du fikk for lite av da når du var veganer, eller for
Mye forsåvidt
Nei vet ikke, men verdt å prøve mindre salt og sukker - er jo bare positiv uansett det!
Håper det blir bedre!

Kan jo hende det var noe du fikk for lite av da når du var veganer, eller for
Mye forsåvidt
Nei vet ikke, men verdt å prøve mindre salt og sukker - er jo bare positiv uansett det!
Håper det blir bedre!

Jeg vet jeg fikk alt for lite zink, sår ville ikke gro, ellers prøvde jeg å være flink og spise veldig variert, men jeg gikk så gæli med i vekt, plutselig var jeg på 53 kg og min normalvekt er mellom 65-70 lissom, då torde ikke mer :-P

Skal høre med legen også, er så dårlig på å søke hjelp hvis det er "småting" som går over :-P

Back
Topp