"Dovne" hender

Nia

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid i 32. uke og har de siste dagene fått "dovne" hender. De er litt hovne, og det er akkurat som om det prikker litt i dem.
 
Er det noen som har hatt noe lignende? Kommer det av vann i kroppen?
 Kan man gjøre noe for å lindre det?
 
Takknemlig for svar :-)
 
jeg har hatt det lenge jeg, men har ikke mye hevelser og ingenprotein urinen, normalt blodtrykk. så det behøver ikke å bety noe som helst:) bare at man har litt vann i fingrene!
 
jeg hadde det sist svangerskap. var deler av tommelen jeg mista følelsen i, våknet om natta av at hånda sov o.l. Hadde en del vann generelt rundt i kroppen, men ikke slik synlige hevelser akkurat.
 
er sikkert ingenting farlig, men ville uansett tatt det opp med lege/jm i tilfelle det kan være tegn på s.f. [:)]
 
Husker aldri helt hva dette heter, men noe med Cxxxxx Tunnel Syndrom.
Skyldes vannansamlinger i leddene, som stenger for litt av blodtilførselen i hendene/føttene og det kjennes ut som de sovner. Det skal i utgangspunktet være helt ufarlig, med mindre det dukker opp i tospann med andre skumle symptomer på at noe er galt!
 
Jeg har vann i kroppen, ikke mye men nok til at hendene og føttene dovner av og begynner å prikke. Det skal ikek være farlig, med mindre du hovner vedlig mye opp (tegn på svangerskapsforgiftning)
Du kan ta kontakt med lege om du vil, men jeg tror nok at det ikke er noe farlig. Helt normalt :)
 
Takk for alle svar !
 
Var hos legen og han forklarte at økt vannmengde i kroppen kan føre til at en av nervene som går fra armen ut i hånden kommer litt i klem, og dette kan føre til prikking i hendene og nedsatt følsomhet.
 
Ikke noe farlig så lenge det ikke kommer sammen med andre symptomer (da kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning).
 
Back
Topp