Dotrening

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Hvordan ligger dere an i forhold til dotrening på de små?

Her har vi ikke drevet med det på en stund. Men tenkte å begynne med det igjen. Hun har kun øvd på doen, ikke potte.

Vi bytter bleie etter hun har sovet på dagen, ellers er den så og si tørr. Bæsjebleie har jeg ikke skiftet på et halvt år og tror jeg har skiftet fem stk mellom 12 og 18 mnd. Deilig å slippe den dritten bokstavelig talt :D Hun sier ifra når hun må bæsje, men ikke tisse. Når hun først tisser så tisser hun mye, så hun går ikke å småskvetter lengre men holder seg en stund. Elsker å sitte på do da, men hun bruker så lang tid og vil gjerne at jeg sitter der sammen med henne så jeg synes det er litt kjedelig ("bli ferdig nå da" :p).

Vel, klikker i vinkel når jeg tar fram både potta og den lille doringen... Så jeg sier bare nei. :p

Kan endelig sitte litt på doringen, men kun med klærne på. Kler jeg av han vil han ikke. Sååååe... vi tar det rolig :p

Han er redd både do og potte. Det samme var storebror på samme alder men han slutta når han var 2 år og 3 måneder uansett så jeg styrer ikke så mye med det. Tenker jeg bare tar bort bleia mye til sommeren. Da løste det seg selv for storebror.

Uffda :o :P
Jaja... Hun får vel en interesse for det etter hvert :)
Liker å sitte på potta med klær på i bhg da, forstå det den som kan. ;) Jeg tenker også at sommeren er en bedre tid. Og spesielt nå som det straks kommer ny baby. :)

Liker å sitte på potta med klær på i bhg da, forstå det den som kan. ;) Jeg tenker også at sommeren er en bedre tid. Og spesielt nå som det straks kommer ny baby. :)
Det er jo noe da :) og så ser hun vel at andre barn går på do i bhg også. En dag vil hun vel gjøre det samme :)
Vi stresser ikke med det vi heller :) men siden hun liker å sitte på doen så er det ingen grunn til å ikke gjøre det oftere :)

Har var hun flink en stund tilbake, satt på do flere ganger til dagen, ikke alltid det kom noe da. Men nå er hun livredd do og potte..O.o så får se hvordan dette går:p

Sitter på potta med klær på tar vi de av nekter han. Men tenkte vi begynner å øver mer å mer så til sommeren får han gå mye uten bleie :)

Har ikke prøvd. Tror ikke han er klar for det helt enda. Har blitt forberedt på at vi bør innstille oss på at han kommer til å bruke bleie litt lengre enn andre barn. Det er så mye annet vi fokuserer på atm at den bleia får være på! ;)

Har nettopp kjøpt doring med Ole Brumm og det synes hun er gøy. Sier selv "sitte do" men hun er ferdig etter to sekunder:) Ikke alltid hun vil ta av klærne heller. Så det er bare en lek for henne. Tenker det er en start jeg da, satser på å gå mye bleieløs til sommeren. Er mye enklere da.

Har nettopp kjøpt doring med Ole Brumm og det synes hun er gøy. Sier selv "sitte do" men hun er ferdig etter to sekunder:) Ikke alltid hun vil ta av klærne heller. Så det er bare en lek for henne. Tenker det er en start jeg da, satser på å gå mye bleieløs til sommeren. Er mye enklere da.
Håper også på å bli bleiefri i sommer men får se hvordan DET går:p

Mini elsker å lese bok på do :p han sier ifra at han må ha på bleie hvis han må tisse, men det er sjeldent han sier han skal tisse i do. Tar det som det kommer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vel, klikker i vinkel når jeg tar fram både potta og den lille doringen... Så jeg sier bare nei. :p

Her og, dvs han har sittet to ganger på potta uten klær, og sittet en stund, så det kommer seg jo. Det blir nok enklere mitt sommeren, stresser ikke før det iallefall

Her kan hun gå uten bleie i timevis,men da må vi være hjemme ellers glemmer hun seg:-) hun var flinkere bruke potta for ei stund siden,nå er hun ikke like ivrig.
Jeg stresser ikke med det,gjør som med storesøster at hun får løse den selv.Storesøster sluttet med bleie helt over natta ei uke etter hun var 3.Jeg skal ikke stresse å ødelegge hele greia :-)

Hun syns endelig at det er litt stas og sitte på do. Hun kan sitte der ganske lenge, og later som om hun tørker seg. Tviler på at det kommer så mye men.
Vi må bare bli flinkere til å tilby henne å sitte på do, nå skjer det kanskje annenhver dag.

Vi snakker bare om potte og bæsj osv. Vil ikke sitte på potta uten klær, later som han bæsjer med klær da. Lager prompe lyder og holder på å le seg ihjel. Begynner mer intensiv trening til sommeren tror jeg:-P

Veeeeellddiigg opptatt av do og tiss.
Skal tisse hvergang vi skal, men har pt aldri tisset på do.

Back
Topp