Dotrening / pottetrening

**Hengetrusa**

Forumet er livet
Hvor gamle var barna deres da dere begynte å trene med potte/do??

Ble litt inspirert av terminforumet mitt der jeg ser mange har begynt... Og ungene er jo 8-9-10 mnd bare. Jeg syntes det er rimelig tidlig jeg da... Min eldste begynte da hun var 1,5 år og sluttet helt med bleie da hun akkurat var 2 så ser ingen grunn til å begynne såååå tidlig liksom

Han var vel rundt året når han ble presentert for potta, men han gjorde ikke noe i den før han var over 2 år, var bleietørr ett par mnd før han fylte 3 år.

Min eldste er 1,5 nå og vi setter hun på do når hun sier "bæsj", for det er somregel rett før hun skal bæsje. Så sitter hun der å trykker og ler, går av selv om hun ikke har tissa engang, og skal trekke ned. Vi gjør det kun for å introdusere hun for doen. Full bleiestopp innen hun er 3 [:)]
Hørte om en som hadde skremt stesønnen sin og sagt at dodraugen kom å tok han hvis han satt seg på do. Han slutta med bleie når han var 6....

Ja, jeg tror det ofte (ikke alltid) er MOT sin hensikt å starte for tidlig!

Sønnen min begynte å vise interesse for do når han var ca 10 mnd. Dermed kjøpte vi sånn do- stativ og der har han sittet mye. Vi har aldri tvunget han. Men han synes det er veldig stas når han har bæsjet og kan vinke hadet til den (god motivasjon)
Så lenge han har interessen øver vi. Men ingen hardtrening akkurat!
(nå har han begynt å si "bæææsssss" før han gjør noe, så vi rekker å sette han på do, synes han er flink jeg siden han er 19 mnd)

ORIGINAL: Ole Leanders mamma

Sønnen min begynte å vise interesse for do når han var ca 10 mnd. Dermed kjøpte vi sånn do- stativ og der har han sittet mye. Vi har aldri tvunget han. Men han synes det er veldig stas når han har bæsjet og kan vinke hadet til den (god motivasjon)
Så lenge han har interessen øver vi. Men ingen hardtrening akkurat!
(nå har han begynt å si "bæææsssss" før han gjør noe, så vi rekker å sette han på do, synes han er flink jeg siden han er 19 mnd)

Kjempe bra[:)] Så flink han er, men her viste jo HAN initiativet selv og da er det noe annet[;)]
Det var det datteren min gjorde ogsa da hun var 1,5 år[:)]

Da hu var rindt 1,5 år tror jeg..[;)]
D har mye å si på hvor "moden" ungen er også mener jeg..

Ungen t ej jeg kjenner slutta med bleje da hu var rundt 1,5 år, mens snuppa mi på snart 3 år holder på å slutter nå..[:)]

ORIGINAL: Stine!

Hørte om en som hadde skremt stesønnen sin og sagt at dodraugen kom å tok han hvis han satt seg på do. Han slutta med bleie når han var 6....

Huff da, stakkars gutt, jeg ble også skremt av dodraugen, så jeg turde ikke gå på utedo når jeg var mindre.

Nå har vi jo ikke begynt enda... Ida blir 18 måneder i slutten av februar, så krysset av 19-20 måneder. Har planer om å begynne, men for å være på den sikre siden ga jeg oss litt tid[;)]

Dytter litt[:D]

Vi har begynt så smått nå, og hu er 17 mnder. Hu gjør ingenting på do, men det er litt for å få henne til å forstå at det ikke er farlig + at hu selv synes det er kjempe stas å sitte der[:)]

Hun fikk potte i 15 mnd alder, men har ikke villet gjøre noe på den.
Kjøpte doring til henne for 1 mnd tid siden, og siden har vi ikke skifta en bæsjebleie, for det gjør hun på do![:)] Går veldig lett fordi hun sier ifra selv når hun må, men tissing "aktivt" på do har vi enda til gode. Håper på bleieslutt til sommeren, da er hun 2,5 år.

Back
Topp