Dopplere

SB93

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Hva tenker folk om dopplere til å høre hjerteslaga til bebis hjemme?:)

Jeg kjøpte en angelsound under det første svangerskapet mitt og herlighet og hvor betryggende det var for meg. Dersom jeg ble redd eller usikker på om det var noe galt med bebis tok jeg frem angelsounden og hørte det lille hjerte slå. Utrolig beroligende og jeg kunne roe tankene med at det stod bra til med bebis. Hvertfall før jeg kunne kjenne sparkene :)

Har ikke tenkt noe særlig på det, men kanskje.. :) Jeg er 6+1 nå, hvor tidlig kan man høre hjertet med en doppler?

Det tidligste jeg har hørt er 8 uker, men det er veldig tidlig. Det vanligste er vel i andre trimester.

Det tidligste jeg har hørt er 8 uker, men det er veldig tidlig. Det vanligste er vel i andre trimester.

Ok, jeg sjekket på angelsounds sin side og der stod det at man bør teste fra 2. trimester ja. Så da blir ikke det noe å kjøpe enda i så fall :)

Ok, jeg sjekket på angelsounds sin side og der stod det at man bør teste fra 2. trimester ja. Så da blir ikke det noe å kjøpe enda i så fall :)
Er nok litt for at man ikke skal bli stressa dersom man ikke finner den selv med engang. Forrige svangerskapet tror jeg at jeg hørte hjertelyden fra uke 9 selv:D men det visste seg at jeg hadde morkaka bak mot ryggen så den lå ikke foran spira :)

Er nok litt for at man ikke skal bli stressa dersom man ikke finner den selv med engang. Forrige svangerskapet tror jeg at jeg hørte hjertelyden fra uke 9 selv:D men det visste seg at jeg hadde morkaka bak mot ryggen så den lå ikke foran spira :)

Da var du jo heldig :D Men lurt å vente ja for å unngå unødvendig stress!

Hadde angelsound som jeg brukte i første svangerskap jeg også, husker ikke helt når jeg fant hjertelyd men tror det var rundt uke 10 :) og var utrolig betryggende den første tiden ja :D

Føler ikke noe behov for det egentlig. Men sikkert fint hvis man tenker mye på det :)

Hadde angelsound som jeg brukte i første svangerskap jeg også, husker ikke helt når jeg fant hjertelyd men tror det var rundt uke 10 :) og var utrolig betryggende den første tiden ja :D
Ja! Veldig godt å høre det lille hjerte når man føler seg litt urolig :D

Kjøpte det forrige svangerskap og det var veldig betryggende. Spesielt soden jeg hadde morkaka forran og kjente ikke liv før sent uti svangerskapet :)

Fant hjertelyden første gang 9+2 :)

Kjøpte det forrige svangerskap og det var veldig betryggende. Spesielt soden jeg hadde morkaka forran og kjente ikke liv før sent uti svangerskapet :)

Fant hjertelyden første gang 9+2 :)
Ikke sant. Veldig betryggende da!:D er jo også enormt koselig å høre hjertet:D

Kjøpte en angelsound med førstemann:) brukte den litt, men leste det ikke var så bra og burde brukes minimalt. Men den ble litt brukt før jeg leste anbefalingene. Fant alltid hjertelyden og syntes det var betryggende å ha den:)

Kjøpte en angelsound med førstemann:) brukte den litt, men leste det ikke var så bra og burde brukes minimalt. Men den ble litt brukt før jeg leste anbefalingene. Fant alltid hjertelyden og syntes det var betryggende å ha den:)
Jeg har lest at det ikke gjør noe å bruke den ofte bare det ikke er lenge av gangen??!?

Brukte den ikke ofte jeg heller altså! Ble når jeg var litt bekymret og urolig for om det fortsatt var liv

Har alltid tenkt at det ikke er noe for meg, men etter å ha opplevd MA så tror jeg det kan være ganske betryggende fram til jeg kjenner bevegelser.

Har en fra forrige svangerskap, og kommer nok til å bruke den litt denne gangen også :)

Last edited:

Jeg vet ikke hva som er bra eller ei.. men Legen min presterte å å si at jeg måtte tenker over om jeg ville ha UL.. fordi man visste ikke hva UL strålende gjorde...

Jeg tenker at både legen og jordmor brukte jo "dopler" hver gang.. og så lenge man ikke ligger med den konstant så tror jeg ikke det gjør så mye.. da hadde ikke de kunne gjøre det tenker jeg...

Jeg vet ikke hva som er bra eller ei.. men Legen min presterte å å si at jeg måtte tenker over om jeg ville ha UL.. fordi man visste ikke hva UL strålende gjorde...

Jeg tenker at både legen og jordmor brukte jo "dopler" hver gang.. og så lenge man ikke ligger med den konstant så tror jeg ikke det gjør så mye.. da hadde ikke de kunne gjøre det tenker jeg...

Nei, jeg vet ikke jeg. Husker ikke helt hva begrunnelsen var for at det kunne være negativt heller. Noe med at det kunne stresse fosteret eller noe tror jeg. Men er vel forskjell på om man bruker doppleren i en halvtime eller om man bare finner hjertelyden raskt:)
Jeg vet uansett ikke hvor min doppler er blitt av, men bruker den nok innimellom om jeg finner den;)

Back
Topp