Doppler

Fjellgeiti

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Junispirene24❤️
Er det noen her som har erfaring med bruk av doppler? Fant hjertelyden i uke 10 sist etter jordmor viste hvor jeg fant den. Men kan man finne den tidligere ved andre svangerskap? Kan ikke livmoren komme tidligere opp da? :bookworm:
Syns det er så lenge å vente til uke 10 med ultralyd, så håpa jeg kunne telle ned til hjertelyd litt tidligere :hilarious:

Jeg har ikke klart å finne hjerte selv føre tidlig uke 11 var det vel sist gang, uke 12 med første! Hørte vel bevegelse i noen dager føre da, høres ut som en fisk som spreller :hilarious: blir imponert over de/dere som klarer tidligere, men vet jo folk klarer det :D gleder meg til vi kan finne det hjemme:shy:

Hvilken doppler går dere for? :love7

Jeg har ikke klart å finne hjerte selv føre tidlig uke 11 var det vel sist gang, uke 12 med første! Hørte vel bevegelse i noen dager føre da, høres ut som en fisk som spreller :hilarious: blir imponert over de/dere som klarer tidligere, men vet jo folk klarer det :D gleder meg til vi kan finne det hjemme:shy:
Haha! Jeg hadde ikke hatt peiling før jordmor viste jeg heller. Måtte sjekke på morgenen når magen var flatest, da klarte jeg å få den ned omtrent bak skambeinet. Gleder meg jeg også! :shy:

Hvilken doppler går dere for? :love7
Hmm… husker ikke hvilken type i farta! Og husker ikke hvor jeg har lagt den heller kom jeg på nå :bored: Lurer på om jeg kjøpte den på babyplan, men er ikke sikker. Hørt mye bra om angelsound som Luna nevner!:happy:

Jeg blir nok å bruke doppler, og tror jeg skal prøve fra uke 8. Skal snakke litt med jordmor om hvordan jeg bruker den pluss at jeg har kikket på en del gode youtube videoer :)

Jeg har funnet fra uke 9 i mine to som har gått bra! Nå fant jeg nettopp hjertelyden hos en venninne som er 9 uker på vei også :Heartpink Men er veldig klar på at det ikker noen garanti for å finne, og at jeg vet hva jeg skal høre etter!

Tror jeg var godt over uke 15 før jeg fant lyden med første. Er det mulig å høre den så tidlig altså? :nailbiting: :woot:

Jeg har en angelsound, den funker veldig fint synes jeg :D
Hmm… husker ikke hvilken type i farta! Og husker ikke hvor jeg har lagt den heller kom jeg på nå :bored: Lurer på om jeg kjøpte den på babyplan, men er ikke sikker. Hørt mye bra om angelsound som Luna nevner!:happy:
Jeg hadde angelsound med de to andre :love7 men må kjøpe ny

Noen som har begynt å bruke doppler denne gang? Jeg bestilte en fra finn nå. Mulig jeg prøver fra uke 8 :)

Noen som har begynt å bruke doppler denne gang? Jeg bestilte en fra finn nå. Mulig jeg prøver fra uke 8 :)

Nei, ikke enda! Venter nok litt til for ganske sikker på at jeg ikke finner den enda da jeg har bakovervendt livmor :shy:

Nei, ikke enda! Venter nok litt til for ganske sikker på at jeg ikke finner den enda da jeg har bakovervendt livmor :shy:
Ja sånn ja. Sist gang jeg starta var jo fosteret allerede dødt, så derfor jeg ikke fant hjertelyden. Men tenker uansett å prøve nå. Blir ikke stressa hvis jeg ikke finner for vet det er tidlig. Har sett en del youtube videoer på hvor man kan starte å lete :)

Ja sånn ja. Sist gang jeg starta var jo fosteret allerede dødt, så derfor jeg ikke fant hjertelyden. Men tenker uansett å prøve nå. Blir ikke stressa hvis jeg ikke finner for vet det er tidlig. Har sett en del youtube videoer på hvor man kan starte å lete :)

Må si ifra om du finner og dele YouTube video som er god :D

Last edited:
Hvilken doppler kjøpte du? Jeg har sett på finn jeg også :dance018

Ga det et tappert forsøk i dag, 8+1. Brukte laaang tid men var ikke sjans :smiley-ashamed004 og dette er 3 svangerskap. Hørte med nr 2 i uke 12

Noen som har hørt noe? Har prøvd hver dag siste uke uten å greie å finne hjertelyd, men er nok for tidlig. Er jo bare 9+0 i dag. Men er ganske sikker på jeg hører baby som er super aktiv der inne. Hører sånne skvulpelyder/under vann lyder. Plutselig er det akkurat som den "svømmer forbi" og lyden blir kjempe klar og nær, høy lyd. Tenkt på om det kan være tarmlyder men det er vel litt mer på sidene? Og virker ikke sånn. Dette er 2-3 cm nedfor navelen ca. Får værtfall skikkelig baby lyd følelse! Hva tenker dere?

Noen som har hørt noe? Har prøvd hver dag siste uke uten å greie å finne hjertelyd, men er nok for tidlig. Er jo bare 9+0 i dag. Men er ganske sikker på jeg hører baby som er super aktiv der inne. Hører sånne skvulpelyder/under vann lyder. Plutselig er det akkurat som den "svømmer forbi" og lyden blir kjempe klar og nær, høy lyd. Tenkt på om det kan være tarmlyder men det er vel litt mer på sidene? Og virker ikke sånn. Dette er 2-3 cm nedfor navelen ca. Får værtfall skikkelig baby lyd følelse! Hva tenker dere?
Det er så vanskelig å vite! Det er jo mange lyder der inne uavhengig av baby. Jeg fant fra uke 10 i mitt første svangerskap omtrent under skambeinet. Men jeg synes det var vanskelig å vite da også, så måtte få mannen til å kjenne på pulsen min for å bekrefte at pulsen vi hørte var mye raskere :hilarious:

Back
Topp