Doppler?

Jeg trodde alt var bra siden jeg fikk opp hjertefrekvens og ikke lyd. Men det viser seg i mitt tilfelle at når jeg begynte å bruke doppleren første gang var fosteret allerede dødt, så jeg kom aldri til å finne riktig lyd.
Jeg vil nok få et større behov for å bruke doppleren neste gang tror jeg, siden det gikk som det gikk nå..
 
Sniker fra februar. Er 8+6 og fant ikke noe hjertelyd i dag. Brukte den forrige svangerskap fra uke 12 uten problemer. Føler jeg har god peiling og har sjekket riktig og veldig nøye. Hører min puls veldig lett flere steder. Noen som ikke fant hjertelyd til baby og hvor alt stod bra til?
Har ultralyd på torsdag :)
Eg fant ikkje då, men fant den 9+1. Så fant eg den ikkje igjen i veke 10. Såg levande foster både i veke 9 og i 11 :)
Mitt råd er å la doppleren ligge:angelic:
 
  • Liker
Reactions: Ch8
Jeg trodde alt var bra siden jeg fikk opp hjertefrekvens og ikke lyd. Men det viser seg i mitt tilfelle at når jeg begynte å bruke doppleren første gang var fosteret allerede dødt, så jeg kom aldri til å finne riktig lyd.
Jeg vil nok få et større behov for å bruke doppleren neste gang tror jeg, siden det gikk som det gikk nå..
Når eg hadde MA andre gongen så såg me levande foster 8+3, men blei målt til 7+3. Hadde stålkontroll på syklus, så visste at det ikkje kunne stemma.
Ultralyd i veke 10 viste MA med foster målt til 7+4. Så kan vere at fosteret levde lenger enn det målene tilsa på ultralyd ❤️
 
Når eg hadde MA andre gongen så såg me levande foster 8+3, men blei målt til 7+3. Hadde stålkontroll på syklus, så visste at det ikkje kunne stemma.
Ultralyd i veke 10 viste MA med foster målt til 7+4. Så kan vere at fosteret levde lenger enn det målene tilsa på ultralyd ❤️
Har også sett på hvilepulsen, og den gikk drastisk ned rundt den tiden fosteret ble målt til, så tror nok det stemmer ganske bra. Kanskje ikke på dagen, men omentrent.
 
Jeg finner hjertelyden, men måtte lete veldig langt nede i starten. For å finne den så finner jeg først min egen som ofte er langt til venstre også går jeg lenger ned og mot midten og da har jeg tydelig hørt fosteret. Den er mye høyere så er ikke til å ta feil av.. Men tror ikke det er bra å prøve for tidlig, jeg er 14+5 nå og kan høre tydelig. Men begynte å lete 13+0 og da var det vanskeligere å finne.
 
Vet dere hvor ofte og lenge som er innafor å høre? Redd for at det kan gjøre skade?

Har en fra sist sv.skap, men ikke tørd å teste enda.
 
Vet dere hvor ofte og lenge som er innafor å høre? Redd for at det kan gjøre skade?

Har en fra sist sv.skap, men ikke tørd å teste enda.
I bruksanvisningen på min fra babyplan sto det maks 10 minutter daglig
 
Jeg var hos jordmor i uke 12. Fant ingen hjertelyd. Det va for tidlig.
Vi fant pulsen til mamma istedenfor på magen .
 
Hvilken type doppler har dere erfaring med/anbefaler? Og er det nyttig å ha etter uke 12 fks? Har veldig lyst på, mest for å berolige meg selv frem til jeg kjenner liv
 
Back
Topp