Doppler?

Bid-jojo007

Gift med forumet
Himmelbarn
Junispirene24❤️
Hei.
Har vurdert å skaffe meg en doppler, men litt usikker om det gir mer stress enn ro. Er det noen som bruker det? Fordeler? Ulemper? Og i så fall, hvilken type vil dere anbefale? :)

Jeg kan ikke ha i hus, er ikke helt bra å bruke for ofte, og som en litt stressa person hadde det vært kjipt å ha liggende uten å kunne bruke når jeg ville.

Jeg kan ikke ha i hus, er ikke helt bra å bruke for ofte, og som en litt stressa person hadde det vært kjipt å ha liggende uten å kunne bruke når jeg ville.
Skjønner. For jeg så for meg det kunne bli en slags trygghet, men kan å se for meg at det også kan bli stress av det.

Kjøpte doppler i første svangerskap. Bare kos å kunne lytte sammen med mannen, han var jo ikke med på kontroller så kjekt for han å høre lyden. Brukte den litt med nr.2 også, hadde brukt den mer om den ikke strøk med.. ikke kvalitetsvare denne:dead::wacky:

Kjøpte doppler i første svangerskap. Bare kos å kunne lytte sammen med mannen, han var jo ikke med på kontroller så kjekt for han å høre lyden. Brukte den litt med nr.2 også, hadde brukt den mer om den ikke strøk med.. ikke kvalitetsvare denne:dead::wacky:
Okei. Hvor ofte brukte du den da? For jeg er i tenkeboksen om jeg skal kjøpe meg en eller ikke.

Jeg er også nysgjerrig på hvilken type dere som har anbefaler. Stor variasjon i pris, ser det ut som

Slänger mig på i denna tråden:happy093. hade varit koselig å kunna höra bebis hemma med min sambo, fungerar det bra och från vilken vecka?

Doppler frister mer og mer! Spesielt siden jeg nettopp sjekket hva Babyplan sin ligger på. Er jo nesten lov til den prisen:nailbiting:
Gi meg styrke:hilarious:

Prøvde babyplan sin idag, er 11+2, veldig vanskelig å finne lyden. Fikk opp frekvenser som er høyere enn min egen, men ingen lyd. Ble litt stressa av det, MEN så vet jeg at det er tidlig og «vanlig» å ikke finne den. Får prøve igjen senere, men det ødela litt å ikke finne den - så skjønner at det kan gi litt unødig bekymring :sorry:

Skal sies at det egentlig står fra uke 16, og i bruksanvisningen skal en jo kjenne etter barnets plassering først og det kan man gjerne ikke få til før en er et stykke på vei

Jeg kjøpte for å egentlig bruke senere. Men, er sikkert en av de heldige som fant hjertelyden når jeg var 8 uker ca :) Grunnen til at jeg fant hjertelyden var for at jeg skulle teste ut hvilke lyder jeg fikk frem, og fant tilfeldigvis hjertelyden, så det var ikke forventa

Doppler kan være kjempekos om man ikke er typen som lar seg stresse tidlig i svangerskapet før det er lett å finne hjertelyd :nailbiting: Men jeg vet enkelte leger og jordmødre er litt negative til bruk av doppler hjemme siden man kan finne falsk ro i at hjertelyden dukker opp om barnet er rolig siden det fortsatt kan være noe galt. Så det er veldig viktig å huske å ikke la det erstatte jordmor om man senere i svangerskapet syns man har kjent lite liv.

Haha, jeg føler meg dum nå. Prøvde lenger opp på magen, ca rett under navlen. Da fant jeg den med en gang, og kunne høre lyden:hilarious:

Haha, jeg føler meg dum nå. Prøvde lenger opp på magen, ca rett under navlen. Da fant jeg den med en gang, og kunne høre lyden:hilarious:
Hvor langt er du på veg? Jeg sleit sist med å finne hjertelyden, men finn opp 143 på skjermen, så den hsr jo fanget opp noe tenker jeg, for så høy puls har jeg ikke :angelic: Bruker du den ofte?

Hvor langt er du på veg? Jeg sleit sist med å finne hjertelyden, men finn opp 143 på skjermen, så den hsr jo fanget opp noe tenker jeg, for så høy puls har jeg ikke :angelic: Bruker du den ofte?
11+3 idag :) får som deg også opp frekvenser som må være babyen, men ikke alltid lyd. Har bare testet den når jeg fikk den i posten og litt dagen etter. Jobber på sykehus, så lånte ultralydapparatet litt for å kunne se hvor jeg faktisk skal lete, lå lengre ned enn jeg trodde fortsatt :) Kommer nok ikke til å bruke doppleren så mye tenker jeg

11+3 idag :) får som deg også opp frekvenser som må være babyen, men ikke alltid lyd. Har bare testet den når jeg fikk den i posten og litt dagen etter. Jobber på sykehus, så lånte ultralydapparatet litt for å kunne se hvor jeg faktisk skal lete, lå lengre ned enn jeg trodde fortsatt :) Kommer nok ikke til å bruke doppleren så mye tenker jeg
Jeg har akkurat sett en youtube video med tips til hvor man kan prøve å finne hjertelyden. Skal prøve ut det neste gang tror jeg :)

Back
Topp